|

حزب الله و معمای فراری دادنِ جنگنده های اسرائیلی!

«به تازگی جنگنده های اسرائیلی بر فراز حریم هوایی لبنان با واکنش سنگین سامانه های پدافندی مرموز حزب الله مواجه شده‌اند.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ روند تشدید تنش ها میان حزب الله لبنان و رژیم اشغالگر قدس به سطح تازه و بی سابقه ای رسیده است. در این راستا، به تازگی برخی منابع ارشد سیاسی و نظامی در اراضی اشغالی اعلام کرده اند که تل آویو قصد دارد به زودی یک حمله سراسری و گسترده ای را به لبنان انجام دهد. انگیزه اصلی اسرائیل از این اقدام نیز مقابله با حملات حزب الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی است. پیشتر منابع صهیونیست از طریق واسطه های بین المللی به لبنان اعلام کرده بودند که حزب الله باید نیروهای خود را از مناطق مرزی با فلسطین اشغالی عقب بکشد و تا حد مشخصی از مرز دور شود.

به گزارش شایانیوز؛ با این حال، حزب الله لبنان این ایده را رد کرده و تاکید نموده که تا زمانی که اسرائیل به کارزار قتل و جنایت در نوار غزه ادامه دهد، باید بداند که حزب الله لبنان هم به حملات خود به اراضی اشغالی ادامه خواهد داد. معادله ای که سبب شده دولت نتانیاهو به دلیل ناتوانی در برقراری امنیت در شمال فلسطین اشغالی با چالش های جدی و عدیده ای مواجه شود و همین مساله به یک ضربه مهلک برای این دولت تبدیل شود و اعتبار ادعایی نهادهای نظامی و اطلاعاتی اسرائیلی را هم زیر سوال ببرد. با این حال، حزب الله لبنان به تازگی یک شگفتانه قابل توجه را علیه اسرائیل رو کرده است. ماجرا از این قرار است که در پیِ تجاوزات برخی از جنگنده های اسرائیل به حریم هوایی لبنان، حزب الله لبنان با سامانه های پدافندی خود به سمت آن ها شلیک کرده و زمینه را برای فرار آن ها از حریم هوایی لبنان فراهم کرده است.

حزب الله لبنان 88

موضوعی که با بازتاب های گسترده ای در اراضی اشغالی همراه شده و بسیاری این سوال را مطرح می کنند که به راستی حزب الله لبنان از چه تسلیحات و تجهیزات نظامی بهره می برد؟ مساله که حزب الله لبنان آن را به یک معمای بزرگ برای رژیم اشغالگر قدس تبدیل کرده و هیچ توضیحی را در رابطه با آن نمی دهد. پیشتر سامانه های پدافندی حزب الله لبنان توانسته اند در چهار نوبت پهپادهای پیشرفته هرمس 900 ارتش اسرائیل را نیز هدف قرار دهند و از این رهگذر یک بی آبرویی بزرگ را برای اسرائیل رقم بزنند. موضوع و رویدادی که ابعاد مختلف آن نیز همچنان بر صهیونیست ها پوشیده است و حزب الله در مورد نوع تسلیحات مورد استفاده خود در جریان این عملیات ها هیچ توضیحی نداده است.

از این رو، به نظر می رسد که حزب الله لبنان در بحبوحه تهدیدات اسرائیل مبنی بر حمله به لبنان سعی دارد به این رژیم یادآوری کند که عملا دست به قماری خطرناک می زند و حرکت آن به سمت لبنان می تواند سقوط به تهِ دره باشد. مساله ای که اسرائیل در شرایط کنونی توان مواجهه با آن را ندارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها