|

طرز تهیه یه ماکارونی لذیذ و خوشمزه باب میل بچه ها

ماکارونی

شیوه صحیح طبخ ماکارونی به این صورتِ که اون دم نمی‌کنند بلکه به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه در آب جوش می‌ریزند بعد آبکش می‌کنند و با سس سرو می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد
2

گروه آشپزی- پدر و مادرها معمولا طرفدار غذاهایی مثل زرشک پلو با مرغ، خورشت قیمه، قورمه سبزی، خورشت قیمه بادمجان، چلو گوشت، خورشت کرفس، لوبیا پلو، باقالی پلو، مسمای مرغ و بادمجان، عدس پلو، کشک بادمجان، میرزاقاسمی، خورشت کدو حلوایی، خورشت آلو اسفناج، خورشت خلال بادام، اکبر جوجه، مرغ شکم پر، ماهی شکم پر، خورشت هویج، قیمه لا پلو، هویج پلو، بادمجان شکم پر، دلمه بادمجان، دلمه فلفل، کوفته تبریزی هستند در مقابل بچه ها طرفدار غذاهایی مثل کتلت، سیب زمینی کوکو، مرغ سوخاری پولکی، شنیسل مرغ، جوجه چینی، فاهیتای مرغ، سوسیس بندری، سمبوسه، ساندویچ سوسیس سیب زمینی، فلافل، ماکارونی، ناگت مرغ، پیراشکی گوشت و ... هستند.

به گزارش «شایانیوز»، ماکارونی یک غذای بین المللی است که تقریبا در همه کشور‌ها سرو می‌شود، اما خواستگاه و محل تولد آن کشور ایتالیا می‌باشد. ایرانی‌ها معمولا ماکارونی را دم می‌گذارند که باعث غنی شدن نشاسته آن می‌شود و به همین جهت تبدیل به یک غذای پر کالری می‌گردد و بسیار هم برای معده مضر است.

اما شیوه صحیح طبخ ماکارونی به این صورت است که آن را دم نمی‌گذارند بلکه به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه در آب در حال جوش می‌ریزند بعد آبکش می‌کنند و با مواد گوشتی و ... سرو می‌کنند. اما ذائقه ما ایرانی‌ها ماکارونی که دم کشیده شده باشد را بیشتر می‌پسندد مخصوصاً اگر با مایه فراوان و ته دیگ سیب زمینی ترد و لذیذ سرو شود. اگر دوست دارید طرز تهیه یه ماکارونی خوشمزه، خاص و متفاوت را یاد بگیرید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ماکارونی

مواد اولیه لازم برای تهیه ماکارونی برای 4 نفر

ماکارونی رشته‌ای یا فرمی ۵۰۰ گرم

گوشت چرخ شده ۲۵۰ گرم

قرص استاک گوشت 1 عدد

پیاز بزرگ ۱ عدد

سیر له شده 2 حبه

سیب زمینی متوسط 2 عدد

فلفل دلمه‌ای رنگی 1 عدد

رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری

زردچوبه ۱ قاشق چایخوری

فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری

فلفل قرمز ۱/۲ قاشق چایخوری

پودر کاری 1/2 قاشق چایخوری

پودر آویشن ۱ قاشق چایخوری

نمک به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

ماکارونی

طرز تهیه ماکارونی

1- داخل تابه‌ای ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع بریزید بعد گوشت چرخ شده + فلفل سیاه + فلفل قرمز + زردچوبه + نمک + پودر کاری + پیاز نگینی خرد شده + سیر له شده را اضافه کنید حدود ۱۵ دقیقه تفت دهید بعد ربی که از قبل تفت دادید را هم اضافه کنید. نصف پیمانه آب جوش و قرص استاک را اضافه کنید چند دقیقه ای در ظرف را بگذارید تا گوشت بپزد و تلفیق مزه ها اتفاق بیفتد. پیاز سفید بهترین پیاز برای مرینیت کردن گوشت ها است اگر می خواهید با کاربرد انواع پیاز در آشپزی آشنا شوید مقاله کاربرد انواع پیاز در آشپزی را از دست ندهید.

گوشت چرخ شده

احتمالا این سوال براتون پیش آمده که استاک چیست و چه نقشی در طعم و مزه خورشت دارد؟ 

استاک یا آب گوشت، مرغ، ماهی یا سبزیجات از حرارت دادن استخوان‌ها به همراه سبزیجات ساقه‌ای و تعداد محدودی ادویه تهیه می‌شود. استاک در انواع سوپ، سس، خورشت‌ و البته بسیاری از غذا‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر بسیاری در طعم و مزه غذا‌ها دارد می‌توانید استاک را خودتان در منزل تهیه کنید یا اینکه به صورت آماده از سوپر مارکت‌ها خریداری کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر از قرص استاک استفاده می‌کنید در ابتدا نمک کمتری به غذا اضافه کنید چون قرص استاک کمی شور است پس در انتها غذا را بچشید اگر لازم بود نمک اضافه کنید. اگر دوست دارید خودتان استاک گوشت را در منزل تهیه کنید مقاله طرز تهیه استاک گوشت؛ فوت و فن های تهیه و نگهداری استاک را از دست ندهید در این مقاله همه نکات تهیه استاک گوشت و روش نگهداری آن را به طور کامل برای شما عزیزان شرح داده ایم.

استاک گوشت

2- سیب زمینی‌ها را به صورت نگینی درشت خرد کنید بعد آن‌ها را در آب سرد بریزید و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید سپس آب آن را عوض کنید مجدد آب سرد روی آن بریزید و در یخچال قرار دهید ۲ تا ۳ بار این کار را تکرار کنید عوض کردن آب سیب زمینی باعث می‌شود نشاسته اضافه آن گرفته شود. در نهایت سیب زمینی ها را سرخ کنید و کنار بگذارید.

3- فلفل دلمه ای ها را به صورت نگینی خرد کنید هر وقت خواستید از چند رنگ فلفل دلمه ای استفاده کنید حتما در کنار سایر رنگ ها از رنگ سبز استفاده کنید چون طعم قوی تری داره. ته فلفل دلمه ای برجستگی هایی وجود دارد فلفل دلمه هایی که چهار برجستگی در زیر خود دارند ماده هستند فلفل دلمه ای ماده پر تخم است و طعم شیرینی دارد لذا برای تهیه انواع سالاد و خام خواری مناسب تر از فلفل نر است. فلفل دلمه ای که سه برجستگی در زیر خود دارد نر است تخم کمتری دارد و تند تر است و برای غذا پختن از آن استفاده می شود و در آشپزی کاربردی تر است برعکس فلفل دلمه ای ماده بعد از تفت دادن و پختن اصلا تلخ نمی شود و خوشمزه باقی می ماند.

mJjMmZiZDRkN

4- در نهایت سیب زمینی و فلفل دلمه ای را هم به تابه حاوی گوشت اضافه کنید حدود 4 تا 5 دقیقه تفت دهید تا مزه ها کاملا به خُرد هم برود اگر احساس کردید که رب آن کم است حتما رب تفت داده شده اضافه کنید. آخر سر که خواستید از روی حرارت بردارید مقداری آویشن به مواد اضافه کنید.

5- در یک قابلمه آب را جوش بیاورید، مقداری نمک در آن بریزید بعد ماکارونی را به آب در حال جوش اضافه کنید به این نکته توجه داشته باشید که قابلمه باید نسبت به حجم ماکارونی‌ها بزرگ‌تر باشد تا ماکارونی در فرآیند جوشیدن جا داشته باشد. هنگامی که ماکارونی را در آب جوش ریختید مرتب آن را با یک چنگال هم بزنید تا رشته‌های ماکارونی به هم نچسبند. داخل آب به هیچ عنوان روغن اضافه نکنید، چون اضافه کردن روغن باعث می‌شود سس به خوبی به خرد ماکارونی نرود.

ماکارونی‌ها بسته به ضخامت مدت زمان پخت متفاوتی دارند، ولی معمولا بین ۱۰ تا ۱۲ دقیقه کافی است. وقتی زمان آبکشی رسید آن‌ها را در سبد ریخته و کمی آب ولرم روی آن بریزید تا بعد از دم کشیدن به هم نچسبند اگر آب سرد بریزید رشته های ماکارونی سفت میشه.

ماکارونی

علاوه بر زمان بندی موقعی که ماکارونی آماده آبکش کردن میشه یه سری نشونه هایی داره مثلا اینکه وقتی رشته ماکارونی دستتون می گیرید کاملا تا میشه یا وقتی اون میشکونید رنگ داخل و بیرونش یکیه اگه نپخته باشه رنگ داخلش روشن تره.

6- کف قابلمه روغن بریزید بعد ته دیگ دلخواهتان را قرار دهید بسته به ذائقه می‌توانید از نان یا سیب زمینی استفاده کنید بعد به صورت لایه لایه ماکارونی و مایه ماکارونی را در قابلمه بریزید. به این ترتیب که در لایه اول ماکارونی، لایه دوم مایه ماکارونی و به همین ترتیب تا آخر ادامه دهید. مدت زمان دم کشیدن ماکارونی و برشته شدن ته دیگ سیب زمینی بستگی به ضخامت کف قابلمه دارد، ولی معمولا ۳۰ الی ۴۰ دقیقه برای دم کشیدن ماکارونی و برشته شدن ته دیگ آن کافی است. موقعی که ماکارونی را دم گذاشتید بعد از ۱۰ دقیقه حتما ۱/۲ پیمانه آب به آن اضافه کنید. این کار باعث می‌شود ماکارونی خوب بخار کند و هنگام سرو بافتی نرم و لطیف داشته باشد.

spaghetti2-digifood (1)

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها