|

یه خوشمزه دیگه از خانواده سوخاری ها

طرز تهیه مرغ سوخاری پولکی به روش کی اف سی؛ بهش چیکن استریپس هم میگن

مرغ سوخاری پولکی

مرغ سوخاری پولکی یا فیله استریپس یکی از فست فودهای پرطرفدارِ که در منوی رستوران‌ها جایگاه ویژه ای دارد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- برای ما همیشه غذاهای سنتی خودمون مثل اکبر جوجه، مسمای مرغ و بادمجان، پلو شوشتری، خورشت قیمه، قورمه سبزی، خورشت قیمه بادمجان، بادمجان شکم پر، خورشت بامیه، خورشت کدو حلوایی، خورشت کرفس، لوبیا پلو، قیمه لا پلو، خورشت آلو اسفناج، خورشت خلال بادام، مرصع پلو، قیمه نثار، زرشک پلو با مرغ، ماهی شکم پر، مرغ شکم پر، هویج پلو، آلبالو پلو از جایگاه خاص و ویژه ای برخوردار بوده و هست به طوری که اگه مهمون داشته باشیم حتما سراغ این غذاها میریم.

به گزارش «شایانیوز»، هرچقدر که این غذاهای سنتی دوست داشته باشیم گاهی اوقات دلمون برای غذاهای فست فودی مثل مرغ سوخاری، جوجه چینی، برگر، سوسیس بندری، انواع پیتزاها مثل پیتزا سیر و استیک، ساندویچ هایی مثل ساندویچ مرغ، فلافل، سوسیس، کالباس و... تنگ میشه و دوست داریم یه سری به دنیای فست فودها بزنیم اما متاسفانه یه مشکل بزرگ وجود داره و اونم اینِ که اغلب فست فودها برای بدن مضر هستند حالا اگه شما هم طرفدار فست فود هستید در عین حال سلامت غذا هم براتون مهمِ سوخاری ها بهترین گزینه هستند نکته مهم در مورد سوخاری ها اینِ که خیلی راحت میتونید توی خونه درست کنید.

در این مطلب طرز تهیه مرغ سوخاری پولکی یا فیله استریپسُ برای شما در نظر گرفتیم خیلی ها این سوخاری خوشمزه رو به اسم کی اف سی می شناسند ما نمی تونیم ادعا کنیم که با این رسپی می تونید همون طعم و مزه در بیارید چون مطمئنا اون ها اسراری دارن که به هیچ کس نگفتن اما امتحانش ضرر نداره مطمئنا با این رسپی نتیجه خوبی می گیرید.

مواد اولیه فیله استریپس

مواد اولیه لازم برای تهیه مرغ سوخاری پولکی برای 4 نفر

فیله مرغ ۵۰۰ گرم

شیر 2 پیمانه

تخم مرغ 1 عدد

لیمو ترش تازه 2 عدد

سس کچاب 2 قاشق غذاخوری

سس چیلی 2 قاشق غذاخوری

پودر سیر ۱ قاشق چایخوری سرپر

فلفل قرمز ۱ قاشق چایخوری

فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری

فلفل سفید ۱ قاشق چایخوری

آویشن ۱ قاشق چایخوری

پودر پیاز ۱ قاشق چایخوری

پاپریکا ۱ قاشق چایخوری

نمک ۱ قاشق چایخوری

آب سرد به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

مزه دار کردن آرد

مواد لازم برای تهیه آرد سوخاری

آرد سفید ۲ پیمانه

آرد ذرت ۴ قاشق غذاخوری

نمک ۱/۲ قاشق چایخوری

فلفل قرمز ۱/۲ قاشق چایخوری

فلفل سیاه ۱/۲ قاشق چایخوری

پودر ریحان ۱ قاشق غذاخوری

پودر پیاز ۱ قاشق غذاخوری

پودر پاپریکا ۱/۲ قاشق غذاخوری

پودر سیر ۱/۲ قاشق غذاخوری

چیکن استریپس

طرز تهیه مرغ سوخاری پولکی

1- اولین کاری که باید انجام بدید آماده کردن باترمیلک است برای این منظور شیر را در ظرف مناسبی بریزید لیمو ترش بهش اضافه کنید 15 دقیقه زمان بدید تا شیر بریده بریده بشه بعد از آماده شده باترمیلک ادویه ها + سس کچاب + سس چیلی + تخم مرغ را اضافه کنید خوب با هم مخلوط کنید تست کنید تا نمکش اندازه باشه بعد فیله های مرغ به این مواد اضافه کنید به مدت حداقل 2 ساعت در یخچال استراحت دهید. تو بیشتر دستورها از باترمیلک استفاده نمیشه و فیله های مرغ را با بقیه مواد مرینیت می کنند اما باترمیلک باعث میشه در نهایت فیله ها تردتر بشن.

باترمیلک

باترمیلک مایعی ای غلیظ تر از شیرِ که توی آشپزی و شیرینی پزی خیلی طرفدار داره دلیش هم اینِ که باعث تشدید و تقویت طعم ها میشه علاوه بر این باعث ترد و لطیف شدن مواد غذایی یا خمیرها میشه در نهایت اینکه نسبت به بقیه مواد اسیدی مزه رو تغییر نمیده و ترشی اضافه ای رو به غذا اضافه نمیکنه.

2- بعد از اینکه مرغ آماده شد آرد سفید + آرد ذرت + نمک + فلفل قرمز + فلفل سیاه + پودر پاپریکا + پودر سیر + پودر ریحان + پودر پیاز را با هم ترکیب کنید. برای تهیه سوخاری‌ها مزه‌دار کردن آرد خیلی مهم است؛ پس از این مرحله غافل نشوید.

آرد ذرت و نشاسته ذرت

بعضی ها در تشخیص آرد ذرت و نشاسته ذرت دچار اشتباه میشن و این دو را به جای هم به کار می برند اگر شما هم نمیتونید آرد و نشاسته ذرت را از هم تشخیص بدید و کاربرد هر کدوم نمی دونید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید:

آرد ذرت از آسیاب کردن دانه‌های خشک شده ذرت تهیه می‌شود و رنگ آن بسته به رنگ دانه‌های ذرت متغیر است چون ذرت‌ نژاد‌های مختلفی دارد، بنابراین می‌تواند سفید، زرد، آبی، بنفش و سیاه باشد. پس آرد ذرت می‌تواند رنگ‌های مختلفی داشته باشد؛ اما نوع متداول آن رنگ زرد است. آرد ذرت برای ترد کردن بعضی خمیر‌ها مثل خمیر بنیه یا خمیر جوجه چینی استفاده می‌شود. آرد ذرت موارد استفاده محدود‌تری نسبت به نشاسته ذرت دارد.

نشاسته ذرت نوعی نشاسته است که طی فرآیندی از دانه‌های ذرت گرفته می‌شود و مانند نشاسته‌های دیگر معمولاً عامل غلظت در غذا‌ها و شیرینی‌هاست. در دستور شیرینی‌ها معمولاً از نشاسته ذرت استفاده می‌شود که گاه به اشتباه آن را آرد ذرت می‌نویسند؛ ولی منظور همان نشاسته ذرت است.

پواکی کردن مرغ

3- وقتی که فیله‌ها حسابی مزه‌دار شدند، نوبت پولکی کردن است. برای این مرحله باید یک کاسه بزرگ آرد مزه‌دار شده و یک کاسه آب سرد کنار دست‌تان بگذارید. فیله ها را دانه دانه در ظرف آرد بغلتانید برای پولکی شدن باید فیله‌ها را حسابی در ظرف آرد زیر و رو کنید. بعد آن ها را داخل آب بزنید و دوباره داخل آرد قرار بدهید. در این مرحله با دو تا دست‌تان به مرغ فشار وارد کنید تا مرغ پولکی شود. هرقدر این مرحله را با دقت بیش‌تر انجام بدهید، شکل ظاهری فیله‌ها بهتر می‌شود. بعد دوباره فیله‌ها را داخل آب بزنید. این مرحله را ۳ بار تکرار کنید تا فیله‌ها به خوبی پولکی شوند. وقتی که همه فیله‌ها را پولکی کردید، روی تخته کار قرار دهید.

سرخ کردن فیله ها

4- بعد از اینکه همه فیله ها را پولکی کردید نوبت سرخ کردن است برای این منظور تابه‌ای را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید جسم تابه کاملاً داغ شود بعد به آن روغن اضافه کنید. روغن را به اندازه‌ای اضافه کنید که فیله‌ها داخل روغن شناور باشند. وقتی فیله ها را داخل روغن قرار دادید باید حرارت متوسط باشد اگر حرارت کم باشد، روغن زیادی جذب سوخاری‌ها می‌شود. اگر حرارت زیاد باشد، سطح آن زود طلایی می‌شود، در حالی‌ که هنوز مغز پخت نشده است حدود 15 دقیقه زمان برای پخت و سرخ شدن فیله ها لازم است. بعد از این‌که آن‌ها را از تابه خارج کردید، روی دستمال حوله‌ای بگذارید تا روغن اضافه شان گرفته شود. این غذای خوشمزه رو می تونید با سس قرمز یا سس سیر میل کنید اگر دوست دارید طرز تهیه سس قرمز خونگی رو یاد بگیرید به مطلب طرز تهیه "سس قرمز" بدون مواد نگهدارنده مراجعه کنید.

چیکن استریپس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها