|

استقلال چند میلیارد خرج 2 نیمکت نشین کرد!

سرمربی استقلال ترجیح می‌دهد برای بازی جام حذفی، از جوان‌گرایی خودداری کرده و به دنبال کسب نتیجه لازم باشد.

لینک کوتاه کپی شد

در چهارچوب دیداری از مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی، استقلال امروز میهمان مس رفسنجانی خواهد بود که با حضور محرم نویدکیا متحول شده و طی ۳ بازی گذشته خود، موفق به ثبت ۳ کلین‌شیت و کسب ۵ امتیاز شده است. 

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ با این حال، اختلاف کیفیت استقلال و مس را می‌توان از نسبت امتیازگیری آن‌ها در رقابت‌های لیگ برتر تشخیص داد. شاگردان نکونام در ۱۸ بازی خود، ۳۹ امتیاز ثبت کرده‌اند و این درحالی است که نماینده رفسنجان تنها ۲۰ امتیاز به دست آورده.

جواد نکونام برای دیدار مقابل مس رفسنجان، ترکیب زیر را به میدان خواهد فرستاد:

سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، محمدحسین مرادمند، آرمین سهرابیان، صالح حردانی، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، امید حامدی‌فر، آرش رضاوند، جلال‌الدین ماشاریپوف و آرمان رمضانی

نکته قابل توجه ترکیب آبی‌ها، این است که جواد نکونام بازهم روی دو مهره جوان اسکواد خود یعنی محمدرضا خالدآبادی و سامان تورانیان هیچ حسابی باز نکرده است.

خالدآبادی یکی از پدیده‌های فصل گذشته لیگ برتر بود و در ابتدای فصل جاری با رضایت‌نامه ۱۰ میلیارد تومانی آبی‌پوش شد. پس از پیوستن دروازه‌بان ۲۲ ساله به جمع شاگردان نکونام و با توجه به عملکرد سینوسی حسین حسینی در فصل گذشته، حتی زمزمه‌هایی مبنی بر انتخاب او به عنوان دروازه‌بان شماره یک استقلال شنیده می‌شد اما هنوز حتی یک دقیقه فرصت بازی پیدا نکرده است.

سامان تورانیان نیز همچون محمدرضا خالدآبادی، از پدیده‌های فصل گذشته لیگ برتر به حساب می‌آمد و حتی در آخرین اردوی پیش از جام جهانی ۲۰۲۲، عضوی از تیم ملی بود و اولین بازی ملی خود را مقابل نیکاراگوئه انجام داد. با این که باشگاه استقلال تلاش بسیاری جهت جلب رضایت مس کرمان برای خرید این مدافع جوان و وارد کردن نام او به لیست بازیکنان انجام داد اما از قرار معلوم جواد نکونام اعتقاد چندانی به این بازیکن ندارد، چرا که سرمربی آبی‌ها پس از مصدومیت شدید کوین یامگا ترجیح داد از صالح حردانی به عنوان وینگ‌بک سمت راست سیستم خود استفاده کرده و به عنوان گزینه جایگزین، اقدام به جذب میلاد فخرالدینی کند تا تورانیان کماکان سومین گزینه او در این پست باشد.

البته در خصوص جوان‌گرایی، می‌توان تا حدودی به سرمربی استقلال حق داد چرا که در فوتبال ایران کسب نتیجه به تولید ارزش و آینده‌نگری، ارجحیت دارد. با این حال، باید منتظر ماند و دید که جواد نکونام چه زمانی به ستاره‌های جوان خود فرصت درخشش خواهد داد.

در کنار خالدآبادی و تورانیان، می‌توان به مهرداد محمدی هم اشاره کرد. وینگر گران‌قیمتی که برای چهارمین دیدار متوالی کار را از روی نیمکت آغاز می‌کند. مهرداد که افت کیفیت بازی او کاملا به چشم می‌آید، از قرار معلوم اعتماد سرمربی آبی‌پوشان را از دست داده، تا جایی که جلال‌الدین ماشاریپوف تازه‌وارد را جلوتر از خود در ترکیب اصلی می‌بیند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها