|

چیدمان پذیرایی ساده و مدرن / خونه چه پنجاه متر باشه چه پونصد متر این المان ها عالین

اگر شما هم خونتون متراژ کمی داره و دلتون میخواد تا یه دیزاین مدرن و ساده براش در نظر بگیرید، پس حتما با این مطلب همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همیشه قرار نیست از راه حل های عجیب و سخت وارد بشیم. گاهی میشه که از طریق دیزاین های ساده  پذیرایی، با کمترین هزینه و تلاش، محیطی دلنشین و گرم بسازیم. خیلی وقت ها اصلا نیاز نیست که برید سراغ اون دست از وسایل گرون و پر زرق و برق و گاهی میشه با تغییرات کوچیک، یه فضای شیک و منحصر به فرد داشته باشیم. مثلا میشه که از رنگ ها ملایم و هماهنگ با دکور استفاده کرد. رنگ هایی خنثی مثل سفید، بژ و خاکستری میتونن باعث بشن تا فضای پذیرایی شما بزرگتر دیده بشه و از سویی هم مسئله دکوراسیون پذیرایی ساده بسیار مهم هستش. چرا که این فضا همون جایی هستش که مهمان میاد و قراره در این بخش ازش استقبال بشه. از سویی هم خود شما در طول روز بیشتر ساعات رو در پذیرایی و نشیمن میگذرونید. 

464

این وسایل میتونن پذیرایی رو بزرگ نشون بدن

این روزا دیگه خیلی از خونه های کوچیک شدن و چیدمان و دیزاین چنین متراژ های خیلی سخت میشه و دغدغه بسیاری از خونواده های ایرانی هستش. تو خونه ما ایرانی ها که مهمون نواز هستیم بخش پذیرایی معمولا مهمتره و مرکز توجهات هستش و دورهمی های خونوادگی در این قسمت انجام میشه. مثلا اینکه باید به اندازه مبل ها دقت کرد و با ابعاد کوچیک و جمع و جور تر انتخابشون کنیم. از سویی هم از آینه های قدی برای چیدمان استفاده کرده و به بزرگنمای خونه کمک کنیم. همچنین خرید و نصب پرده های بلند و سبک میتونه تو بزرگتر نشون دادن غیر مستقیم پذیرایی خیلی موثر باشه. یادتون نره که جهت دیزاین ساده همه اینها اهمیت داره اما برای تغییرات کوچیک میشه که به میزان نیاز و بودجه ای که دارید یکی یا چند تا از این آیتم ها رو اعمال کنید.

5485

چراغ و نورپردازی برای خونه ای که کوچیکه

داشتن یه دکوراسیون خوشگل و شیک برای پذیرایی کوچیک خودش یه جور چالشه اما خب این رو بدونید که اصلا غیر ممکن نیست. در واقع راز موفقیت در این هستش که شما بتونید یه تعادل خوبی بین سادگی و زیبایی ایجاد کنید. انتخاب رنگ هایی که روشن هستند همراه با نورپردازی مناسب میتونه خیلی مهم در بزرگنمایی فضای شما باشه. یکی از بهترین ایده‌ ها اینه که از چراغ‌ های مخفی یا لامپ‌ های LED استفاده نمایید که به شکل غیر مستقیم فضا رو روشن میکنن و در عین حال فضا رو هم خیلی شیک‌ تر نشون میدن.

64764

انتخاب درست فرش و اکسسوری ها

بعلاوه همه اینها اگر فرش هایی کوچیک تر اما هماهنگ با رنگ مبلمان انتخاب کنید فضا رو مرتب و زیبا نشون داده اید. داشتن یه دیزاین شیک همیشه به این معنی نیست که حتما باید از وسایل عجیب و گرون استفاده کرد. بلکه انتخاب درست و همچنین اینکه بدونید چطور اونها رو کنار هم بچینید اهمیت خاصی داره. مثلا میتونید برای تنوع از کوسن های رنگی و گلدون های کوچیک بهره ببرید و یا اینکه برید سراغ تابلوهای دیواری که طراحی های مینیمال دارند و احساس راحتی بیشتر هم القا می کنند.

544545

تلفیق سنت و مدرن باهم تو پذیرایی کوچیک

ایرانی ها هر چقدر هم که مردن بشن در نهایت سنتی پسند هستند. در این سبک اغلب تلاش میشه تا از آیتم هایی اصیل مثل فرش دستباف، گلیم و یا تابلوهای قدیمی استفاده بشه و در عین حال، از وسایل مدرن و کاربردی نیز استفاده بشه تا یه تلفیق زیبا و مناسب انجام بشه. همچین سبکی میتونه گرما و در عین حال به روز بودن رو تو خونه ایجاد کنه انتخاب مبلمانی که ساده باشن در عین حال با نمایی قشنگ، همراه با ترمه و یا قلم زنی بر روی ظرف های دکوری میتونه یه پذیرایی سنتی و مدرن بهتون تحویل بده.

878

متبع های ایده گیری واسه پذیرایی شیک و مدرن

اگر دلتون میخواد تا ایده های بیشتری ببینید، کافیه تا یه مراجعه ریز به فضای مجازی و پینترست داشته باشید. تصاویر بسیاری هستن که میتونن الهام دهده شما در این مسیر و ایده گیری براتون باشند. اگر به اون عکس ها توجه کنید می بینید که در واقع جزئیات کوچیک هستش که میتونه تغییرات ایجاد کنه و پذیرایی رو از ساده به محیطی شیک تبدیل کنه. پرده ها، فرش و مبلمان و لوستر و حتی دیتیل ها در این مسئله تاثیر گذار هستند. 

874

فضای صمیمی با این المان ها

دیزاین دیزاین ساده پذیرایی نیاز داره تا خلاقیت و دقت مناسبی در جزئیاتش داشته باشه. شما میتونید برید سراغ رنگ‌ های ملایم، مبلمان مناسب و دکوری های ساده مثل گلدون‌ ها، تابلوها و فرش‌ های زیبا، و یک فضای دنج خلق کنید. چیدمان درست و نورپردازی مناسب هم به بزرگ‌ تر و روشن‌ تر دیده شدن فضا کمک خوبی داره. این‌ مدلی حتی توی خونه‌ های کوچیک هم میشه یه پذیرایی جذاب و ساده داشت. از وسایل چندکاره، گیاهان و نور طبیعی هم کمک بگیرید تا هم زیبایی بیشتر بشه و هم فضای پذیرایی گرم و صمیمی‌ تر بشه.

654654

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها