|

طرز تهیه کیک شکلاتی خیس خونگی / یه کیک عالی همراه با سس شکلاتی که مزه بهشت میده

توی این مقاله طرز تهیه کیک خیس شکلاتی خونگی رو یاد میگیری که بافت و طعم عالی ای داره و خیلی راحت هم درست میشه.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- شاید کمتر کسی توی دنیا باشه که عاشق طعم شکلات کاکائویی نباشه. شکلات ها در تمام جهان طرفداران زیادی دارن و آدم ها تا جایی که تونستن این خوراکی خوشمزه رو به کیک و شیرینی و نوشیدنی وارد کردن تا بیشتر طعم شکلات رو بچشن. میشه گفت یکی از بهترین مزه ها برای کیک، طعم شکلاتی هست که در کنار میوه هایی مثل موز یا توت فرنگی ترکیب بی نظیری رو می سازه! گرچه کیک یزدی، کیک لیمو و کیک هویج و گردو هم خیلی خوشمزه هستن اما کیک های شکلاتی یه جور دیگه محبوبن! توی این مقاله می خوام طرز تهیه کیک خیس شکلاتی خونگی رو بهتون آموزش بدم که بافت و طعم عالی ای داره و خیلی راحت هم درست میشه. پس اگه تو هم عاشق طعم شکلات هستی، این مقاله رو اصلا از دست نده.

cake-khis2

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی خیس

آرد یک و نیم پیمانه

شکر یک پیمانه

شیر نصف پیمانه

تخم مرغ  ۳ عدد

پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری

روغن مایع نصف پیمانه

بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری

cake-khis6

مواد لازم برای تهیه سس شکلاتی

شیر یک و نیم پیمانه

شکر نصف پیمانه

روغن مایع نصف پیمانه

پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری

شکلات تلخ ۶۰ گرم

cake-khis8

طرز تهیه کیک شکلاتی خیس

مرحله اول

تخم مرغ ها رو در یک ظرف گود بشکنید، شکر رو اضافه کرده و با دور تند همزن برقی حدود 7 دقیقه بزنید تا حجم مایه زیاد و کرم رنگ و کشدار بشه.

مرحله دوم

شیر رو که از قبل به دمای محیط رسیده، به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه کرده و دو دقیقه دیگه با دور تند همزن می زنیم تا کاملا مخلوط بشه.

مرحله سوم

حالا روغن مایع رو به مایه کیک اضافه کرده و در حد مخلوط و یکدست شدن مواد، هم می زنیم.

cake-khis3

مرحله چهارم

آرد، بکینگ پودر و پودر کاکائو رو با هم مخلوط کرده و سه بار الک می کنیم. بعد این مخلوط رو در چند مرحله روی مایه کیک الک کرده و با لیسک، به آرومی و به صورت دورانی هم می زنیم تا آرد کاملا مخلوط و یکدست بشه.

مرحله پنجم

قالب رو چرب می کنیم یا کف اون کاغذ روغنی می ذاریم و مایه کیک رو داخل قالب می ریزیم و در فری که از قبل با دمای 180درجه سانتیگراد گرم شده به مدت 35 دقیقه قرار می دیم. بعد از این مدت یک خلال دندون داخل کیک فرو می کنیم و اگر از مایه کیک چیزی به اون نچسبید یعنی کیک شکلاتی خیس ما آماده شده و از فر خارج می کنیم.

cake-khis5

طرز تهیه سس شکلاتی

برای درست کردن سس شکلاتی، شیر و شکر رو در یک قابلمه می ریزیم و سپس روی حرارت ملایم قرار میدیم و با قاشق هم می زنیم.

وقتی شکر کاملا در شیر حل شد بعد روغن مایع رو اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس پودر کاکائو رو می ریزیم و هم می زنیم تا بافت سس صاف و یکدست بشه.

حالا شکلات تلخ رو اضافه کرده و هم می زنیم تا شکلات کاملا در سس حل بشه. قبل از اینکه این مخلوط به نقطه جوش برسه اون رو از روی حرارت برمیداریم. کنار می ذاریم تا کمی خنک بشه.

cake-khis4

سرو کیک خیس شکلاتی

کیک رو که خنک شد، به برش های دلخواه درمیاریم و داخل یک ظرف مناسب می چینیم. سپس سس شکلاتی که کمی خنک شده روی کیک می ریزیم و یک ساعت زمان می دیم تا سس به خورد کیک بره. این کیک رو می تونیم با پودر پسته و توت فرنگی تزئین کنیم. نوش جان.

cake-khis9

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی