|

ترفند تمیز کردن دیوارهای سفید / دیوارا خاکستری شده از کثیفی؟ اینجوری سفید برفی شون کن

اگر دیوارهای خونه یا محل کارت سفیده ولی رنگشون تیره و تار شده در این مقاله، راه های تمیز کردن دیوارهای سفید رو بهتون آموزش میدیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- رنگ سفید برای دیوارها، پرکاربرد ترین رنگ هست و عده زیادی از خانواده ها ترجیح میدن بیشتر دیوارهای خونه شون رو به رنگ سفید در بیارن و برای دیوارهای محدودی از رنگ های دیگه استفاده میکنن. دلیل این کار بیشتر اینه که رنگ سفید خونه رو بزرگتر و روشن تر نشون میده و همینطور ست کردن مبلمان، فرش و پرده ها با رنگ سفید دیوارها خیلی راحت تره! اما رنگ سفید دیوارها باعث میشه تا اونها زودتر کثیف و چرکی بشن و ظاهری ناخوشایند به خونه ما بدن پس باید روش های تمیز کردن دیوارهای سفید رو بدونیم تا هروقت کثیف و کدر شدن، به بهترین شکل اونها رو تمیز کنیم. در این مقاله، راه های تمیز کردن دیوارهای سفید رو بهتون آموزش میدیم تا پایان همراه ما باشید.

cleaning-white-wall-7

دیوارهای سفید رو چند وقت یک بار تمیز کنیم؟

شاید این سوال براتون پیش بیاد که هر چند وقت یک بار باید دیوارهای سفید رو تمیز کنیم؟ باید بگیم که زمان خیلی مشخصی برای این کار وجود نداره و بسته به اینکه دیوارها چقدر در تماس با دست قرار دارن، توی خونه چند تا بچه کوچیک هست یا توی خونه حیوون خونگی داریم یا نه؟ این مدت زمان متفاوته.

cleaning-white-wall-8

به طور معمول بهتره سالی دو بار دیوارهای سفید رو تمیز کنیم تا زیبایی خودشون رو حفظ کنن. دیوارهای سفید رنگ روغنی یا رنگ پلاستیک به شیوه های کمی متفاوت تمیز میشن که در ادامه به اون می پردازیم.

کارهای مقدماتی برای تمیز کردن دیوارهای سفید

برای تمیز کردن دیوارهای سفید ابتدا باید دیوار رو از وسایلی مثل قاب عکس، تابلو و هر دیوار آویزی که روی اون هست، خالی کنید سپس تمام وسایل قرار گرفته مقابل دیوارها رو هم بردارید.

قدم بعدی، گردگیری دیوارها برای راحت تر تمیز شدن اونهاست. با استفاده از جاروبرقی و برس مخصوص گردگیری می تونید دیوارها رو گردگیری کنید یا یک دستمال خشک و تمیز با جنس میکروفایبر رو سر تی ببندید و از بالا به پایین دیوارها رو از گرد و غبار تمیز کنید.

cleaning-white-wall-2

تمیز کردن دیوارهای سفید رنگ روغن

رنگ روغن، به خاطر سطح براق و همینطور حلال نبودن در آب، خیلی راحت تمیز میشه و اگر دیوارهای خونه شما با رنگ روغن سفید، کرم و استخوانی، رنگ شده کار راحت تری نسبت به انواع دیگه رنگ پیش رو دارید.

بعد از اینکه کارهای مقدماتی رو انجام دادید، یک سطل رو با آب گرم پر کنید سپس نصف فنجان صابون مایع یا مایع ظرفشویی رو داخل سطل بریزید و هم بزنید. یک پارچه بدون پرز یا اسفنج نرم رو در محلول تمیز کننده ای که درست کردید خیس کنید، آب اضافی اون رو بگیرید و به آرومی روی دیوار رنگ روغن بکشید.

cleaning-white-wall-1

وقتی از تمیز شدن دیوار مطمئن شدید با یک دستمال خشک و بدون پرز دیوار رو خشک کنید.

محلول های تمیز کننده چند منظوره هم گزینه خوبی برای تمیز کردن لکه های چربی روی دیوارها هستن. می تونید دستمای میکروفایبررو به این محلول آغشته کرده و روی دیوار بکشید و سپس با یک دستمال تمیز خشک کنید.

cleaning-white-wall-3

تمیز کردن دیوارهای سفید رنگ پلاستیک

تمیز کردن دیوارهایی که با رنگ پلاستیک سفید شدن، کمی سخت تره چون رنگ پلاستیک در آب حل میشه و باید احتیاط بیشتری به خرج بدیم.

نصف فنجون از یک شوینده ملایم مثل صابون مایع یا مایع ظرفشویی رو در یک سطل آب مخلوط کرده و ابتدا یک قسمت کوچیک از دیوار پشت پرده یا مبل رو برای تست کردن، تمیز کنید. چند ساعت زمان بدید تا اثر رطوبت خشک بشه، اگر این محلول تاثیر بدی روی رنگ پلاستیکی دیوار شما نگذاشت، می تونید تمام دیوار رو به همین شکل تمیز کنید. خشک کردن دیوار بعد از تمیز کردن رو فراموش نکنید.

cleaning-white-wall-6

تمیز کردن دیوارهای سفید گچی

تمیز کردن دیوارهای سفید از نوع گچی، به راحتی دیوارهای رنگ روغنی و پلاستیک نیست و باید لکه ایجاد شده روی دیوار رو با استفاده از کاردک یا سنباده تراشید.

اگر قصد دارید دیوارهای سفید گچی رو تمیز کنید می تونید از یک سیم ظرفشویی نرم استفاده کنید. به آرومی روی محل لکه بکشید تا لایه نازکی رو بتراشید. سپس با استفاده از یک سنباده نرم تمام سطح دیوار رو هم سطح کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی