|

مریم طوسی دختر ایرانی که در کلمبیا رکورد شکست کیست؟

دونده دوهای سرعت ایران در مسابقات گرند پریکس کلمبیا موفق شد ضمن کسب عنوان قهرمانی رکورد ملی ماده ۲۰۰متر زنان ایران را ارتقاء دهد.

لینک کوتاه کپی شد

مریم طوسی متولد 14 آذر 1367 در تهران، ورزشکار رشته دو و میدانی است. طوسی فارغ التحصیل لیسانس رشته تربیت بدنی از دانشگاه تهران می باشد و به سریع ترین دختر ایران مشهور است.

شرکت در مسابقات بدون رضایت خانواده

معلم ورزش ام در مدرسه استعدادم در رشته دو را کشف شد.

در دبستان به مسابقات کشوری دعوت شدم اما به علت عدم رضایت مادرم نتوانستم شرکت کنم، تمامی رشته ها را امتحان کردم، ولی دوومیدانی برای من چیز دیگری بود. تا این که در دبیرستان بدون اطلاع مادرم و یواشکی در مسابقات استانی شرکت کردم سپس بعد از مقامی که آوردم خانواده به ادامه این رشته رضایت دادند.

از سال 1385 در 18 سالگی با رکوردهایی که زدم عضو تیم ملی شد.

مریم طوسی در پنجمین دوره مسابقات دو و میدانی داخل سالن قهرمانی آسیا در شهر هانگژو چین، مدال طلای 400 متر سرعت را دریافت کرد. وی با طی کردن 400 متر در مدت زمان 53 ثانیه و 85 صدم ثانیه، ضمن کسب گردن آویز طلا، رکورد ایران را ارتقا داد.

طوسی در مسابقات گرند پریکس کلمبیا موفق شد با قرار گرفتن در جایگاه سوم و کسب مدال برنز رکورد ملی ماده ۲۰۰متر زنان ایران را ارتقاء دهد. او موفق شد با ثبت حد نصاب ۲۳.۲۲ثانیه به عنوان نفر سوم از خط پایان عبور کند و رکورد ملی  ماده ۲۰۰متر زنان  ایران که با زمان (۲۳.۳۵ ثانیه) در اختیار خودش بودرا بهبود ببخشد.

این حد نصاب پس از منفی شدن آزمایش دوپینگ مریم طوسی ثبت نهایی خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها