|

طرز تهیه کیک یخچالی / کیک رو همه میپزن تو اینو درست کن میشه بهترین دسر دنیا

کیک یخچالی یه دسر عالی واسه مهمونیاست. اگه تا حالا امتحانش نکردی این دستور رو واسه خودت نگه دار که خیلی به دردت میخوره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خوردن یه دسر خوشمزه بعد از یه شام عالی، ضیافت ما رو تکمیل میکنه و به قول معروف تیر خلاصه! شاید برای مهمونی که در پیش داری کلی فکر می کنی که شام چی بپزی؟ ته چین یا خورشت قورمه سبزی؟ خورشت قیمه یا زرشک پلو با مرغ؟ دسر رو چیکار کنی؟ ژله یا ماقوت زعفرونی؟... قبول دارم که انتخاب پیش غذا، غذای اصلی و دسر برای یه مهمونی خیلی سخته. اما می خوام کارت رو برای انتخاب دسر راحت کنم و بگم کیک یخچالی بهترینه! اگه تا حالا امتحانش نکردی این دستور رو واسه خودت نگه دار که خیلی به دردت میخوره.

cake-deser8

مواد لازم برای تهیه کیک یخچالی

بیسکوییت پتی بور 2 بسته

شیر 2 پیمانه

شکر یک پیمانه

کره 50 گرم

پودر کاکائو 4 قاشق غذاخوری

آرد 2 قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری

وانیل نوک قاشق مرباخوری

cake-deser7

طرز تهیه کیک یخچالی

مرحله اول

شیر سرد رو داخل یک قابلمه بریزید، سپس شکر رو به همراه نشاسته ذرت، پودر کاکائو و آرد به شیر اضافه کنید و قابلمه رو روی حرارت متوسط قرار بدید.

مرحله دوم

حدود ۱۰ دقیقه مواد رو به صورت مداوم هم بزنید تا غلیظ بشه، زمانی که اطراف شیر شروع به جوش زدن کرد، کره و وانیل رو اضافه کنید و مدام هم بزنید تا یکدست بشه.

هم زدن مداوم کرم وقتی روی شعله قرار داره باعث میشه مایع ما یکدست بشه و آرد توی اون گلوله گلوله نشه پس این نکته رو فراموش نکنید.

اگر غلظت کرم شکلاتی زیاد شد، کمی شیر اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید.

cake-deser1

مرحله سوم

وقتی کره به طور کامل آب شد و با بقیه مواد یکدست شد قابلمه رو از روی حرارت بردارید. حالا یک قالب مستطیلی رو با کیسه فریزر بپوشونید، بعد ۲ قاشق از مایعی که آماده کردیم رو کف قالب بریزید و اون رو صاف کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری شیر داخل کاسه بریزید، بیسکوییت های پتی بور رو به شیر آغشته کرده و یک ردیف داخل قالب بچینید. سپس یک لایه از کرم روی بیسکوئیت ها بریزید و به این ترتیب تکرار کنید تا بیسکوئیت و کرم تموم بشه.

در تهیه کیک یخچالی میتونید از بیسکوئیت ساده و کاکایویی به تعداد برابر استفاده کنید. در این مرحله برای خوشمزه تر شدن کیک یخچالی میتونید در وسط مواد از موز حلقه شده و گردوی خرد شده هم استفاده کنید.

cake-deser5

مرحله پنجم

قالب رو به مدت حداقل سه ساعت داخل یخچال قرار بدید. سپس خارج کرده، کیک یخچالی رو از قالب داخل ظرف مورد نظرتون برگردونید. میتونید با پودر نارگیل، پسته، ترافل های رنگی و یا شکلات های رولی تزئینش کنید و به صورت دلخواه برش بدید و نوش جان.

cake-deser6

توی این مطلب طرز تهیه کیک یخچالی که یه دسر راحت و خوشمزه ست رو بهتون آموزش دادیم که امیدواریم در اولین فرصت درست کنید و در کنار عزیزان تون از خوردنش لذت ببرید. اگر به آشپزی و شیرینی پزی علاقه دارید می تونید صفحه آشپزی و شیرینی پزی سایت ما رو ببینید و استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی