|

تکثیر گیاهان آپارتمانی با برگ / خونه فامیلی و از گلش خوشت اومد یه برگشو بگیر بقیش حله

در این مقاله در خصوص تکثیر گیاهان آپارتمانی با برگ براتون صحبت کردیم که میتونید به راحتی اون ها رو پرورش بدید.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- این روزا داشتن گل و گیاه در منزل میتونه به قدری حس خوب بهتون بده که حد و حساب نداره چون شما با این زیبارویان دکور خودتون رو شیک جلوه میدید و بهش رنگ و جون میبخشید. به طور کلی که در حال حاضر خونه ها آپارتمانی شدن دیگه خبری از حیاط و باغچه نیست برای داشتن گل و گیاه بهترین کار رفتن به سراغ گیاهان آپارتمانی هست که برای هر قسمت از خونه یه سری از اون ها معرفی شدن مثل گل های مناسب برای پذیرایی و هال که با نگهداری اون ها در این فضا به قدری لول و کلاس خونه رو بالا میبرید که حد و حساب نداره.

البته که باید در صورتی که وقت و حوصله ی رسیدگی به گیاهان رو دارید مسئولیت نگهداری از اون ها رو به عهده بگیرید چون در غیر این صورت به اون گیاه ظلم کردید هر چند یه عالمه گیاه وجود داره که دارای شرایط متنوع از لحاظ نگهداری هستن که در صورت مشغله شما میتونید به سراغ اون هایی برید که با شرایطتون منعطف تر هستن و البته که در این بین کود دهی به گیاهان رو هم فراموش نکنید که در خصوص تهیه ی کود گیاهی خانگی در مقالات قبلی براتو صحبت کردیم بخونیدش. اما حالا بریم به سراغ مقاله ی امروز یعنی تکثیر گیاهان آپارتمانی با برگ که همونطور از عنوان پیداست برای رشد دادن یه سری از گیاه ها کافیه که یه برگ از اون ها داشته باشید که حالا چند تا از اون ها رو معرفی میکنیم.

تکثیر گیاهان آپارتمانی با برگ

پتوس از گیاهانی که با برگ تکثیر میشوند

پتوس رو میشه از جمله گیاهانی دونست که توی خونه ی هر فردی که در خصوص نگهداری از گل و گیاه مبتدی هست و اطلاعات خاصی نداره میتونه قدم بذاره و خونه رو در زیبایی متحول کنه. حالا چرا برای مبتدی ها خوبه چون این گیاه؟ چون شرایط نگهداری راحتی داره و همچنین علاوه بر این ها میشه پتوس رو یکی از گیاهانی که شانس و ثروت میارن دونست در فنگ شویی. برای تکثیر این گیاه از طریق برگ هاش کافیه که برگ های سالم اون ر از ساقه اش جدا کنید و هنگام این کار به این موضوع دقت کنید که گره های برگ یعنی اون قسمت از برگ که به ساقه متصل میشه آسیب نبینه و بعد هم میشه اونا رو مستقیم کاشت هم توی آب قرار بدید تا ریشه بزنن. در صورتی هم که میخواهید بکاریدشون بهتره قبل از این کار محل برش اون ها رو با هورمون ریشه زایی آغشته کنین تا زودتر ریشه بزنه.

تکثیر گیاهان آپارتمانی با برگ

سانسوریا از گیاهانی که با برگ تکثیر میشوند

سانسوریا از اون دسته از گیاهانی که همیشه سبز هستن بشمار میاد و یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی هست که زینتیه و این به علت زیبایی شاخ و برگ های اون که دارای نوارهای سبز تیره رنگه هست. از ویژگی های خوبی که سانسوریا داره میشه به مقاومت بسیار بالای اون در برابر شرایط خشکی و کم نور اشاره کرد. در صورت که علاقمند به تکثیر اون از طریق برگ هاش هستید باید یه برگ سالم و بدون هیچ گونه بیماری از این گیاه رو انتخاب و اون رو با استفاده از یه چاقوی تیز ببرید و بعد یه مقدار کم آب داخل یه ظرف بریزید و برگ رو درون اون قرار بدید طوری که چیزی حدود چهار سانتی متر از محل برش و انتهای برگ رو آب بپوشونه و بعد هر دو روز یه بار آب رو عوض کنین و گیاه رو دور از نور مستقیم خورشید قرار بدید بعد از این همه که ریشه زد میتونید اون رو بکارید.

تکثیر گیاهان آپارتمانی با برگ

یشم از گیاهانی که با برگ تکثیر میشوند

کراسولا و یا گیاه یشم از اون گوگولی های کوچولوئه که برگ های کوچیک و تپلش اون رو خیلی بامزه کرده و جالبه که بدونید همیشه سبز هست و خبری از خزون توی اون نیست و مثل پتوس توی فنگ شوی خیلی گیاه خوش یمنی محسوب میشه و برکت و شانس رو به خونتون میاره. برای این که این گیاه زیبا رو از طریق برگ هاش تکثیر کنید کافیه که از گیاه سالم یشم چند تا برگ جدا کنید و بعد یه مخلوط از یه قسمت خاک و یه قسمت کمپوست در داخل یه ظرف بریزید و با زهکشی مناسب اون رو آماده کنید و برگ رو داخل گلدون بکارید و بهش به طور منظم آب بدید تا شاهد رشد گیاهچه یک وچیمک و جدید از تنه ی اون باشید.

تکثیر گیاهان آپارتمانی با برگ

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی