|

طرز تهیه کال کباب گیلانی به سریع ترین روش / ترکیب این غذا با زیتون پرورده بینظیره

کال کباب یک غذای خوشمزه گیلانیه که بر خلاف اسمش، گوشتی داخلش استفاده نمیشه اما در کنار کته و زیتون پرورده اصیل گیلانی، خیلی فوق العاده ست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- عده زیادی از ایرونیا توی تمام نقاط کشور، عاشق طعم و مزه غذاهای گیلانی هستن؛ تنوع بالا در کنار عطر و طعم عالی باعث شده تا غذاهای گیلانی مورد توجه خیلی ها باشه. میرزا قاسمی، باقلاقاتق، مرغ ترش، ترش واش، خورش ناردون، خورش آلو مسما، اناربیج و... کلی غذای خوشمزه دیگه که واقعا حرف ندارن...

یه مشخصه خوب غذاهای گیلانی اینه که در تهیه خیلی از این غذاها نیازی به استفاده از گوشت نیست و بدون گوشت میشه یه غذای خوشمزه درست کرد که هیچی کم نداره. کال کباب یکی از این غذاهاست که بر خلاف اسمش، گوشتی داخلش استفاده نمیشه اما در کنار کته و زیتون پرورده اصیل گیلانی، خیلی فوق العاده ست. اینجا طرز تهیه کال کباب گیلانی به سریع ترین روش رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

kal-kabab-3

مواد لازم برای تهیه کال کباب گیلانی

بادمجون 4 عدد

مغز گردو 250 گرم

انار ترش 2 عدد

انار قرمز یک عدد

سبزی محلی دو مشت

رب انار یک و نیم قاشق غذاخوری

سیر یک حبه

پیاز کوچیک یک عدد

گلپر، فلفل سیاه و نمک به میزان دلخواه

روغن زیتون به مقدار لازم

kal-kabab-5

طرز تهیه کال کباب گیلانی

مرحله اول

بادمجون ها رو روی اجاق گاز و شعله پخش کن کبابی کنید. داخل پلاستیک فریزر یا ظرف دربسته قرار بدید و کنار بذارید.

مرحله دوم

گردوها رو کاملا له کنید. سبزی محلی شامل چوچاق، خالواش و نعنا میشه که اون ها رو هم کاملا له کنید. اگر چوچاق و خالواش در دسترس ندارید می تونید به جای اون ها از ریحون، پونه، گشنیز و جعفری استفاده کنید.

kal-kabab-4

مرحله سوم

سیر رو هم له کنید. پیاز رو هم پوست بگیرید و با دندونه ریز، رنده کنید. دونه های یک انار ترش رو کاملا له کنید تا به شکل خمیر دربیاد. آب یک انار رو بگیرید.

مرحله چهارم

تمام مواد له شده رو همراه رب انار، گلپر، فلفل سیاه و نمک مخلوط کنید. بادمجون های کباب شده رو هم پوست بگیرید و کاملا له کنید و به مواد اضافه کنید.

kal-kabab-2

مرحله پنجم

حالا مقداری روغن زیتون و آب انار یا آبغوره اضافه کنید. تمام مواد رو کاملا مخلوط کنید و هم بزنید سپس با نون تازه یا کته و زیتون پرورده سرو کنید. البته این رو هم بگیم که انواع کباب ها رو می تونید در کنار کال کباب سرو کنید که ترکیب عالی ای رو میسازه. نوش جان.

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها