|

چرا نباید چوب دارچین های خوشگلُ بخریم؟

چوب دارچین یا دارچین پودر شده؛ کدام یک بهتر است؟

دارچین

اگر خواستید چوب دارچین بخرید همیشه چوب هایی که شکسته و درب و داغون هستند را انتخاب کنید چوب دارچین های خوشگل تقلبی و بی کیفیت هستند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- بعد از فلفل و زردچوبه دارچین یکی از پرکاربردترین ادویه ها در آشپزی است که عطر و طعم فوق العاده ای به غذا می دهد علاوه بر این در پخت کیک و شیرینی هم بسیار پرکاربرد است. این ادویه خوش عطر علاوه بر اینکه غذای شما را خوش‌طعم و خوشمزه می‌کند؛ خواص بی‌شماری هم دارد. در ایران از دارچین به عنوان طعم دهنده در تهیه غذاهای گوشتی، خوراک ها، انواع پلوهای مخلوط و... استفاده می شود. لازم به ذکر است که طبع دارچین گرم است و زیاده‌روی در مصرف آن ممکن است باعث بروز مشکلاتی مثل جوش‌ زدن شود.

به گزارش «شایانیوز»، دارچین به دو صورت چوب و پودر شده در بازار موجود است که پودر آن طعم قوی تری دارد. اگر برای خرید چوب دارچین به ادویه فروشی ها سر زده باشید احتمالا چوب دارچین هایی را دیده اید که خیلی خوشگل هستند اما یادتان باشد هر خوشگلی باکیفیت نیست پس اگر خواستید چوب دارچین بخرید همیشه چوب هایی که شکسته و درب و داغون هستند را انتخاب کنید چوب دارچین های خوشگل تقلبی اند  و کیفیت لازم را ندارند.

چوب دارچین یا دارچین پودر شده؛ کدام یک بهتر است؟

در حالی که امکان ناخالصی برای هر دو نوع وجود دارد، پودر دارچین بیشتر در معرض مواد افزودنی ناخالص است. بنابراین بهتر است به جای پودر دارچین‌، چوب آن را بخرید. اگر دارچین پودر شده را ترجیح می‌دهید، دارچین را به شکل چوب خریداری کنید و آن را قبل از استفاده در مخلوط کن پودر کنید. در این صورت شما از عطر و طعم تازه دارچین با تمام مزایای سلامتی آن، بهره‌­مند خواهید شد.

1448140

تاثیر دارچین در مهار کردن بیماری دیابت

تقریباً دو قاشق چایخوری پودر دارچین بعد از غذا به کاهش مقاومت به انسولین در بیماران دیابتی کمک می‌کند و باعث می‌شود هورمون‌ها بهتر کار کنند. دارچین همچنین فشار خون را کاهش می‌دهد که نتیجه آن تنظیم دیابت نوع دو است. برخی مطالعات نشان داده‌ که دارچین بر میزان گلوکز خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ تأثیر دارد.

جالب اینجاست که نوع دارچین استفاده شده و تاثیر آنها با یکدیگر متفاوت است. دارچین کاسیا بیشترین تاثیر را در کنترل گلوکز خون دارد. یک تحقیق چینی شواهدی از پایین آمدن سطح گلوکز خون در بیمارانی که از مکمل دارچین استفاده می‌کردند، منتشر کرد. همچنین نشان داده شد که دارچین سطح کلسترول بیماران دیابتی را نیز کاهش می‌دهد.

cinnamon-benefits-2

در دهه‌های اخیر از دارچین برای لاغری استفاده می‌شود. اما آیا لاغری با دارچین حقیقت دارد؟ اگر پاسخ مثبت است، روش‌ لاغری با دارچین چیست؟

بررسی‌ها نشان داده که دارچین برخی از اثرات منفی خوردن غذاهای پرچرب را کاهش می‌دهد. بنابراین دارچین می‌تواند به یک رژیم غذایی لاغری برای کاهش وزن بیشتر کمک کند همچنین تأثیر آن بر سطح گلوکز خون برای کاهش وزن بدن قابل چشم پوشی نیست. خواص ضد­التهابی و ضد­باکتریایی دارچین می‌تواند با بهبود سلامت بدن از طریق هضم بهتر غذا به افرادی که سعی در کاهش وزن دارند، کمک بیشتری کند.

لازم به ذکر است که دارچین به تنهایی منجر به کاهش وزن در طولانی مدت نخواهد شد. اما افزودن دارچین به رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی برای کمک به شما در رسیدن به هدف کاهش وزن مفید است. یک قاشق چایخوری دارچین حاوی ۱٫۶ گرم فیبر است که می‌تواند به شما در دریافت فیبر روزانه کمک کند و احساس سیری در وعده‌های غذایی را افزایش دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها