|

یه پلوی مخلوط آسون و خوشمزه

طرز تهیه "نخود فرنگی پلو با گوشت"؛ یه پلوی مخلوط لذیذ و خوشمزه

نخود فرنگی پلو

نخود فرنگی پلو یه پلوی مخلوط خیلی خوشمزس که با برنج نخود فرنگی، گوشت یا مرغ و یک سری ادویه و چاشنی درست میشه.

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- ما ایرانی ها در کنار غذاهایی مثل خورشت قیمه، قورمه سبزی، خورشت قیمه بادمجان، خورشت بامیه، خورشت کدو حلوایی، خورشت کرفس، خورشت آلو اسفناج، خورشت خلال بادام، اکبر جوجه، ماهی شکم پر، خورشت هویج علاقه خیلی زیادی به پلوهای مخلوط مثل لوبیا پلو، قیمه لا پلو، هویج پلو، آلبالو پلو، غم بر پلو، مرصع پلو، مانی پلو، کلم پلو، پلو شوشتری، میگو پلو، شیرین پلو، انار پلو، رشته پلو، کدو پلو، امگشت پلو، نخود فرنگی پلو و استانبولی پلو داریم.

به گزارش «شایانیوز»، نخود فرنگی پلو یه پلوی مخلوط خیلی خوشمزس که با برنج، نخود فرنگی، گوشت یا مرغ و یک سری ادویه و چاشنی درست میشه. این غذای خوشمزه رو میتونید بدون سبزی و با رب هم درست کنید. امروز طرز تهیه نخود فرنگی پلو با گوشت براتون در نظر گرفتیم اگر دوست دارید طرز تهیه این پلوی خوشمزه رو یاد بگیرید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه نخود فرنگی پلو برای 4 نفر

برنج 2/5 تا 3 پیمانه

نخود فرنگی پخته 1/5 پیمانه

شوید خشک یا تازه 2 پیمانه

تخم گشنیز پودر شده 1 قاشق چایخوری

گوشت مغز ران گوسفند یا گوساله ۴۰۰ گرم

قرص استاک گوشت ۱ عدد

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه 1/2 قاشق چایخوری

زردچوبه 1 قاشق چایخوری

ادویه کاری 1 قاشق چایخوری

چوب دارچین 2 عدد

پیاز بزرگ 2 عدد

ساقه کرفس 1 عدد

هویج 1 عدد

روغن مایع به میزان لازم

نمک به میزان لازم

نخود فرنگی پلو

عکس از صفحه vegan.food.khanegi

طرز تهیه نخود فرنگی پلو با گوشت

1- برنج را به صورت آبکش یا کته آماده کنید اگر می خواهید برنج را به صورت آبکش بار بزارید در مقاله فوت و فن های خیس کردن و آبکش کردن برنج مفصل در خصوص آماده کردن برنج توضیح دادیم با خواندن این مقاله حتی اگر تا به حال برنج را آبکش نکرده باشید میتونید یه برنج فوق العاده عالی درست کنید. 2 دقیقه قبل از اینکه بخواهید برنج را آبکش کنید شوید تازه رو بهش اضافه کنید. اگر خواستید از شوید خشک استفاده کنید، باید شوید را بعد از آبکش کردن برنج و موقع اضافه کردن مواد گوشتی لا به لای برنج اضافه کنید. اگر از شوید تازه استفاده کردید، باز هم می‌توانید کمی شوید خشک را به خاطر عطر و طعم آن اضافه کنید.

2- نخود فرنگی را پوست بکنید و آن را تمیز بشویید بعد آب را جوش بیارید و کمی نمک بهش اضافه کنید. حالا نخود فرنگی را در آب در حال جوش بریزید بعد از چند دقیقه که نخود‌ها پخته شدند، آن‌ها را آبکش کنید. برای اینکه رنگ سبز نخود ها حفظ بشه بعد از پختن چند دقیقه ای اون ها رو در آب یخ قرار دهید.

نخود فرنگی

3- همان طور که می دانید روش‌های صحیح پخت نقش موثری در ارتقاء سلامت دارند. اگر به دنبال زندگی طولانی و سالم هستیم باید از همین امروز نحوه غذا پختنتان را اصلاح کنید. برای اینکه ویتامین های گوشت در فرآیند پخت حفظ شود و عصاره آن خارج نشود باید از «تکنیک سفید کردن گوشت» استفاده کنید. برای این منظور آب را جوش بیاورید پیاز 4 قاچ شده + هویج + کرفس + چوب دارچین را به آن اضافه کنید وقتی که آب دوباره جوش آمد گوشت خرد نشده را داخل ظرف قرار دهید 5 دقیقه بعد گوشت را از قابلمه خارج کنید و خرد کنید.

تابه را روی حرارت بالا قرار دهید وقتی داغ شد روغن مایع را بهش اضافه کنید بعد گوشت خرد شده را هم اضافه کنید و تفت دهید کمی بعد پیاز نگینی خرد شده + زردچوبه + فلفل سیاه + ادویه کاری + رب تفت داده شده + استاک گوشت را اضافه کنید درب ظرف را بگذارید حدود 2 ساعت زمان نیاز است تا گوشت یپزد. پیاز سفید بهترین پیاز برای مرینیت کردن گوشت ها است اگر می خواهید با کاربرد انواع پیاز در آشپزی آشنا شوید مقاله کاربرد انواع پیاز در آشپزی را از دست ندهید.

استاک گوشت

عکس از صفحه ashpazie_golbano

احتمالا این سوال براتون پیش آمده که استاک چیست و چه نقشی در طعم و مزه غذا دارد؟ 

استاک یا آب گوشت، مرغ، ماهی یا سبزیجات از حرارت دادن استخوان‌ها به همراه سبزیجات ساقه‌ای و تعداد محدودی ادویه تهیه می‌شود. استاک در انواع سوپ، سس، خورشت‌ و البته بسیاری از غذا‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر بسیاری در طعم و مزه غذا‌ها دارد می‌توانید استاک را خودتان در منزل تهیه کنید یا اینکه به صورت آماده از سوپر مارکت‌ها خریداری کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر از قرص استاک استفاده می‌کنید در ابتدا نمک کمتری به غذا اضافه کنید چون قرص استاک کمی شور است پس در انتها غذا را بچشید اگر لازم بود نمک اضافه کنید. اگر دوست دارید خودتان استاک گوشت را در منزل تهیه کنید مقاله طرز تهیه استاک گوشت؛ فوت و فن های تهیه و نگهداری استاک را از دست ندهید در این مقاله همه نکات تهیه استاک گوشت و روش نگهداری آن را به طور کامل برای شما عزیزان شرح داده ایم.

استاک گوشت

4- یک قابلمه مناسب انتخاب کنید مقداری روغن داخلش بریزید بعد ته دیگ دلخواهتون بزارید حالا یک لایه برنج بریزید بعد گوشت + نخود فرنگی رو هم بریزید. سپس پودر تخم گشنیز + زعفران را اضافه کنید. به همین صورت به ریختن لایه لایه مواد تا پایان کار ادامه دهید.

وقتی کل برنج را داخل قابلمه ریختید، یک قالب کره را به صورت نازک خرد کنید و به برنج اضافه کنید. اگر طعم کره را دوست ندارید، می‌توانید از آب و روغن استفاده کنید. در نهایت نصف استکان آب از دور برنج اضافه کنید. حدود ۵ دقیقه روی حرارت متوسط قرار دهید تا بخار برنج بلند شود و بعد حدود ۲۰ دقیقه روی حرارت کم قرار دهید تا برنج دم بکشد.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

IMG_20220104_132233

عکس از صفحه fereshte_paz

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها