|

ایده چیدمان قابلمه و تابه در کابینت / دیگه دنگ و فنگ شلوغی و سخت پیدا کردنو نداری

قابلمه ها از دست لوازمی هستین که چیدمان شون تو کابینت خیلی سخته و در اینجا قراره با ایده هیا چیدمان اونها در کابینت آشنا بشیم.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- احتمالا شما هم تو تلویزیون و اینستاگرام و دیگر فضاها دیده اید که فردی در حال آشپزی هستش و یه آشپزخونه تمیز و شیک داره. این در حالیه که ما هم راغب میشیم تا یه سر به آشپزخونه مون بزنیم و وقتی میریم سراغ کابینت قابلمه ها تا قابلمه مورد نظرمون رو بیاریم بیرون، یهو دو تا قابلمه کوچیک ریزش میکنه و سر و صدای دیگر قابلمه ها هم همه رو خبردار میکنه. اینها آلارمِ چیست؟ قطعا چیزی نیست جز شلوغی کابینت قابلمه ها و روهم روهم چیده شدن اونها که خب خیلی هم کلافتون کردن.

در اینجا سوال واسه خانوم خونه پیش میاد که آخه چیکار کنم وقتی میخوام یه قابلمه بردارم نیاز نباشه همشون رو جابه جا کنم و در نهایت هم با شلوغی اونها مواجه نشم! بی شک هر مشکلی تو این دنیا راه حل خودش رو داره که بعد از فهمیدن یکسری از اونها میگیم عه چرا به ذهن خودم نرسید چرا چون خیلی راحت بود. روش های بسیاری جهت نظم دهی قابلمه های آشپزخونه وجود داره که میشه ازشون استفاده کرد و به نتیجه ای ایده آل رسید. اگر شما هم دوست دارید تا از شر این مسئله راحت بشید پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید.

ایده چیدمان قابلمه در کابینت

قابلمه ها رو تو بزرگترین کشوی آشپزخانه بچینید

تو خیلی از آشپزخونه های جدید طراحی ها به این شکل شدن در طراحی کابینت ها حتما یک الی دو کشوی بزرگ برای قابلمه ها تعبیه شده. چرا که طراح به خوبی میدونه که چنین فضایی برای قرار دادن قابلمه ها نیاز میشه. اگر چنین کابینت دست و دلبازانه ای دارید، پس با خیال راحت قابلمه های خود را داخلش چیده و هر بار به راحتی اونها رو برداشته و ازشون استفاده کنید. اگر این کشو و کابینت در نزدیکی گاز گذاشته شده باشه که دیگه خیلی عالیه.

ایده چیدمان قابلمه در کابینت

از نظم دهنده های مخصوص قابلمه استفاده کنید که عالین

جدا از چیدمان به شکل معمولی داخل کشوی کابینتی، میتونید از نظم دهنده های مخصوص قابلمه نیز استفاده کنید. در اینجا شما چند نظم دهنده رو داخل کشو قرار داده و بعد با به تمیز ترین شکل ممکن اونها رو درست به مانند ظرف داخل آبچکان میچینید.

قابلمه ها تو هم، در قابلمه ها به صف!

یکی دیگه از راه های چیدمان و مرتب سازی قابلمه ها اینه بیاین و از دو قسمت استفاده کنید. خب خیلی از آشپزخونه ها هستن که خیلی فضای بزرگی جهت کشوی بزرگ ندارند، به همین دلیل میشه که قابلمه ها رو از بزرگ به کوچیک داخل همدیگه چید، و بعد در های اونها رو در نظم دهنده پشت سر هم قرار داد. این روش گرچه که از دو روش بالایی سخت تر به نظر میاد، اما وقتی فضای آشپزخونه خیلی کوچیک باشه، چاره چیه؟

ایده چیدمان قابلمه در کابینت

از شلف ها و آویز کردن قابلمه و درب اونها غافل نشید

البته که راه حل دیگه ای هم هست و اون اینه که از فضاهای خالی زیر شلف ها استفاده کنید. و یا اگر خونه شما داریا فضایی مثل انباری هست، به راحتی میتونید با نصب آویز های متناسب، قابله ها و درب اونها رو آویزان کنید. از خود شلف ها هم میشه استفاده کرد قابلمه و ماهیتابه ها رو به شکلی مناسب و مرتب بر روشون چید. استفاده بهینه از فضا ها به طوری که بدونیم چی رو کجا بزاریم و چطور قرارش بدیم، میتونه هم مشکل مون رو حل کنه و هم حتی یه زیباسازی مناسبی به محیط آشپزخونه ببخشه. 

ایده چیدمان قابلمه در کابینت

واسه کابینت کنج لمن کرنر و مجیک کرنر بزن

لمن کرنر طبقاتی هستند که باید داخل کابینت کنج، نصب بشن و به جهت چیدن ظروف روی اونها کاملا از داخل کابینت خارج میتونن خارج بشن. این طبقات دسترسی راحتی برای وسایل داخل کابینت کنج ایجاد می کنند و جابه‌ جا کردن قابلمه‌ ها برای شما خانوم خونه کار بسیار ساده ای خواهد شد.

از طرفی اگر از لمن کرنر خوشتون نمیاد، میتونید به ایده مجیک کرنرها استفاده نمایید. لمن کرنر طبقاتی هستند که داخل کابینت کنج، نصب میشن و برای چیدن ظروف روی اونها کاملا از داخل کابینت خارج میشن. این طبقات دسترسی راحتی برای وسایل داخل کابینت کنج ایجاد می‌ کنند و جابه‌ جا کردن قابلمه‌ ها برای شما کار بسیار ساده‌ ای میشه.

ایده چیدمان قابلمه در کابینت لمن کرنر
ایده چیدمان قابلمه در کابینت مجیک کرنر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی