|

بهترین روش شستن پتو در خانه / یه عمر اشتباه زدی این راه اختراع تنبلاس اصن خستت نمیکنه

در این مقاله در خصوص بهترین روش شستن پتو در خانه براتون صحبت کردیم تا با استفاده از اون بتونید به راحتی این آیتم رو مثل دسته ی گل کنید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این روزا همه به نوعی دوست دارن که در وقت و هزینه هاشون صرفه جوی نن که خب برای این منظور باید هر چیزی رو از جنبخ های مختلف بررسی کنن مثلا درصورتی که تغییر دکوراسیون میخوان ببیننن که آیا ححاضر هیتن که چهار چیز در خصوص اصول اون یادبگیرن وحتی یه مقدار هم پول برا داشتن دکور خوب صرف کنن یا نه که خب در این بین میشه گفت که پول رو یه کاری کنن ولی سلیقه  وقت نذارن برای این موضوع اصلا نتیجه ی به درد بخوری حاصل نمیشه . البته که در این بین یه سری از کارها هتن که شما به علت سخت بودن اون ها هی پشت گوش میندازیدشون مثل تمیز کردن حشرات حبوبات که خب باید سراع تر براش اقدام کنید حتی با وجود این که براتون چندش آور و سخته.

خب در این بین شما تنها نیستید که از یه سری کارها بدتون میاد و یا براتون سخت هست چون افراد دیگه ای هم در این بین بودن که خب دست روی دست نذاشتن و یا رفتن سراغ پیدا کردن ترفند های راحت و عملی برای انجام کارها مثلا در صورتی که از بین بردن موی کله پاچه همیشه براتون یه کار سخت بوده میتونید در چند ترفند و حرکت به راحتی هر چه تمام تر این کار رو انجام بدید و از نتیجه ی کار نهایت لذت رو ببرید پس ترفندها در هر کاری مینتونن به داد ما برسن و تنها کافیه که شما اون ها رو سرچ و جستجو کنید حالا ما هم در همین راستا و در این نقاله قصد داریم که یه ترفند دیگه در زمینه ی یکی از کارهای خونه بهتون یاد بدیم یعنی ترفند شستشو پتو در خانه اون هم به بهترین روش، پس در صورتی که مایل هستید که این ترفند رو گام به گام یاد بگیرید توصیه میکنیم که با ما همراه باشید.

بهترین روش شستن پتو در خانه

شستن پتو با دست

استفاده کردن از ماشین لباسشویی برای شستشوی پتو میتونه کار شما رو بسیار آسون کنه هر چند که یه سری وقت ها هست که افراد با انداختن پتو در لباسشویی حس میکنن که پتوشون خراب شده که خب برای این مدل از پتوها بهتره که از دست کمک بگیرید. و شستشوی دستی انجام بدید؛ برای این منظور هم باید یه دونه سطل پلاستیکی بردارید و اون رو با آب خنک و یه مقدار مایع شوینده و پاک کننده پر کنید و به خوبی محلول رو هم بزنید تا کف کنه و بعد از این مرحله پتوتون رو داخل ظرف بندازید تا خیس بشه و حالا خوب چنگش بزنید. شما همچنین میتونید پتو رو لگد هم کنید تا چرک و آلودگی از اون بیرون زده بشه.

بعد همه ی مراحلی رو که قبلا گفته شده رو با استفاده از آب خالی انجام بدید تا هیچ ردی از صابون و کثیفی روی پتو نمونه. حالا که به اندازه ی کافی پتو رو شستید اون رو خارج کرده و آب اضافیش رو بگیرید و البته زیاد فشارش ندید که شکل ظاهری خودش رو از دست بده.

بعد از این هم که آب پتو رو گرفتید بهتره که اون رو بین دو تا حوله ی خشک قرار بدید تا آب اضافیه باقیمونده اش هم گرفته بشه و از این طریق فرآیند خشک شدن رو سرعت ببخشید و بعد پتو رو از روی بند آویزون کنید تا به کلی خشک بشه.

بهترین روش شستن پتو در خانه

شستن پتو با ماشین لباسشویی

در صورتی که میخواهید یه مقدار کار رو راحت تر کنید و پتوها رو با استفاده از ماشین لباسشویی بشورید در وهله ی اول و قبل از هر چیزی اطمینان حاصل کنید که آیا پتوی شما قابلیت شسته شدن با ماشین رو داره یا نه که برای این منظور میتونید برچسب راهنمای اون رو بخونید. نکته ی بعدی این هست که باید به اندازه ی ماشین لباسشوییتون هم دقت کنید تا مطمئن بشید که قدرت کافی برای شستن پتو رو داره یا نه. 

حالا ماشین رو برای یه دور آهسته تنظیم کرده و با آب سرد آبگیری رو انجام بدید. یه مقدار شوینده ی ضعیف رو هم که با جنس پتوتون سازگاره و فاقد آنزیم هست رو داخل محفظه ی لباسشویی بریزید و یه زمان کوتاه رو برای شستن انتخاب کنید. بعد ماشینو روشن کنید و اجازه بدید که شستن رو شروع کنه. در انتها هم بعد از آبکشی با دور کم خشک کن پتو رو آبگیری کرده و از یه جایی آویزون کنید تا خشک بشه.

بهترین روش شستن پتو در خانه

خشک کردن پتو

دقت کنید که در صورتی که پتو رو دستی و بدون ماشین خشک میکنید با دست اون رو فشار بدید تا آب اضافه اش خارج بشه و بعدت روی بند به شکل صاف پهنش کنید تا توی هوای آزاد خشک بشه. موقع پهن کردن هم حواستون باشه که چین و چروکی روی پتو نباشه تا یه وقت اتو لازم نباشه. پتوهایی که پشمی هستن رو هم بعد از رفتن آبشون بین یه حوله بپیچید و فشار بدید و بعد روی بند بندازیدشون.

بهترین روش شستن پتو در خانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • رهگذر ارسالی در

    خیلی زحمت کشیدی مگه از اول همه چطوری میشستن
    مسخره کردید مردما ،خوب مطلب نداری الکی مردم رو سرکار نزارید نت به این گرونی

  • زهرا ارسالی در

    واقعا گل گفتی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی