|

راز گلخانه داران رشد پتوس / پتوس باید آبشاری بریزه اگه اینجوری نیست کود دهیش بده

پتوس یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی محسوب میشه که اگر کود دهی مناسبی نداشته باشه مواد مغذی بهش نمیرسه و میمیره!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اول باید یه کلیت در رابطه با گیاهان آپارتمانی بدونیم که تا به چه اندازه این زیبارویان سبز رنگ میتونن مفید باشن. خب همونطور که میدونید وجود گیاهان آپارتمانی و یا گل های رنگی چقدر میتونه در خوشگلاسیون فضای خونه موثر باشه و یه ظاهر شیک و منحصر به فرد به اون قسمت مورد نظر ببخشه. از طرفی هم گیاهان آپارتمانی این ویژگی رو دارن که میتونن تصفه هوای خونه باشن و آلودگی ها رو به خود جذب می کند. گیاهان آپارتمانی یه مسئولیت پذیری ایده آل هم به صاحبانشون میدن، چرا که وقتی شما در هر سن و سالی باشید و گیاهان آپارتمانی رو نگهداری کنید، ناخودآگاه یه حس مادرانه بهشون پیدا می کنید و دائما مراقبشون هستید.

البته که از طرفی هم ضرر و زیان ها خاص خودشون رو هم دارند که در مطلب "گیاهان آپارتمانی مضر" به برخی از این گل ها و آسیب هایی که میتونن داشته باشن اشاره کردیم. اما در این مطلب ما میخوایم کمی ریزبین تر بشیم و بریم سراغ یکی از محبوب ترین گلهایی که تو هر خونه ای یکی یدونه ازش هست. گل پتوس گیاه مورد نظر ماست که به دلیل شرایط نگهداری آسون و همچنین تنوع در طرح و رنگ برگ خیلی مورد استقبال قرار میگیره. این گیاه رونده که ساقه هایی آبشاری داره گاهی با رشد کند مواجه میشه. اگر پتوس شما نیز دچار چین حالتی شده اصلا نگران نباشید چرا که راه چاره اش اینجاست. کافیه تا با ادامه مطلب ما همراه باشید.

کود دهی پتوس

چرا باید به پتوس کود بدیم؟ چه نیازی داره؟

پتوس به مانند دیگر گیاهان برای رشد و شادابی به موا مغزی نیازمنده. بدونید که خاک گلدون به مرور مواد مغذی خودش رو از دست میده و پتوس برای سرحال موندن دوباره به مواد مغذی نیاز پیدا میکنه. کوددهی به پتوس باعث میشه تا مواد مغذی سالم برای رشد سریع تر و قوی تر پتوس انجام بشه. از طرفی هم با کوددهی مناسب شما شاهد افزایش برگ در گیاه نیز هستید و کوددهی به شادابی و طراوت برگ های پتوس کمک خوبی خواهد داشت و از زرد شدن و پژمردگی اونها جلوگیری داره. کود میتونه به مقاومت گیاه در برابر بیماری هم کمک داهش ابشه.

کود دهی پتوس

انواع کود مناسب برای گیاه پتوس

اول اینکه باید بدونید انتخاب نوع کود متفاوته و بسته به اینکه نوع خاکش چه و سن گیاه چقدره و شرایط نگهداریش چجوریه انتخاب میشه.

- کودهای شیمیایی: این کودها به شکل مایع یا پودری در بازار موجود می باشند که دارای مواد مغذی ضروری برای پتوس مثل نیتروژن، فسفر و پتاسیم هستند.

- کودهای ارگانیک: این کودها از مواد طبیعی مثل کمپوست، چای کمپوست و عصاره جلبک دریایی تولید شده و برای محیط زیست و سلامت انسان و حیوونای خونگی هم کالا بی خطر هستند.

کود دهی پتوس

چجوری بفهمیم کود پتوس دیگه مواد مغذی نداره؟

اولیش اینه که زرد شدن برگ ها میتونه نشون بده که دچار کمبود نیتروژن، آهن و یا فسفر شده. دومین مورد باید به قهوه ای شدن برگ ها اشاره نمود که نشون از کمبود پتاسیم می باشد. اگر پتوس به شکل خیلی کند رشد میکنه خب این نیز یکی از علائم کمبود مواد مغذی در کود گیاه هستش و در نهایت نیز ریزش برگ ها میتونه به شما برسونه که گیاه دچار کم آبی یا کمبود مواد مغذی شده. 

کود دهی پتوس

کود دهی پتوس

معرفی چند نمونه از بهترین کودهای مناسب پتوس

کود سه بیست (20-20-20): این کود یه کود کامل و متعادل محسوب میشه که برای رشد و تقویت پتوس میتونه خیلی مناسب باشه.

کود 10-52-10: این کود میتونه جهت تحریک رشد برگ ها و ساقه های پتوس مناسب باشه.

کود آهن: این کود برای رفع کمبود آهن در پتوس و همچنین برای جلوگیری از زرد شدن برگ ها استفاده میشه و خیلی خوبه.

کود جلبک دریایی: این کود یه کود ارگانیک هستش که به رشد و شادابی پتوس کمک میکنه.

کود دهی پتوس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی