|

(عکس) این زن از شوهرش 10 قلو به دنیا آورد!

در آفریقای جنوبی، یک زن با به دنیا آوردن ده قلو رکورد جهانی را شکست.

لینک کوتاه کپی شد
3

یک زن ۳٧ سالۀ شهروند افریقای جنوبی، دوشنبه شب در پرتوریا پایتخت اداری و اجرائی این کشور، ده قلو زائید. وی و فرزندان او، بگفتۀ همسر و یکی از نزدیکان خانواده در سلامت بسر می‌برند. کتاب رکوردهای جهانی اعلام کرد که تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است، زیرا چنین پدیده‌ای یک رکورد جهانی خواهد بود.

 

NINTCHDBPICT000658015173

دو جنین از رحم خارج شده بودند!

خانم گوسیام تامارا ستیول که دوشنبه شب ۸ ژوئن ۲۰۲۱ در پرتوریا ده فرزند خود را به دنیا آورد، پیش از این نسبت به این بارداری و بویژه زایمان خود ابراز نگرانی کرده بود. او یک ماه پیش در گفتگو با «پرتوریا نیوز» گفته بود که بارداری او در آغاز با «دشواری‌هائی» همراه بوده است. بنوشتۀ رسانه‌های افریقای جنوبی، آن هنگام در حالیکه تصاویر بدست آمده از برش نگاری رایانه‌ای (سی تی اسکن) حکایت از وجود ۸ فرزند در رحم او داشته ، تداوم درد بویژه در پاهای وی پزشکان را به کنکاش وا داشت و آنان دریافتند که «دو جنین دیگر نیز خارج از رحم» قرار گرفته است. آنان دو جنین راه گم کرده را نیز در جای خود قرار دادند و وی را مطمئن ساختند که «همه چیز بخوبی پیش می‌رود». 

خانم گوسیام تامارا ستیول که آنهنگام نزد پزشکان نسبت به چگونگی جا گرفتن و رشد ده جنین در رحم خود ابراز تردید کرده بود، از سوی آنان اطمینان یافت که رحم او نیز همزمان با رشد کودکان، گسترش می‌یابد.

پدر این ده فرزند، تِبوهو تسوتِتسی، پس از زایمان همسر خود به «پرتوریا نیوز» گفت که هفت تن از نوزادان پسر و سه تن دیگر دختر هستند و او از این رویداد بسیار شادمان است و «نمی‌تواند خیلی حرف بزند».

یکی از نزدیکان این خانواده نیز گفته است که ۵ نوزاد بصورت طبیعی و ۵ تن دیگر با سزارین زاده شدند. بیشتر بارداری‌هائی که به زایمان بیش از سه نوزاد منجر می‌شود، حاصل معالجات و داروهای ضدنازائی است. با این حال، در مورد حاضر، این زن و شوهر تاکید می‌کنند که بارداری بطور طبیعی صورت گرفته است.

موسسۀ رکوردهای جهانی گینس اعلام کرد که تحقیقات در این زمینه در جریان است تا این زایمان به عنوان رکورد جهانی ثبت گردد. در حال حاضر، رکورد دار شمار نوزادان در یک زایمان واحد، نادیا سولمان، خانم آمریکائی است که در سال ۲۰۰۹ در ایالات متحد ۸ فرزند به دنیا آورد. نام خانم حلیمه سیسه، شهروند ۲۵ سالۀ مالیائی که ماه گذشته در بیمارستانی در مراکش ۹ فرزند به دنیا آورد، هنوز وارد کتاب رکوردها نشده است. تنها شمار نوزادان زنده چند روز پس از زایمان معیار سنجش برای تعیین رکورد قرار می‌گیرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    بدبخت شداساسی

  • امیر ارسالی در

    10 تا برده به برده های دنیا اضاف شد

  • آ آیلین ارسالی در

    قلعه تل

  • ناشناس ارسالی در

    خدا همشونو حفظ کنه خدا برکتشو ن بده، خدا کنه همه سلامت باشن

  • چند روز پیش درخبر ها آمده بود که از بیخ و بن این هبر دروغ است ارسالی در

    چند روز پیش گفتن دروغه

  • ناشناس ارسالی در

    خدارو شکر که ایران به دنیا نیامدن وگرنه.....؟

  • محبوبه ارسالی در

    خوش به حالش کاش منم یه 10قلو داشتم

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها