|

طرز تهیه کیک زردآلو؛ این بزرگوار خیلی طرفدار داره ها لطفا دست کم نگیریدِش

کیک زردآلو

کیک زردآلو یه کیک جذاب و خوش طعمِ که طرز تهیه ساده ای داره این کیک هم مثل کیک هویج و سیب خیلی خوشمزس.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- دیگه کم کم باید خودمونُ برای یه خوشامدگویی گرم به تابستون و میوه هاش مثل زردآلو، گیلاس، آلبالو، آلو و ... آماده کنیم. اگه طرفدار کیک های میوه ای باشید این فصل به خاطر میوه های متنوعی که داره فرصت خوبی واسه درست کردن این کیک ها است. پس اگه دلتون یه کیک میوه ای جذاب میخواد مطلب امروز از دست ندید. تو این مطلب قراره کیک زردآلو درست کنیم بهتون قول میدم که این کیک هم مثل کیک هویج و سیب خیلی خیلی خوشمزس پس همین حالا واسه درست کردن این جذابِ دوست داشتنی دست به کار شید.

درست کردن کیک برعکس شیرینی اصلا کار سختی نیست اما مثل هر کار دیگه ای یه سری نکات و فوت و فن هایی داره که اگه رعایت کنید در نهایت کیک بسیار خوشمزه و باکیفیتی خواهید داشت پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با دونستن این نکات به نتیجه مطلوب برسید.

مواد اولیه لازم برای تهیه کیک زردآلو

آرد شیرینی پزی 340 گرم

شکر 300 گرم

کره 230 گرم

تخم مرغ 4 عدد

زردآلو 6 عدد

وانیل 2 قاشق چایخوری

بیکینگ پودر 2 قاشق چایخوری

آب لیموترش تازه 1 قاشق غذاخوری

بادام پرک یا خلال بادام 4 قاشق غذاخوری

نمک 1 پنس (یک پنس مقداری است که بین انگشتان شست و اشاره جای می گیرد)

کیک زردآلو

طرز تهیه کیک زردآلو

1- اولین قدم برای درست کردن هر کیکی اینِ که مواد اولیه رو به دمای محیط برسونید؛ بنابراین سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از شروع، همه مواد ُ از یخچال خارج کنید و اجازه بدید به دمای محیط برسن.

2- کره + شکرُ با همزن برقی خوب بزنید تا کرم رنگ بشه بعد تخم مرغ ها رو دونه دونه اضافه کنید هر کدومُ 1/30 دقیقه هم بزنید مابین تخم مرغ ها آب لیمو ترش و وانیل رو هم اضافه کنید.

کیک زردآلو

3- زردآلو ها رو از وسط نصف کنید هر نصفَه رو هم به سه قسمت تقسیم کنید. فرُ روشن کنید روی دمای 180 قرار بدید تا گرم بشه. سپس آردُ سه بار الک کنید به تدریج به مایه کیک اضافه کنید و با لیسک از یک جهت هم بزنید تا همه مواد به خوبی با هم مخلوط بشن و آرد حالت گلوله‌ای نداشته باشه. در این مرحله بکینگ پودر و نمک هم اضافه کنید. حتماً باید به صورت دورانی و از یک جهت هم بزنید کار هم زدنُ آروم انجام بدید، چون اگه خیلی تند هم بزنید پف کیک می‌خوابه موقع هم زدن حواستون باشه که همه مواد با هم مخلوط شده باشن و گوله‌های آرد در مواد باقی نمونده باشه.

کیک زردآلو

4- مواد داخل قالب بریزید زردآلو ها رو هم روی مواد بچینید بعد خلال بادام یا بادام پرک اضافه کنید. قالبُ به مدت 1 ساعت در طبقه وسط فر با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار بدید. معمولاً درجه حرارت و مدت زمان پخت در فر‌های مختلف متفاوتِ به عنوان مثال اگه تو دستور گفته شده دمای 180 درجه به مدت 50 دقیقه ممکنِ در فر شما با این دما و مدت نتیجه مطلوب حاصل نشه البته نگران این موضوع نباشید با چند بار استفاده از فر متوجه میشید که چه دما و مدت زمانی برای پخت کیک‌ها در فر شما مناسبِ.

به گزارش شایانیوز تا 20 دقیقه اول به هیچ عنوان در فرُ باز نکنید، چون پف کیک می‌خوابه بعدش برای اینکه متوجه شید کیک پخته یا نه سیخ چوبی رو داخلش بزنید اگه از مواد کیک چیزی بهش نچسبید یعنی کیک شما پخته. برای امتحان اینکه کیک پخته یا نه، سیخُ از وسط کیک فرو کنید؛ چون دیواره ها زودتر می‌پزه. وقتی کیک پخت قالبُ فوری از فر خارج نکنید، چون وقتی یه دفعه از گرمای زیاد خارج شه به کیک شوک وارد میشه و پفش می‌خوابه پس ابتدا فرُ خاموش کنید بعد درِشُ باز کنید اجازه بدید چند دقیقه داخل فر خاموش بمونه بعد از فر خارج کنید.

کیک زردآلو

5- بعد از اینکه کیکُ از فر خارج کردید یک ربع بهش زمان بدید تا از حرارت بیفته بعد به آرامی دور قالبُ با کاردک یا چاقو در بیارید سپس روی یک توری برگردونید. توری، پنجره‌ای است که برای برگرداندن کیک به جای سینی استفاده میشه و می‌تونید اون از لوازم قنادی‌ها تهیه کنید. اجازه بدید کیک 1 ساعت روی توری بمونه تا کاملا خنک بشه. اگه داغ باشه و بخواین برشش بزنید خُرد میشه.

 اگه می خوایید لذت یه کیک خونگی رو بچشید صفحه آشپزی ما رو دنبال کنید

کیک زردآلو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها