|

معرفی مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی / اینا فقط خونه رو خوشگل میکنن توقعی ازت ندارن

اینجا مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی به شما معرفی میشه تا با خیال راحت اون ها رو تهیه کنید و به فضای خونه خودتون زیبایی و سرزندگی ببخشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نگهداری از گیاهان طبیعی توی خونه یا محل کار، علاوه بر اینکه فضا رو زیبا و دلنشین میکنه، سرزندگی و شادابی رو برای افراد خونه یا اداره به ارمغان میاره. گیاهان آپارتمانی نقش زیادی در ایجاد گرمی و زیبایی در فضای پیرامون خودشون دارن و بهتره بسته به شرایط هر مکان، چند گیاه مناسب انتخاب و نگهداری بشه تا همه از مزیت های اون بهره ببرن.

از طرف دیگه این روزا خیلی ها مشغله زیادی دارن و کمتر فرصت رسیدگی به گل ها و گیاهان طبیعی رو دارن. اینجور مواقع پیشنهاد میشه تا از گیاهان آپارتمانی مقاوم نگهداری کنن تا نیاز نباشه وقت و انرژی زیادی برای نگهداری از اون ها صرف کنن. توی این مطلب مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی به شما معرفی میشه تا با خیال راحت اون ها رو تهیه کنید و به فضای خونه خودتون زیبایی و سرزندگی ببخشید. تا پایان همراه ما باشید.

house-plants-2

پُتوس

شاید این رو همه بدونن که نگهداری از گیاه پتوس خیلی راحته و این موضوع رو میشه از حضور پر رنگ این گیاه در هر مکانی حدس زد. پتوس مقاومت بالایی به نور کم و آبیاری پایین داره و میتونه به خوبی خودش رو با شرایط محیطی سازگار کنه. پتوس میتونه در فصل تابستون، 8 روز بی ‌آبی و در فصل زمستون، تا 15 روز بی ‌آبی رو تحمل کنه.

تنوع بالای پتوس یکی دیگه از عوامل محبوبیت زیاد این گیاه محسوب میشه؛ پتوس ابلق، پتوس ارتشی، پتوس چرمی، پتوس مرمری، پتوس نئون و... هر کدوم زیبایی خاصی دارن و میتونن برای فضای کم نور خونه شما زیبایی و نشاط به ارمغان بیارن.

house-plants-3

برگ عبایی

گیاه جذاب بعدی که میتونه جزو مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی قرار بگیره، گیاه برگ عبایی هست که میتونه در فصل تابستون تا 6 روز بی ‌آبی و در فصل زمستون تا 13 روز بی ‌آبی رو تحمل کنه. این گیاه زیبا و خاص، با برگ ها و شاخه های ظریف همچنین خودش رو با نور کم سازگار میکنه. ضمن اینکه برگ ها و شاخه های گیاه برگ عبایی تحمل نور زیاد و مستقیم رو هم ندارن.

می تونید با خیال راحت گیاه برگ عبایی رو توی خونه خودتون بذارید و از زیبایی و مقاومت بالای اون با شرایط مختلف لذت ببرید.

house-plants-

دیفن باخیا

گیاه مقاوم بعدی که میتونه شرایط محیطی با نور و آبیاری کم رو طاقت بیاره، گیاه دیفن باخیا هست. دیفن باخیا جزو گیاهان آپارتمانی سایه دوست به حساب میاد که حتی با نور مصنوعی هم میتونه نیاز خودش رو تامین کنه. نیاز این گیاه به آب هم زیاد نیست و برای آبیاری باید سطح خاک خشک شده باشه.

دیفن باخیا در دسته گیاهان تصفیه کننده هوا هم قرار داره و میتونه محیط اطراف رو از آلودگی ها پاک کنه. البته این نکته رو هم باید بگیم که دیفن باخیا جزو گیاهان سمی هست و در نگهداری از اون باید مراقب کودکان و حیوانات خانگی بود.

house-plants-5

دراسنا کامپکت

یک گیاه مقاوم دیگه که می تونیم بهتون معرفی کنیم، گیاه دراسنا کامپکت نام داره که معمولا اون رو با نام کامپکت میشناسن. این گیاه زیبا و مقاوم، به نور زیادی نیاز نداره و میشه با نور کم و غیر مستقیم از اون نگهداری کرد.

کامپکت به آبیاری زیادی هم نیاز نداره و معمولا هر دو هفته یک بار وقتی سطح خاک گلدون خشک شده باشه باید اون رو آبیاری کرد.

house-plants-7

کاکتوس

کاکتوس ها جزو مقاوم ترین گیاهان قرار دارن که نیاز اون ها به نور، پایینه و نور کم و غیر مستقیم هم می تونه براشون کافی باشه. علاوه‌ بر این کاکتوس گیاهی مقاوم به سرما هم هست و آبیاری کم رو هم تحمل میکنه؛ بنابراین بهترین انتخاب برای افراد فراموش کار و پر مشغله ست.

پس اگر وقت کمی برای رسیدگی به گیاهان دارید می تونید با خیال راحت انواع کاکتوس رو نگهداری کنید بدون اینکه نگران نور و آبیاری اون ها باشید.

house-plants-4

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها