|

طلا و سکه می‌تازند

طلا تا کی و کجا بالا می رود؟

پیش‌بینی می‌شود تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بازار طلای جهانی به روند صعودی خود ادامه دهد

لینک کوتاه کپی شد

قیمت طلا و سکه روزهای پرنوسانی را پشت سر گذاشت و روند افزایشی قیمت طلا و سکه همچنان ادامه‌دار است. بر این اساس آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است،‌ طلای 18 عیار امروز، 25 مهر 1403،‌ در نرخ چهار میلیون و 158 هزار و 800 تومان در بازار کشور عرضه می‌شود. طلای 24 عیار هم امروز افزایشی شد و به قیمت پنج میلیون و 552 هزار تومان رسید.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از اکوایران؛ سکه هم افزایش قیمت قابل توجهی را در کارنامه قیمتی خود به ثبت می‌رساند و در حال سقف‌شکنی است. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشت که سکه طرح جدید امروز در نرخ 50 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. سکه طرح قدیم هم حال در نرخ 44 میلیون و 700 تومان به بازار عرضه می‌شود.  

طلای جهانی هم روند صعودی را در پیش گرفته و تا لحظه انتشار این گزارش، سطح 2676 دلار به ازای هر انس را به ثبت رسانده است. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 25 مهر 1403

مجتبی دیبا،‌ کارشناس بازارهای مالی در خصوص آینده بازار سکه و طلا گفت: «به نظر می‌رسد حرکت طلای جهانی به سمت شکست 2680 دلار می‌رود که احتمال رسیدن ارزش طلای جهانی به 2700 دلار را تقویت می‌کند. پیش‌بینی می‌شود تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بازار طلای جهانی به روند صعودی خود ادامه دهد و پس از انتخابات بتوان انتظارات ریزشی را پیاده کرد.»

او افزود:«در طرفی دیگر، سکه طرح جدید در بازار داخل کشور درحال شکست سقف‌های جدید است و ریزش مجدد آن به کانال‌های پیشین بعید به نظر می‌رسد.»

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه توضیح داد:«بودن فضای تنش‌زا در منطقه و سایه درگیری‌های خاورمیانه می‌تواند به حرکت طلا جهت و در مسیر صعودی قرار دهد.»

دیبا گفت:«دلار عامل و پارامتر مهم در حرکت بازار طلا و سکه تلقی می‌شود. نرخ در داخل کشور با توجه به اتفاقات آمریکا شکل صعودی به خود گرفته است،‌ اما باید به این نکته توجه کرد که بازارساز نرخ ارز را در یک محدوده گرفتار کرده است و اجازه حرکت‌های بزرگ را به دلار نمی‌دهد. در نتیجه نباید انتظار جهش بزرگ و تاثیر آن در بازار طلا و سکه را داشت.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها