|

دریافت وام یک میلیونی یارانه

دریافت وام یک میلیونی یارانه به چه صورت است؟ چه کسانی شامل دریافت وام یک میلیون تومانی کرونا خواهند بود و چه زمانی واریز می شود؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بدین ترتیب به اطلاع می رساند که با توجه به جلسه دولت تصمیم بر آن شد که دولت به منظور حمایت از مشاغل آسیب دیده و افراد بدون درآمد ثابت و ماهیانه کمک های معیشتی در قالب مرحله دوم پرداخت و دریافت وام یک میلیونی یارانه و بسته های معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی به مردم اعطا کند. اما در ادامه این خبر برای اطلاع از جزئیات بیشتر یارانه وام یک میلیونی دولت و زمان واریز آن با ما در شایانیوز همراه باشید.

دریافت وام یکی میلیونی یارانه

اگر به خاطر داشته باشید در فروردین ماه سال جاری و در اولین مرحه تعطیلی دو هفته ای کلیه مشاغل در سطح کشور به منظور جلوگیری و کنترل بیماری کرونا دولت یک وام یک میلیون تومانی قرض الحسنه به تمامی یارانه بگیران اعطا کرد. اما هم اکنون اخباری در خصوص واریز یارانه وام کرونایی یا مرحله دوم واریز وام یک میلیون تومانی نیز به گوش می رسد اما قضیه از چه قرار است؟

در خصوص جزئیات واریز وام یک میلیون تومانی یارانه کرونا باید اشاره کنیم که دولت در آذر ماه علاوه بر یارانه نقدی و یارانه معیشتی، قرار است یارانه ۱۰۰ هزار تومانی و وام کرونای یک میلیون تومانی را هم به حساب سرپرستان خانوار واریز کند. با این حساب دولت در آذر ماه به حساب برخی از خانوار های چهارنفره یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان واریز می ‌کند.

اما همانطور که گفته شد در مرحه او پرداخت وام یک میلیون تومانی دولت به تمامی یارانه بگیران وام یک میلیون تومانی اعطا کرد. در حالی که قرار بر این است که در این مرحله تنها ۱۰ میلیون خانوار این وام را دریافت کنند. از طرفی دیگر یارانه جدید معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی نیز قرار است که در ماه های آذر ، دی ، بهمن و اسفند تنها به افرادی که ماهانه درآمد ثابت ندارند اعطا شود.

زمان واریز و دریافت وام یک میلیونی یارانه

همانطور که مستحضر هستید به دستور ستاد ملی کرونا قرار است از ابتدای آذر ماه محدودیت ‌های کرونایی اعمال شود. طبق این محدودیت ‌ها دولت پرداخت بسته‌ های حمایتی را در دستور کار قرار داده است. رئیس‌ جمهور اعلام کرد که به یک سوم جامعه برای چهار ماه یک بسته کمک معیشتی اعطا می ‌شود. رئیس کل بانک مرکزی ار پرداخت مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا خبر داد.

بسته حمایتی معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی

رئیس ‌جمهور اعلام کرد که به یک سوم جامعه برای چهار ماه یک بسته کمک معیشتی اعطا خواهد شد. افرادی که مشمول این کمک خواهند شد در ماه آذر، دی، بهمن و اسفند ماهانه به‌ ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان دریافت می ‌کنند.

مرحله دوم وام یک میلیون تومانی

با شیوع ویروس کرونا، دولت اعلام کرد به سرپرستان خانواری که یارانه نقدی می‌ گیرند وام یک میلیون تومانی کرونا داده می ‌شود و طبق گفته سخنگوی پیشین ستاد تسهیلات حمایتی کرونا ۲۱ میلیون خانوار این وام را دریافت کردند.

اما رئیس کل بانک مرکزی با انتشار یادداشتی در اینستاگرام نوشت: با توجه به توقف فعالیت برخی از مشاغل از اول آذر ماه، پرداخت یک میلیون تومان وام قرض الحسنه به ۱۰ میلیون نفر سرپرست خانوار های یارانه‌ بگیر که درآمد ثابت ندارند با قبول مابه التفاوت سود توسط دولت از محل وام کرونایی انجام خواهد شد.

این مرحله از وام کرونا نیز همانند مرحله اول به صورت قرض ‌الحسنه پرداخت می ‌شود، که به گفته همتی، این وام به افرادی پرداخت می ‌شود که حقوق دولتی نداشته و فاقد حقوق ثابت باشند.

وام یک میلیونی کرونا به چه کسانی تعلق می گیرد

طبق گفته رئیس بانک مرکزی ایران ، مرحله دوم پرداخت وام قرض الحسنه یک میلیون تومانی کرونا تنها به خانوار هایی که درآمد ثابت ماهیانه ندارند اعطا خواهد شد.

بر اساس اعلام رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی وام یک میلیونی کرونا یا همان وام یک میلیون تومانی کرونا به ۱۰ میلیون نفر از سرپرستان خانوار پرداخت می شود. اما چند نکته کلیدی در مورد این وام وجود دارد که متقاضیان باید به آن توجه کنند. در آستانه تعطیلات دو هفته ای تهران و بسیاری از شهر های کشور مسئولان اجرایی و اقتصادی ارشد کشور از پرداخت وام یک میلیون تومانی به ۱۰ میلیون نفر از سرپرستان خانوار خبر داده اند. متقاضیان این وام باید به نکاتی که در ادامه می آید توجه کنند.

وام کرونا قرض الحسنه و بدون سود و کارمزد است

بر اساس اعلام رئیس کل بانک مرکزی این وام به صورت قرض الحسنه پرداخت می شود و به عبارت دیگر سود یا کارمزد خاصی به آن تعلق نمی گیرد. رئیس کل بانک مرکزی و دولت در مورد منابعی که قرار است این وام از محل آنها تامین شود توضیحی نداده اند و همین موضوع موجب انتقاد برخی نمایندگان مجلس شده است.

تنها شفاف سازی صورت گرفته در مورد چگونگی قرض الحسنه بودن این وام را رئیس کل بانک مرکزی انجام داده که بنا به گفته وی، مابه التفاوت سود این وام را دولت تقبل کرده است.

وام یک میلیونی یارانه به کارگران و اقشار حقوق بگیر پرداخت نمی شود

بر اساس گفته های رئیس جمهور این وام به یارانه بگیرانی تعلق می گیرد که حقوق بگیر دولت نیستند و حقوق ثابت نیز ندارند. بر این اساس اقشار کارگر بخش خصوصی نیز با وجود آن که بخش گسترده ای از آنها در دو هفته تعطیلی کار خود را از دست می دهند و ممکن است کارفرمای بخش خصوصی از پرداخت دستمزد آنها در این دو هفته خود داری کند، شامل این وام نمی شوند.

وام یک میلیونی کرونا برای مشاغل فاقد درآمد ثابت و افراد تحت پوشش نهاد های حمایتی

در مورد افراد مشمول وام کرونا توضیح شفافی داده نشده و تنها به ذکر این نکته بسنده شده است که افراد فاقد درآمد ثابت این وام را دریافت خواهند کرد. نکته در اینجا است که برخی افراد فاقد درآمد ثابت هستند که پشتوانه مالی مناسبی نسبت به سایر اقشار دارند و پرداخت وام یک میلیون تومانی کرونا به آنها بی وجه است.

پیشنهاد می شود: قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۲ آذر ۹۹

برای مثال صاحبان بنگاه های معاملات املاک یا بوتیک ها در شمول این وام قرار نمی گیرند اما کارکنان و فروشندگان این واحد ها احتمالا جزو مشمولان این وام هستند.

با توجه به این که گفته شده ۱۰ میلیون سرپرست خانوار فاقد شغل ثابت مشمول وام مذکور هستند به نظر می رسد این وام به سرپرستان خانواری که تحت پوشش نهاد های حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی هستند پرداخت می شود و این افراد اولویت اصلی این وام باشند.

سخن آخر

با توجه به موارد گفته شده انتظار می رود که نهایتا در هفته دوم آذر رماه وام یک میلیون تومانی و یارانه وام یک میلیون و بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. از این که تا انتهای خبر زمان دریافت وام یک میلیونی یارانه و واریز یارانه وام یک میلیونی با ما در شایانیوز همراه بودید، از شما سپاس گزاریم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی