|

چند صد میلیون دلار آمریکا در ساحل غزه غرق شد!

«به تازگی اسکله موقت آمریکا در ساحل نوار غزه تنها 9 روز پس از عملیاتی شدن غرق شده است!»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ در ببحوحه تشدید کارزار قتل و جنایت رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه، دولت آمریکا از اراده جدی خود برای ایجاد یک بندر و اسکله موقت در ساحل نوار غزه با هدف اعلامی تسهیل روند امدادرسانی به مردم نوار غزه خبر داد. ابتکار و طرحی که ناظران و تحلیلگران مختلف هزینه اجرایی کردن آن را چندین میلیون دلار ارزیابی کردند و البته که احداث آن نیز چیزی بیش از دو ماه به طول انجامید.

به گزارش شایانیوز؛ برخی تحلیلگران بر این باورند که آمریکا از این طریق سعی داشته تا به نوعی با رژیم اشغالگر قدس در پیشبرد دستورکارهای مطلوبش علیه مردم فلسطین همکاری کند. کما اینکه انتشار خبر ابتکار مذکور بر آن بوده تا بتواند حدی از فشارهای خارجی علیه صهیونیست ها و جنایت های آن ها در نوار غزه را کاهش دهد و البته که دولت آمریکا نیز سعی داشته تا حدی از اعتبار بین المللی از دست رفته خود در جریان جنگ غزه را بازیابد. با این همه، به تازگی شاهد وقوع یک تحول معنادار در رابطه با اسکله ساخته شده توسط نیروهای آمریکایی در ساحل نوار غزه بوده ایم و آن این بوده که اسکله مذکور غرق شده و به زیر آب رفته است!

سقوط آمریکا

وقوع این تحول آن هم در شرایطی که تنها 9 روز از زمان عملیاتی شدن آن گذشته بود و این اسکله صرفا توانست چیزی بیش از 50 کامیون کمک را به مردم غزه برساند، به یک رسوایی بزرگ در سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده است. بسیاری از منتقدان سیاست خارجی آمریکا بر این باورند که دولت بایدن عملا به ابتکاری دست زده که به جای ایجاد قدرت و اعتبار برای آمریکا، عملا شکست و ناکامی را برای آن به ارمغان آورده و اکنون هم این دولت در حال هزینه‌کردنِ میلیون ها دلار برای احیای این اسکله است.

طرحی که به نظر می رسد از ابتدا هم کارشناسی نبوده و از نواقص جدی برخوردار بوده است. جالب اینکه دولت آمریکا در مدت اخیر سعی داشته به هر طریق ممکن اخبار مرتبط با غرق شدن و زیر آب رفتن اسکله خود در ساحل نوار غزه را لاپوشانی و از گسترده شدن ابعاد این رسوایی علیه خود جلوگیری کند. با این حال، رسانه های مختلف به نحوی گسترده به این رویداد پرداخته اند و آن را به دستاویزی برای حمله به دولت آمریکا تبدیل کرده‌اند. موضوعی که در نوع خود 2 پیام مهم و محوری دارد.

اول اینکه آمریکا به عنوان بازیگری که سال هاست ادعای این مساله را دارد که قدرت هژمونیک و برتر جهان است، با موانع و چالش های جدی در زمینه اعمال قدرت خود رو به رو است و نمی توان صِرف ادعاهای آن در مورد قدرتش در محیط بین المللی را باور کرد.

دوم اینکه تصویر هالیوودی که از قدرت برنامه ریزی قدرت های غربی و به طور خاص آمریکایی ها در بحبوحه تحولات مهم بین المللی ترسیم شده و می شود، رویا و توهمی بیش نیست و واقعیت های پشت پرده حکمرانی آمریکایی به مراتب تلخ تر از این حرف ها هستند!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها