|

عشاق کیک شکلاتی بشتابید ...

طرز تهیه کیک شکلاتی؛ از اون مدلای دبل چاکلتِ خیس و خوشمزه

کیک شکلاتی

کیک شکلاتی از اون کیک های لطیف و خوشمزس که اگه یه بار درستش کنید مطمئنا عاشقش میشید مخصوص اگر سس مخصوص هم بریزید روش که دیگه محشر میشه.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- اگه آموزش های ما رو دنبال کرده باشید حتما می دونید که ما ارادت خاصی به خاندان شکلاتی ها داریم. بعد از آموزش کیک شکلاتی، کیک موکا و کیک قهوه امروز هم سراغ یه جذابِ دیگه از این خانواده رفتیم و باز هم میخوایم براتون کیک شکلاتی درست کنیم اما این بار سراغ یه مدل دیگه رفتیم که انصاف جزء خوشمزه ترین هاس. خب با این تعریفایی که کردم احتمالا دهنتون آب افتاده، پس همین حالا دست به کار شید و یک ساعته یه کیک خوشگل و خوشمزه درست کنید. این کیک کنار یه فنجون قهوه، چای یا شیر خیلی میچسبه.

درست کردن کیک برعکس شیرینی اصلا کار سختی نیست اما مثل هر کار دیگه ای یه سری نکات و فوت و فن هایی داره که اگه رعایت کنید در نهایت کیک بسیار خوشمزه و باکیفیتی خواهید داشت پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با دونستن این نکات به نتیجه مطلوب برسید.

مواد اولیه لازم برای تهیه کیک شکلاتی

آرد 1 و 3/4 پیمانه

شکر 2 پیمانه

تخم مرغ 2 عدد

باترمیلک 1 پیمانه

روغن 1/2 پیمانه

پودر قهوه فوری 2 قاشق غذاخوری

آب جوش برای قهوه 1 پیمانه

پودر کاکائو 3/4 پیمانه

جوش شیرین 2 قاشق چایخوری

بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری

وانیل 1 قاشق چایخوری

نمک 1 قاشق چایخوری

کیک شکلاتی

طرز تهیه کیک شکلاتی

1- اولین قدم برای درست کردن هر کیکی اینِ که مواد اولیه رو به دمای محیط برسونید؛ بنابراین سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از شروع، همه مواد ُ از یخچال خارج کنید و اجازه بدید به دمای محیط برسن.

2- برای درست کردن باترمیلک از یک پیمانه شیر به دمای محیط رسیده 2 قاشق غذاخوری بردارید به جاش 2 قاشق غذاخوری سرکه سفید یا آب لیمو ترش تازه بزنید و بزارید کنار تا شیر بریده بشه. باترمیلک در کنار بیکینگ پودر باعث افزایش حجم کیک میشه علاوه بر این  از تیره‌ شدن میوه استفاده شده در کیک جلوگیری می‌کنه.

باترمیلک

3- یک پیمانه آب جوش بردارید 2 قاشق غذاخوری قهوه فوری بهش اضافه کنید بزارید کنار تا به دمای محیط برسه.

4- فرُ هم روی دمای 180 درجه قرار بدید تا گرم شه. بعد آرد و پودر کاکائو رو 3 بار الک کنید حالا همه مواد خشکُ با هم مخلوط کنید. سپس تخم مرغ + روغن + باترمیلک + قهوه + وانیلُ بهش اضافه کنید 3 دقیقه با همزن برقی بزنید تا مواد خوب با هم مخلوط بشن.

1523547442332

5- کف قالب مورد نظر کاغذ روغنی بندازید یا با روغن جامد چرب کنید اگر با روغن مایع چرب کنید می‌سوزه. (اگه خواستید دیواره‌ها رو هم با روغن چرب کنید، حتماً بعد از روغن زدن، دیواره‌ها رو آردپاشی کنید تا مانع پف کردن کیک نشه.) در انتخاب قالب دقت کنید اگر قالب نسبت به مواد کوچیک یا بزرگ باشه نتیجه مطلوبی نمی‌گیرید همیشه باید قالبی رو انتخاب کنید که وقتی مواد کیکُ توش ریختید ۱/۳ از حجم قالبتون خالی بمونه البته همه این موارد نیاز به تجربه داره شاید بار اول متوجه نشید که چه قالبی مناسبِ. وقتی مواد داخل قالب ریختید چند بار قالبُ آرام به زمین بکوبید تا هواگیری بشه. (همیشه موادُ از وسط قالب داخلش بریزید و به صورت یکنواخت در کل قالب پهن کنید.)

6- قالبُ به مدت 35 دقیقه در طبقه وسط فر با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار بدید. معمولاً درجه حرارت و مدت زمان پخت در فر‌های مختلف متفاوتِ به عنوان مثال اگه تو دستور گفته شده دمای 180 درجه به مدت 35 دقیقه ممکنِ در فر شما با این دما و مدت نتیجه مطلوب حاصل نشه البته نگران این موضوع نباشید با چند بار استفاده از فر متوجه میشید که چه دما و مدت زمانی برای پخت کیک‌ها در فر شما مناسبِ.

light-chocolate-cake-35384-1

7- به گزارش شایانیوز تا 20 دقیقه اول به هیچ عنوان در فرُ باز نکنید، چون پف کیک می‌خوابه بعدش برای اینکه متوجه شید کیک پخته یا نه سیخ چوبی رو داخلش بزنید اگه از مواد کیک چیزی بهش نچسبید یعنی کیک شما پخته. برای امتحان اینکه کیک پخته یا نه، سیخُ از وسط کیک فرو کنید؛ چون دیواره ها زودتر می‌پزه. وقتی کیک پخت قالبُ فوری از فر خارج نکنید، چون وقتی یه دفعه از گرمای زیاد خارج شه به کیک شوک وارد میشه و پفش می‌خوابه پس ابتدا فرُ خاموش کنید بعد درِشُ باز کنید اجازه بدید چند دقیقه داخل فر خاموش بمونه بعد از فر خارج کنید.

8- بعد از اینکه کیکُ از فر خارج کردید یک ربع بهش زمان بدید تا از حرارت بیفته بعد به آرامی دور قالبُ با کاردک یا چاقو در بیارید سپس روی یک توری برگردونید. توری، پنجره‌ای است که برای برگرداندن کیک به جای سینی استفاده میشه و می‌تونید اون از لوازم قنادی‌ها تهیه کنید. اجازه بدید کیک 1 ساعت روی توری بمونه تا کاملا خنک بشه. اگه داغ باشه و بخواین برشش بزنید خُرد میشه.

کیک شکلاتی

طرز تهیه سس شکلاتی

برای تهیه سس شکلات 1/3 پیمانه خامه رو روی حرارت قرار بدید تا کاملا داغ بشه ولی جوش نیاد وقتی به این مرحله رسید از روی گاز بردارید. توی ظرف دیگه شکلات خُرد کنید و خامه رو بریزید روش 30 ثانیه صبر کنید بعد هم بزنید تا خامه و شکلات کاملا با هم مخلوط بشن. اگه مایع رقیق بود صبر کنید تا سفت تر بشه بعد بریزید روی کیک.

 اگه می خوایید لذت یه کیک خونگی رو بچشید صفحه آشپزی ما رو دنبال کنید.

کیک شکلاتی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها