|

واکاوی یک قانون عجیب در آمریکا!

«کنگره آمریکا به تازگی قانونی جنجالی و مساله دار را علیه مردم فلسطین به تصویب رسانده است.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ کمتر کسی تردید دارد که در طی بیش از 9 ماه اخیر، رژیم اشغالگر قدس کارزار گسترده ای از قتل و نسل کشی را در نوار غزه به راه انداخته و تاکنون منجر به شهادت رسیدن بیش از 37 هزار نفر و مجروح و مفقود شدن ده ها هزار تن دیگر شده است.

به گزارش شایانیوز؛ موضوعی که تا حد زیاید انزوای جهانی صهینیست ها را به دنبال داشته و البته که دیوان بین‌المللی دادگستری نیز در حال پیگیری پرونده ارتکاب به نسل کشی و پاکسازی قومیتی در نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی است و بعید نیست که در آینده نزدیک شاهد صدور حکم بازداشت بین المللی برای مقام های عالی رتبه رژیماشغالگر قدس باشیم. با این همه، به تازگی شاهد تصویب اصلاحیه یک قانون عجیب در کنگره آمریکا بوده ایم که اتفاقا با موافقت و همراهی احزاب دموکرات و جمهوریخواه نیز همراه شده است.

ماجرا از این قرار است که اصلاحیه ماده قانونی در کنگره تصویب شده که بر اساس آن، وزارت خارجه آمریکا از هرگونه استناد به آمارهای وزارت بهداشت فلسطین در مورد مجروحان و شهدای فلسطینی جنگ غزه محروم می‌شود و این حرکت کاملا برای مقام های دولت آمریکا قدغن می شود. پیش از این، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در موضع گیری مدعی شده بود که آمارهای وزارت بهداشت فلسطین در مورد کشته شدگان و مجروحان جنگ غزه درست نیست و دولتآمریکا به آن نقد دارد.

جنگ غزه 3

موضع گیری که بلافاصله با واکنش های صریح و انتقادی در اقصی نقاط جهان همراه شد و بسیاری این گزاره را مطرح کردند که وزارت بهداشت فلسطین در سال های گذشته به واسطه عملکرد حرفه ای خود در اطلاع رسانی شمار شهدای جنابت صهیونیست ها علیه مردم فلسطین، نه تنها دقت بالایی را از خود به نمایش گذاشته بلکه اعتبار بین المللی قابل توجهی را نیز کسب کرده است. از این رو، اینطور به نظر می رسد که تصویب لایحه مذکور در کنگره آمریکا تحت تاثیر دو محرک عمده بوده است.

اولا، به نظر می رسد که بار دیگر لابی های صهیونیستی در عرصه معادلات سیاسی و قانون گذاری آمریکا، جلوه‌های عینی از حضور و اثرگذاری خود را به نمایش گذاشته اند. در حقیقت، این لابی ها با اعمال فشارهای مختلف همواره سعی داشته اند تا عرصه سیاست داخلی آمریکا را در راستیا منافع خود حفظ کنند. از این رو، اقدام اخیر نمایندگان کنگره آمریکا در تصویب یک قانون ضدفلسطینی نیز کاملا در همین چهارچوب معنا و مفهوم پیدا می کند.

دوم اینکه به نظر می رسد دولت آمریکا و سیاستمداران آمریکایی با طرح ادعاهای انحرافی علیه ملت فلسطین به نوعی سعی دارند تا از زیر بار فشارهای قابل توجه بین المللی که به واسطه همراهی با اقدامات جنایتکارانه صهیونیست ها در نوار غزه با ان ها رو به رو هستند خارج شوند. به بیان ساده تر، آن ها سعی دارند تا صورت مساله و معادله جنگ غزه را دچار انحراف کنند و از این رهگذر برای خود فضای تنفس تازه ای را ایجاد نمایند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها