|

افشای شکست بزرگ آمریکا در لبنان

«آموس هوکشتاین دستیار ویژه رئیس جمهور آمریکا به تازگی در سفری مرموز عازم لبنان شده است.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ مقام های ارشد سیاسی و نظامی رزیم اشغالگر قدس به تازگی موضع گیری های زیادی را با محوریت قریب الوقوع بودن حمله ارتش اسرائیل به لبنان مطرح کرده و می کنند. صهیونیست ها به دولت لبنان هشدار داده اند که حزب الله باید از مرزهای مشترک با فلسطین اشغالی دور شود و حملات این جنش به شمال اراضی اشغالی هم خاتمه یابد. حملاتی که از ابتدای جنگ غزه تا به امروز در حمایت از ملت فلسطین انجام می شوند و حزب الله تاکید کرده که تا آتش بس در قالب جنگ غزه برقرار نشود این حملات نیز ادامه می یابند.

به گزارش شایانیوز؛ حملاتی که تاکنون صورت حساب های سنگینی را در ابعاد نظامی-امنیتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، روی دست دولت نتانیاهو گذاشته اند. با این حال، به تازگی رژیم اشغالگر قدس بر آن بوده تا شاید بتواند با استفاده از تحرکات سیاسی و دیپلماتیک به حملات حزب الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی خاتمه دهد. از این رو، دستیار ارشد رئیس جمهور آمریکا یعنی آموس هوکشتاین، عازم لبنان شده و از طریق رایزنی با مقام های ارشد لبنانی نظیر رئیس جمهور و رئیس مجلس این کشور بر آن بوده تا زمینه را برای عقب نشینی حزب الله از مرزهای مشترک لبنان با فلسطین اشغالی فراهم کند.

با این حال، اینطور به نظر می رسد که دولت لبنان به صراحت اعلام کرده که دخالت خارجی را در امور داخلی این کشور نمی پذیرد و مساله ای که هوکشتاین به آن اشاره می کند، یک موضوع کاملا داخلی است. در این راستا، برخی تحلیلگران مسائل راهبردی به این مساله اشاره دارند که لبنان به خوبی می داند دوست و دشمن آن در شرایط کنونی کیست. این دشمن هر که هست، حزب الله لبنان نیست. از این رو، تحلیلگران راهبردی بر این باورند که تردیدی نیست اگر اسرائیل از میدان های جنگ غزه فارغ شود، حمله ای گسترده را به لبنان انجام خواهد داد. از این منظر، یک اسرائیل ضعیف سناریوی مطلوب لبنان است و حزب الله دقیقا در قالب این سناریو گام بر می‌دارد.

جدای از همه این ها، دولت لبنان بین جنگ با حزب الله و رژیم اشغالگر قدس، بدون تردید جنگ با صهیونیست‌ها را ترجیح می دهد. در این بحبوحه، حزب الله لبنان نیز به دستیار ارشد بایدن این سیگنال را داده که قصد عقب‌نشینی از مرزهای مشترک با فلسطین اشغالی را ندارد و تقابل آن با صهیونیست ها با توجه به تداوم یافتن کارزار نسل کشی صهیونیست ها در نوار غزه همچنان ادامه خواهد داشت. رویکردهایی از این دست سبب شده اند تا ماموریت هوکشتاین در خاک لبنان به یک شکست بزرگ تبدیل شود. البته که صهیونیست ها نیز به خوبی می‌دانند که جنگ افروزی علیه لبنان و به طور خاص حزب الله با توجه به توان رزمی این جنبش، یک چالش جدی برای این رژیم است که می تواند سناریوهای تاریکی را برای اسرائیل نوید دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها