|

در زمستان چه بکاریم / هر گلی کاشتش وقت داره اینا رو تو زمستون میکاری بهار شکوفه میدن

در این مقاله در خصوص این که در زمستان چه بکاریم صحبت کردیم که میتونید با کاشت اون ها بهار پر گلی داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- زمستون برای خیلی ها مساوی با سرما و مرگ طبیعته ولی یه آدم عاقل میفهمه که زمستون مثل پشت کنکور میمونه که یه آدم خودش رو برای کنکور آماده میکنه و بعد از اون هم که عشق و حال به راهه بنابراین طبیعت هم توی زمستون پشت کنکوره یعنی پشت بهار و بعد از اون عشق و حالش کم کم شروع میشه وقتی که شکوفه های زیبا خودشون رو نمایان میکنن و به آدم چشمک میزنن و بعد انگار برای عید و بهار خانومه طبیعت میره سر وقت کمدش و خوشگل ترین رنگ لباسی رو که داره به تن میکنه یعنی سبز ولی این سبز رنگ خیلی خاصی داره و با همه ی سبزها متفاوته و نایاب هر چند که تو زمستون هم گل و گیاه داریم مثل گیاهان مناسب بالکن در زمستان.

پس مادر طبیعت برای ما توی زمستون هم شگفتی های خودش رو رو میکنه و این گل ها توی این فصل مثل اونایی هستن که بعد از دیپلم درسو ول کردن و رفتن تو بازار کار و خب تکلیفشون مشخصه با خودشون و میدونن چند چند هستن و استرس برای کنکور نمیکشن و البته که هر دو گروه محترمن! ولی گیاهان یه فرق خیلی بزرگ با آدما دارن و اون هم ساده گرفتن زندگی هست مثلا این زیبارویان خیلی راحت بچه دار میشن اون هم از راه تکثیر گیاهان با برگ ولی شما حساب کنید که یه فردی که بخواد تشکیل خونواده بده و بچه دار بشه یاید چه هفت خوان رستمی رو رد کنه: آشنایی، کسب رضایت هر دو خونواده، خرید جهیزیه و... بعدش هم بچه دار هم که میشه تازه خرید پوشک و شیر خشک و... حالا از مقایسه آدما با گیاهان بگذریم برسیم به بحث اصلی این مقاله یعنی در زمستان چه بکاریم تا در بهار گیاهان زیبا داشته باشیم؟ در ادامه براتون میگیم.

در زمستان چه بکاریم

در زمستان چه بکاریم؟ گل پامچال

یکی از دلرباترین گیاهانی که در فصل بهار گل دار هست پامچاله که از جمله گیاهان بهاری زودرس و البته چند ساله هست که به علت کم شدن کیفیت گلدهی اون بیشتر به عنوان یه گیاه یه ساله پرورشش میدن. گل های این گیاه زیبارو به شکل درشت و فشرده در مرکز گیاه و بین برگ ها خودشون رو نشون میدن. یکی از بهترین ویژگی های پامچال رو میشه تنوع بالای اون در رنگ دونست که طبیعتا جذابیت این گیاه رو بسیار افزایش داده. شما میتونید گل های پامچال رو در رنگ های زیبایی مثل سفید، ارغوانی، قرمز، زرد، صورتی و... ببینید.

در خصوص نگهداری از این گل زیبارو هم باید بگیم که پامچال عاشق محیطی خنک و سایه روشن هست و از این رو نور مستقیم خورشید و هوای گرم میتونه برای اون آسیب زا بشه. همچنین این گیاه باید به صورت منظم آبیاری بشه و بهتره که خاک گیاه همیشه مرطوب بمونه. بذرهای این گیاه توی پاییز کاشته میشن و توی اواخر زمستون باید اون ها رو به گلدون جدا و یا فضای باغچه انتقال بدید تا در بهار از دیدن زیباییشون لذت ببرید.

در زمستان چه بکاریم

در زمستان چه بکاریم؟ گل اطلسی

اطلسی رو کتمر کسی هست که نشناسه چرا که این گیاه زیبار و همیشه در بین ایرانی ها از محبوبیت بالایی برخودار بوده و میشه اون رو از جمله گیاهان یک ساله و زود رشد بشمار آوورد که از بومیان آفریقای جنوبیه و در حال حاضر در سراسر دنیا کاشته میشه و طرفدار داره. از جذابیت های این گیاه میشه به گل های شیپوری کوچیک اون که معطر و رنگارنگ هستن اشاره کرد.

درسته که این گیاه در مقابل خشکی تا حدودی مقاوم هست ولی آبدهی به اون باید به شکل منظم انجام بشه ولی در خصوص خاک اونقدار حساس نیست و هر خاکی رو میپسنده اما بهتره که از خاک معمولی که توی هر باغچه ای پیدا میشه براش استفاده کنید. همچنین توجه کنید که بهتره در بالکن باشه چون به روزی پنج الی هشت ساعت تور مستقیم نیاز داره و توی تابستون باید به طور روزانه آبیاری بشه. ماه های مناسب کاشت اون هم بهمن و اسفند هست.

در زمستان چه بکاریم

در زمستان چه بکاریم؟ گل شب بو

بی شک یکی از زیباترین و معطر ترین گل های بهاری شب بو هست که دارای رایحه ای دلپذیر، قوی و آرامبخش هست و از این رو تونسته طرفداران زیادی رو به خودش جذب کنه. جالبه که بدونید این گیاه خارق العاده بسیار مقاومه و از این رو میتونه تو یه آب و هوای سرد و کوهستانی تا دو سال هم زنده بمونه اما توی مناطقی که گرمسیر هستن این گیاه توی فصل تابستون از بین میره.

شما میتونید شب بو رو توی گلدون و یا باغچه نگه دارید. در خصوص شرایط نگهداری اون باید بدونید که عاشقه نور مستقیمه و به همین علت بهتره در فضای بیرونی مثل بالکن و حیاط نگهداری بشه. هر خاکی برای کاشتش مناسبه اما خاک زهکشی شده و غنی رو بیشتر میپسنده. در خصوص زمان آبیاری هم بهتره در مواقعی که سطح خاکش یه مقدار خشک شده اون رو آبیاری کنید. در اواخر پاییز و یا اوایل زمستون هم باید کاشته بشه.

در زمستان چه بکاریم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی