|

چرا وقتی مرغ درست می کنم بوی بدی می گیره؟ (بهترین روش مرینیت مرغ)

زرشک پلو با مرغ

یکی از علت هایی که باعث می شود مرغ بعد از پخت خوش عطر نشود به شیوه نگهداری آن در قصابی ها مربوط می شود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- گوشت مرغ یکی از پرکاربرد ترین گوشت ها در آشپزی ایرانی است که نسبت به گوشت قرمز سالم تر و ارزان تر است و تایم پخت کوتاه تری هم دارد. همه این ویژگی ها باعث شده که گوشت مرغ یکی از پر مصرف ترین اقلام غذایی در سفره ایرانی ها باشد. اما برای تهیه مرغ باید یک سری نکات را رعایت کنید تا مرغ شما خوشمزه و خوش عطر شود یکی از مهم ترین مشکلات در تهیه مرغ این است که بعد از پخت بوی بدی می گیرد. برای از بین بردن بوی زُهم مرغ راهکارهای زیادی وجود دارد در این بخش یکی از ساده ترین روش هایی که صد درصد بوی بد مرغ از بین می برد را توضیح می دهیم.

527333_624

به گزارش «شایانیوز»، یکی از علت هایی که باعث می شود مرغ بعد از پخت خوش عطر نشود به شیوه نگهداری آن در قصابی ها مربوط می شود بعضی جاها مرغ ها را در شرایط غیر بهداشتی و داخل وان های آب نگه می دارند این کار باعث می شود آب داخل وان جذب مرغ شود و دقیقا به همین دلیل مرغ بعد از پخت بوی نامطبوعی می گیرد بنابراین برای جلوگیری از این مشکل باید با روشی آبی که جذب مرغ شده را از آن خارج کنید.

برای این منظور مرغ ها را از شب قبل کاملا به نمک آغشته کنید زیر آن یک آبکش بگذارید اجازه دهید یک روز داخل یخچال استراحت کنید این کار باعث می شود آب ناخالصی که مرغ در جریان نگهداری به خودش کشیده از آن خارج شود. روز بعد مرغ ها را بشویید کاملا خشک کنید داخل یک ظرف مناسب قرار دهید به آن روغن زیتون یا روغن مایع اضافه کنید یک شاخه رزماری + چوب دارچین + زردچوبه + فلفل سیاه + زعفران (در صورت تمایل) اضافه کنید در ظرف را بگذارید مجدد یک روز در یخچال استراحت دهید چون در مرحله قبل نمک اضافه کردید نمک کاملا به خُرد مرغ رفته بنابراین در این مرحله نیاز به نمک نیست. بعد از اینکه مرغ یک روز در مواد استراحت کرد آن را روی حرارت خیلی ملایم قرار دهید بهترین روش تهیه مرغ این است که به آن آب اضافه نکنید چون خودش در جریان پخت آب می اندازد.

IMG_6067 (1)

هیچ وقت از فلفل پودر شده استفاده نکنید به طور کلی ادویه های پودر شده اغلب ناخالصی دارند بنابراین بهتر است ادویه ها را به صورت آسیاب نشده تهیه کنید و خودتان بعدا آسیاب کنید اما فلفل را هیچ وقت آسیاب نکنید دانه های فلفل را روی تخته آشپزخانه بریزید با پشت چاقو آن ها را خُرد کنید تا عطرش خارج شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها