|

کیک کشمش و گردو

طرز تهیه کیک کشمش و گردو؛ این جذاااب کنار یه فنجون قهوه خیلی میچسبه ها

کیک کشمش و گردو

کیک کشمش و گردو یه کیک خوشمزس که در کنار یک فنجان قهوه، چای یا شیر خیلی میچسبه پس همین حالا دست به کار شید و این جذاب درست کنید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- کیک کشمش و گردو مثل کیک شکلاتی جزء پرطرفدارترین کیک ها در سراسر دنیاس که گزینه بسیار مناسبی برای صبحانه و عصرانه می باشد. این کیک خوشمزه در کنار یک فنجان قهوه، چای یا شیر خیلی میچسبه پس همین حالا دست به کار شید و این جذاب دوست داشتنی رو درست کنید.

درست کردن کیک برعکس شیرینی اصلا کار سختی نیست اما مثل هر کار دیگه ای یه سری نکات و فوت و فن هایی داره که اگه رعایت کنید در نهایت کیک بسیار خوشمزه و باکیفیتی خواهید داشت پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با دونستن این نکات به نتیجه مطلوب برسید.

موا اولیه لازم برای تهیه کیک کشمش و گردو

آرد 2 پیمانه

شیر 1 پیمانه

شکر 1 پیمانه

کشمش 1/2 پیمانه

روغن مایع 1/2 پیمانه

گردو 1/2 پیمانه

تخم مرغ 3 عدد

وانیل 1/2 قاشق چایخوری

بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری

آرد 1 قاشق غذاخوری برای مخلوط کردن کشمش و گردو

نمک 1 پنس (یک پنس مقداری است که بین انگشتان شست و اشاره جای می گیرد)

مواد اولیه کیک کشمش و گردو

طرز تهیه کیک کشمش و گردو

1- اولین قدم برای درست کردن هر کیکی اینِ که مواد اولیه رو به دمای محیط برسونید؛ بنابراین سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از شروع، همه مواد ُ از یخچال خارج کنید و اجازه بدید به دمای محیط برسن.

2- زرده و سفیده تخم مرغُ از هم جدا کنید حواستون باشه به هیچ عنوان نباید زرده داخل سفیده بشه. اگه تازه کارید شاید این کار براتون کمی سخت باشه پس بادقت انجامش بدید.

جدا کردن سفیده از زرده

۳- ابتدا سفیده رو با همزن برقی بزنید وقتی کف کرد و کمی بالا اومد 2 قاشق غذاخوری شکر بهش اضافه کنید مجدداً با همزن برقی بزنید تا کاملاً فرم بگیره. سفیده رو باید به اندازه‌ای بزنید که وقتی ظرفُ بر می‌گردونید از ظرف جدا نشه یکی از نشانه‌های خوب فرم گرفتنِش اینِ که رد پره‌های همزنُ توش ببینید وقتی سفیده خوب فرم گرفت برای اینکه آب نندازه داخل یخچال بزاریدِش.

حواستون باشه موقع فرم دادن سفیده ظرف حاوی سفیده و پره‌های همزن باید کاملاً تمیز، خشک و عاری از هرگونه چربی باشه، اگه غیر از این باشه سفیده فرم نمی‌گیره به همین دلیل معمولاً پیشنهاد میشه اول سفیده رو فرم بدید بعد زرده رو بزنید، چون اگه اول زرده رو بزنید باید پره‌های همزنُ تمیز بشویید و کاملاً خشک کنید بعد سفیده رو فرم بدید.

سفیده تخم مرغ

4- در مرحله بعد زرده تخم مرغ + وانیل + شکرُ با همزن بزنید این موادُ باید به اندازه‌ای هم بزنید که رنگش کرم متمایل به سفید و کشدار بشه. سپس روغن مایع + شیرُ بهش اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

5- سفیده رو از یخچال در بیارید اجازه بدید چند دقیقه بمونه تا با بقیه مواد هم دما شه. فر رو هم روی دمای 175 درجه قرار بدید تا گرم شه.

کیک کشمش و گردو

6- آردُ ۳ بار الک کنید به همراه سفیده کم کم به زرده اضافه کنید. ابتدا مقداری از سفیده رو به زرده اضافه کنید با لیسک به حالت دورانی هم بزنید بعد مقداری از آردُ اضافه کنید و باز به حالت دورانی هم بزنید به همین ترتیب ادامه بدید در این میان نمک و بکینگ پودر رو هم اضافه کنید. حتماً باید به صورت دورانی و از یک جهت هم بزنید کار هم زدنُ آرام انجام بدید، اگه خیلی تند هم بزنید پف کیک می‌خوابه موقع هم زدن حواستون باشه همه مواد با هم مخلوط شده باشن و گوله‌های آرد در مواد باقی نمونه.

7- کشمش ها رو تمیز بشورید بزارید کنار تا کاملا خشک بشه سپس گردو رو بهش اضافه کنید 1 قاشق آرد هم بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. کف قالب مورد نظر کاغذ روغنی بندازید یا با روغن جامد چرب کنید اگر با روغن مایع چرب کنید می‌سوزه. (اگه خواستید دیواره‌ها رو هم با روغن چرب کنید، حتماً بعد از روغن زدن، دیواره‌ها رو آردپاشی کنید تا مانع پف کردن کیک نشه.) در انتخاب قالب دقت کنید اگر قالب نسبت به مواد کوچیک یا بزرگ باشه نتیجه مطلوبی نمی‌گیرید همیشه باید قالبی رو انتخاب کنید که وقتی مواد کیکُ توش ریختید ۱/۳ از حجم قالبتون خالی بمونه البته همه این موارد نیاز به تجربه داره شاید بار اول متوجه نشید که چه قالبی مناسبِ.

کیک

8- یک سوم از موادُ کف قالب بریزید سپس نیمی از گردو و کشمشُ بهش اضافه کنید بعد یک سوم دیگه از مواد بریزید و بقیه گردو و کشمشُ اضافه کنید در نهایت مابقی مواد بریزید و با لیسک خوب سطح کیک صاف کنید. وقتی مواد داخل قالب ریختید چند بار قالبُ آرام به زمین بکوبید تا هواگیری بشه. (همیشه موادُ از وسط قالب داخلش بریزید و به صورت یکنواخت در کل قالب پهن کنید.)

9- قالبُ به مدت 50 دقیقه در طبقه وسط فر با دمای 175 درجه سانتی گراد قرار بدید. معمولاً درجه حرارت و مدت زمان پخت در فر‌های مختلف متفاوتِ به عنوان مثال اگه تو دستور گفته شده دمای 175 درجه به مدت 50 دقیقه ممکنِ در فر شما با این دما و مدت نتیجه مطلوب حاصل نشه البته نگران این موضوع نباشید با چند بار استفاده از فر متوجه میشید که چه دما و مدت زمانی برای پخت کیک‌ها در فر شما مناسبِ.

کیک کشمش و گردو

به گزارش شایانیوز تا 20 دقیقه اول به هیچ عنوان در فرُ باز نکنید، چون پف کیک می‌خوابه بعدش برای اینکه متوجه شید کیک پخته یا نه سیخ چوبی رو داخلش بزنید اگه از مواد کیک چیزی بهش نچسبید یعنی کیک شما پخته. برای امتحان اینکه کیک پخته یا نه، سیخُ از وسط کیک فرو کنید؛ چون دیواره ها زودتر می‌پزه. وقتی کیک پخت قالبُ فوری از فر خارج نکنید، چون وقتی یه دفعه از گرمای زیاد خارج شه به کیک شوک وارد میشه و پفش می‌خوابه پس ابتدا فرُ خاموش کنید بعد درِشُ باز کنید اجازه بدید چند دقیقه داخل فر خاموش بمونه بعد از فر خارج کنید.

10- بعد از اینکه کیکُ از فر خارج کردید یک ربع بهش زمان بدید تا از حرارت بیفته بعد به آرامی دور قالبُ با کاردک یا چاقو در بیارید سپس روی یک توری برگردونید. توری، پنجره‌ای است که برای برگرداندن کیک به جای سینی استفاده میشه و می‌تونید اون از لوازم قنادی‌ها تهیه کنید. اجازه بدید کیک 1 ساعت روی توری بمونه تا کاملا خنک بشه. اگه داغ باشه و بخواین برشش بزنید خُرد میشه.

 اگه می خوایید لذت یه کیک خونگی رو بچشید صفحه آشپزی ما رو دنبال کنید.

کیک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها