|

پشت پرده کمک 26 میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی

«در گزارش حاضر به 2 سناریوی عمده در مورد تخصیص کمک مالی 26 میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل اشاره می‌شود.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی در اقدامی جنجالی، بسته کمک مالی-تسلیحاتی به ارزش 26 میلیارد دلار را برای رژیم اشغالگر قدس تصویب کرده است. اقدامی که به نظر می رسد حامل پیام ها و معانی خاصی است. در این راستا، برخی تحلیلگران مسائل راهبردی سعی داشته اند تا به واکاوی پیام های این اقدام آمریکایی ها در بحبوحه جنگ غزه و البته تشدید تنش های صهیونیست ها با ایران بپردازند.

به گزارش شایانیوز؛ از این رو، به نظر می رسد که اقدام مذکور حداقل تحت تاثیر دو مولفه مهم قرار داشته است. اول اینکه برخی بر این باورند که تصویب بسته کمک مالی مذکور از سوی آمریکا برای اشغالگران اسرائیلی به معنای چراغ سبز احتمالی واشنگتن جهت حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح است. شهری که در روزهای گذشته جنجال های زیادی با محوریت وخیم بودن وضعیت آن و به بار آمدن فاجعه انسانی در صورت حمله رژیم صهیونیستی به این شهر به راه افتاده است.

این شهر اکنون میزبان خیل عظیمی از پناهجویان و آوارگان فلسطینیِ جنگ غزه است و حمله به آن می تواند شمار شهدای فلسطینی جنگ غزه را به شدت بالا ببرد. با این همه اینطور به نظر می رسد که ظاهرا دولت آمریکا نیز با رژیم اشغالگر قدس در حمله به یکی از آخرین سنگرهای مهم جنبش حماس در نوار غزه به توافق رسیده و تخصیص بسته کمک مالی و تسلیحاتی به اسرائیلی ها در شرایط کنونی نیز یکی از نشانه های مهم این موضوع است. در عین حال، برخی دیگر نیز این گزاره را مطرح می کنند که در بحبوحه تشدید تنش های اخیر میان ایران و رژیم صهیونیستی، دولت بایدن به نوعی با دادن قول ارائه کمک های مالی و تسلیحاتی بیشتر به رژیم اسرائیل به نوعی سعی داشته تا آن را راضی کند که به سمت تشدید تنش ها با تهران حرکت نکند.

به بیان ساده تر، برخی از تحلیلگران بر این باورن که آنچه اخیرا مجلس نمایندگان آمریکا در قالب تخصیص کمک‌های مالی و تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی انجام داده، در حقیقت باج بزرگ آمریکا به رژیم صهیونیستی جهت خودداری از تشدید تنش ها با تهران بوده است. از این منظر، تشدید تنش ها میان دو طرف و احتمال وقوع یک جنگ فراگیر منطقه ای به هیچ عنوان به نفع دولت بایدن آن هم در سالی که قرار است انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آن برگزار شود، نیست.

از این رو، بایدن و دولتمردان آمریکایی به نوعی سعی داشته اند تا از رهگذر ارائه یک بسته کمک مالی به صهیونیست‌ها تا حد زیادی جلوی تحقق سناریوی مذکور را بگیرند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی