|

طریقه جا انداختن زیپ در رفته / انقد سادس که اصلا فنی هم نباشی از پسش برمیای امتحان کن

در این مقاله در خصوص طریقه جا انداختن زیپ در رفته باهاتون صحبت کردیم که خیلی راحت و مثل آب خوردن میتونید انجام بدید.

لینک کوتاه کپی شد
12

شایانیوز- این روزا در دنیایی داریم زندگی میکنیم که زمان حرف اول رو میزنه و خیلی ها به با ارزش بودن تایم در زندگی پی بردن و میدونن که هیچ چیزی نمیتونه جایگزین اون باشه بنابراین برای انجام یه سری کارها ترفندهایی درست شدن تا کارهای زمانبر و وقت گیری رو به راحتی آب خوردن کنن مثلا یه کاری که خیلی ها ازش فرار میکنن از بین بردن موی کله پاچه هست که با یه سری ترفندها خیلی ایزی پیزی میشه انجامش داد بدون این که حتی یه دونه مو هم باقی بمونه در حالی که شاید آتش زدن و بوی بعد از اون به نظر خیلی ها چندش آور باشه و خیلی ها دوست نداشته باشن که از این راه اقدام به پاک کردن کله پاچه کنن. 

در این بین حتی یه سری کارها هست که شما همیشه اونا رو انجام میدید ولی خب شاید قلق و لم کار دستتون نیست تا نتیجه ی  خیلی خفن تر بگیرید مثلا در خصوص سینک ظرفشویی مسلما همه اون رو تمیز میکنن و دوست دارن سینک برق بزنه ولی خب با یه سری ترفندهای ساده برای برق انداختن سینک ظرفشویی میتونن علاوه بر این که میزان تمیزی سینک رو بیشتر کنن کار خودشون رو هم راحت تر کنن و زمانشون رو به جای سابیدن سینک صرف کار دیگه ای کنن! حالا ما هم قصد داریم که در این مقاله در خصوص یکی دیگه از ترفندهایی که میتونید انجام بدید باهاتون صحبت کردیم یعنی طریقه جا انداختن زیپ در رفته؛ در اصل در رفتن زیپ مشکلیه که شاید برای خیلی ها پیش بیاد ولی خب چطور درست کردن اون رو همه نمیدونن که شما در این مقاله قراره که اون رو یاد بگیرید، پس با ما همراه باشید.

طریقه جا انداختن زیپ در رفته

چطور زیپ در رفته رو جا بندازیم؟

در وهله ی اول سعی کنید که با استفاده از قیچی یه برش مایل به زیپ بدید و در این بین اصلا فرقی نمیکنه که زیپ پلاستیکی باشه و یا فلزی.

به این موضوع هم توجه کنید که قسمت پارچه ایه زیپ جای دستتون خواهد بود و این موضوع باعث میشه که شما بهترین جهت رو برای وارد کردن نیرو به زیپ داشته باشید. حالا یه طرف زیپ رو به شکل مایل برش بدید و فقط یه سمت اون رو از سر زیپ بگذرونید.

حالا طرف دیگه رو وارد سر زیپ کنید و یا یه دست دو لبه ی پارچه ایه بالای زیپ ر محکم نگه دارید و با یه دست دیگه هم سر زیپ رو به سمت پایین بکشید و ببینید که سر زیپتون خیلی راحتی توی زیپ قرار میگیره. این کار شاید در وهله ی اول براتون سخت باشه اما با تمرین راحت تر میشه.

طریقه جا انداختن زیپ در رفته

وقتی زیپ گیر میکنه چیکار کنیم

گیر کردن زیپ هم یکی از مشکلات شایع هست که بسیار رومخ و کلافه کننده هست خصوصا وقتی که زیپ لباستون و یا کیفتون باشه که یکی از راحت ترین راه ها برای خلاصی از این مشکل استفاده از یه مداد سیاه معمولی هست؛ به این صورت که شما باید نوک مداد رو روی دندانه ی زیپ بمالید و این کار رو تا اونجایی ادامه بدید که بالاخره زیپ باز بشه.

در صورتی که این تکنیک جواب نداد میتونید از یه ماده ی روان کننده مثل مایع شیشه شوی استفاده کنید چون این مایه پایه ی روغنی نداره در نتیجه لباس و یا هر چیزی که زیپش خراب شده لک نمیشه. همچنین وازلین و یا صابون هم برای این منظور خوب هستن. حالا هر کدوم رو که انتخاب کردید باید روی دندونه های زیپ بکشیدش و زیپ رو به قدری بکشید و مجددا در صورتی که زیبپ باز نشد از مایع روان کننده استفاده کنید و به کشیدن زیپ ادامه بدید تا بالاخره باز بشه.

طریقه جا انداختن زیپ در رفته

جا انداختن زیپ با چنگال

حل کردن مشکل جفت نشدن دندونه های زیپ

یکی دیگه از مشکلاتی که در خصوص زیپ میتونه روی مخ بره و آزار دهنده باش جفت نشدن دندونه های اون هست که علت های مختلفی داره ولی برای رفع کردن اون میشه از صابون و یا نوک مداد که قبلا براتون گفتیم استفاده کرد به این صورت که باید دندونه ها رو با کشیدن اون ها روشون روون کرد تا دوباره چفت هم بشن.

طریقه جا انداختن زیپ در رفته

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی