|

طرز تهیه یه کشک بادمجون بی نظیر / همراه با ترفندهای کشدار و خوشمزه تر شدن

کشک بادمجان یکی از غذاهای بادمجونی و خیلی پرطرفدار که اگه اصولی درست بشه در طعم و مزه واقعا حرف نداره. در این مقاله طرز تهیش رو آموزش میدیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بادمجون جزو خانواده صیفی جاته و با اون غذاهای خیلی خوشمزه ای مثل ته چین گوشت و بادمجان، میرزا قاسمی، خورش گوشت و بادمجون و خیلی غذاهای خوشمزه دیگه میشه درست کرد. میشه گفت اگه بادمجون واسه خیلی حساسیت غذایی ایجاد نمی کرد جزو سه تا از پر طرفدارترین غذاهای ایرونی بود. البته همینجوری هم محبوبیت زیادی داره و انواع غذاها رو با بادمجون می پزن. کشک بادمجان هم یکی دیگه از غذاهای بادمجونی و خیلی پر طرفداره که اگه اصولی درست بشه در طعم و مزه واقعا حرف نداره. در این مقاله طرز تهیه کشک بادمجون و ترفندهای کشدار شدن و خوشمزه شدنش رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه باشید...

kashk-e-bademjun4

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجون

بادمجان متوسط 6 عدد

پیاز بزرگ یک عدد

سیر 6 حبه بزرگ

گردوی آسیاب شده 5 قاشق غذاخوری

کشک یک پیمانه

نعنا خشک 3 قاشق غذاخوری

نمک به میزان لازم

زردچوبه 2 قاشق چایخوری

فلفل سیاه یک قاشق چایخوری

kashk-e-bademjun6

طرز تهیه کشک بادمجون

مرحله اول

برای شروع بادمجون رو پوست بگیرید، از طول دو نیم کنید و به تمام سطح اونها نمک بمالید. حدود 15 دقیقه زمان بدید تا تلخی بادمجون ها گرفته بشه.

مرحله دوم

داخل ماهیتابه روغن نسبتا زیادی بریزید. بادمجون ها رو با حوله کاغذی خشک کنید و وقتی روغن کاملا داغ شد، اونها رو داخل روغن سرخ کنید.

kashk-e-bademjun1

مرحله سوم

پیاز رو پوست گرفته و خلالی خرد کنید. داخل مقدار کمی روغن سرخ کنید تا کاملا طلایی بشن. سپس زردچوبه و فلفل سیاه رو بریزید و کمی تفت بدید.

مرحله چهارم

سیرها رو پوست گرفته و له کنید. به پیازداغ اضافه کرده و بلافاصله نعنا خشک رو هم بریزید و بعد از مخلوط کردن از روی حرارت بردارید.

kashk-e-bademjun2

مرحله پنجم

بادمجون ها رو داخل تابه با کمک گوشتکوب له کنید و به اون مخلوط پیازداغ، گردوی خرد شده و نمک اضافه کنید و هم بزنید. روی حرارت ملایم قرار بدید و در تابه رو بذارید تا به روغن بیفته.

مرحله ششم

در این مرحله کشک رو اضافه کرده و مخلوط کنید. نمک و فلفل غذا رو تست کنید و اگر نیاز داشت اضافه کنید. سپس حدود 15 دقیقه دیگه زمان بدید تا کشک بادمجون اماده بشه. اون رو داخل ظرف مورد نظرتون بکشید و با پیاز داغ، سیر داغ، نعنا داغ و پودر گردو تزئین کنید. نوش جان.

kashk-e-bademjun7

ترفندهای کشدار و خوشمزه شدن کشک بادمجون

-هنگام کوبیدن بادمجون ها اونا رو به شکل دورانی له کنید. گوشتکوب رو داخل ظرف بچرخونید تا بادمجون ها به صورت رشته ای له بشن.

-برای اینکه کشک بادمجون چرب نشه، باید بادمجون ها رو داخل روغن زیاد و داغ سرخ کنید. این کار باعث میشه بادمجون ها روغن کمتری جذب کنن. بعد از سرخ کردن هم باید اونها رو روی حوله کاغذی بذارید تا روغن اضافی شون خارج بشه. ضمنا باید پیاز و سیر رو با مقدار کمی روغن تفت بدید.

-برای گرفتن تلخی بادمجون ها می تونید به جای نمک زدن، اون ها رو نیم ساعت داخل آب نمک بذارید و سپس خشک کنید.

-سیر و نعنا رو به مدت طولانی تفت ندید چون می سوزن و غذا رو تلخ میکنن. حدود 20 ثانیه کافیه.

-سعی کنید از کشک محلی و با کیفیت برای درست کردن کشک بادمجون استفاده کنید چون تاثیر زیادی توی مزه غذا میذاره.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی