|

یه کتلت رژیمی و خوشمزه

طرز تهیه "کتلت مرغ"؛ اینجوری درست کن عمرا وا بره

کتلت مرغ

برای درست کردن کتلت مرغ به سینه مرغ، پیاز، سیب‌زمینی، تخم‌مرغ، پودر سوخاری و یک سری ادویه و چاشنی نیاز دارید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- ما ایرانی ها معمولا برای ناهار غذاهای برنجی مثل زرشک پلو با مرغ، خورشت قیمه، قورمه سبزی، باقالی پلو، قیمه لا پلو، نخودفرنگی پلو، خورشت کدو مسما، مرغ پرتقالی، خورشت فسنجون، رشته پلو، دمپخت، خورشت مرغ و آلو، استانبولی پلو و.... میخوریم. برای شام هم معمولا غذاهایی مثل ناگت مرغ، پیراشکی گوشت، فلافل، کوکو سبزی، کوکو سیب زمینی، کتلت گوشت و ... انتخاب میکنیم.

به گزارش «شایانیوز»، در کنار غذاهایی که گفتیم کتلت مرغ هم یکی از غذاهای خوشمزه نونی است که برای وعده شام گزینه مناسبی است. این کتلت خوشمزه برای کسایی که معذوریت مصرف گوشت قرمز دارند یا کسایی که رژیم دارند گزینه خیلی خوبیه. برای درست کردن کتلت مرغ به سینه مرغ، پیاز، سیب‌زمینی، تخم‌مرغ، پودر سوخاری و یک سری ادویه و چاشنی نیاز دارید. اگه دوست دارید طرز تهیه این کتلت خوشمزه رو یاد بگیرید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه کتلت مرغ برای 4 نفر

سینه مرغ بدون پوست و استخوان 500 گرم

پودر سوخاری 2 قاشق غذاخوری

نعناء خرد شده 2 قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری

سیب زمینی متوسط 2 عدد

سیر له شده 2 حبه (اختیاری)

پیاز متوسط 2 عدد

تخم مرغ 1 عدد

زردچوبه 1 قاشق چایخوری

زنجبیل تازه 1 قاشق چایخوری

پاپریکا 1/2 قاشق چایخوری

فلفل سیاه به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

نمک به میزان لازم

کتلت مرغ

عکس از صفحه somayeh63.s.m

طرز تهیه کتلت مرغ

1- برای درست کردن کتلت مرغ ابتدا باید سینه مرغ چرخ کنید. همان طور که میدونید چرخ گوشت ها اغلب 3 تا دهنه دارند دهنه نخودی که سوراخ های آن درشت است بعد دهنه کبریتی که سوراخ های ریزتری دارد و نهایتا دهنه سوزنی که سوراخ های ریزتری نسبت به 2 دهنه قبلی دارد سینه مرغ با دهنه سوزنی چرخ کنید. اگر خواستید کوبیده مرغ یا سوسیس هم درست کنید حتما گوشت با دهنه سوزنی چرخ کنید.

2- بعد از اینکه گوشت آماده کردید سیب زمینی های خام رو با دندونه درشت رنده، رنده کنید. بعد از اینکه سیب زمینی ها رو رنده کردید اون ها رو روی تخته بزارید با چاقو به صورت ساطوری ریز کنید ممکنِ این سوال براتون پیش بیاد که وقتی رنده کردیم چه لزومی داره که ساطوری هم کنیم؟

کتلت مرغ

عکس از صفحه bestfood1487

در پاسخ به این سوال باید بگیم که مدت پخت سیب زمینی خام از مرغ بیشتری بنابراین اگه سیب زمینی ها رو ساطوری نکنید ممکنِ مرغ بپزه در حالی که سیب زمینی ها هنوز مغز پخت نشده باشن. بعد از اینکه سیب زمینی ها رو ساطوری کردید حتما داخل صافی بریزید و آبش رو بگیرید.

3- بعد از اینکه سیب زمینی ها رو آماده کردید برید سراغ پیاز؛ اون ها رو هم مثل سیب زمینی رنده درشت بزنید. ممکن این سوال براتون پیش اومده باشه که برای مرینیت کردن گوشت باید از چه پیاز استفاده کنید؟ در پاسخ به این سوال باید بگیم که پیاز سفید بهترین پیاز برای مرینیت کردن گوشت ها است اگر می خواهید با کاربرد انواع پیاز در آشپزی آشنا شوید مقاله کاربرد انواع پیاز در آشپزی را از دست ندهید. 

رنده کردن پیاز

حتما شنیدید که میگن وقتی پیاز رنده شده رو به گوشت اضافه می کنید حتما آبش رو بگیرد اما اگه آب پیاز کامل بگیرید گوشتتون بوی ضحم میگیره چون شما فقط تفاله های پیاز به گوشت اضافه کردید پس بهترین کار این که وقتی پیاز رنده کردید اون کنار بزارید آبی که ازش جدا میشه رو دور بریزید باقی پیاز بدون هیچ فشار دادنی به گوشت اضافه کنید. 

کتلت مرغ

عکس از صفحه hiva_food_gallery

4- در نهایت همه مواد خوب با هم مخلوط کنید و حسابی با دست ورز بدید تا مزه ها به خُرد هم برود. داخل تابه مورد نظر روغن بریزید و روی حرارت قرار بدید صبر کنید تا روغن کاملاً داغ بشه، چون اگه روغن داغ نباشه کتلت میچسبه بعد از اینکه روغن داغ شد و چند تا از کتلت‌ها را داخل تابه قرار دادید حرارت را کم کنید تا کتلت‌ها کاملاً مغز پخت بشن. بهترِ ضخامت کتلت ها کم باشه تا مغز آن ها کاملا بپزه. در هنگام پخت هم حرارت را زیاد نکنید چون با این کار، روی کتلت سرخ می شود ولی مغز اون خام میمونه.

وقتی که کتلت ها را در ماهیتابه قرار دادید اگر تعدادی از اون‌ها زودتر سرخ شد و از تابه خارج کردید جاش کتلت جدید قرار ندید، چون دمای کتلت جدید با کتلت هایی که در حال سرخ شدن هستند فرق میکنه و کتلت جدید تمام روغن داخل ماهیتابه را جذب میکنه بنابراین باید بگذارید تمام کتلت های داخل ماهیتابه سرخ بشن بعد همزمان کتلت های جدید را داخل تابه قرار بدید.

عکس شاخص از صفحه hiva_food_gallery

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

IMG_20220112_155644

عکس شاخص از صفحه nasim.foodi

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها