|

رنگ های ضد افسردگی / تست افسردگی؛ اگه این رنگا توی دکور هست ولی هنوز غمگینی برو دکتر

در این مقاله یه سری از رنگ هایی رو که استفاده از اون ها در دکور احساس شادی و سرزندگی رو منتقل میکنه رو معرفی کردیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داشتن دکوراسیون خوب یه رویا و آرزوی محال نیست و شما میتونید با یه ذره به خرج دادن سلیقه ی خودتون به این موضوع دست پیدا کنید البته که شاید با خودتون بگید که خب همه هم که سلیقه ی خوب ندارن در حالی که در جواب به شما باید بگیم که سلیقه رو هم حتی میشه ارتقا داد یعنی در صورتی که شما اطلاعات خودتون رو بالا ببرید و نمونه های مختلفی در زمینه ی دکوراسیون مشاهده کنید کم کم دستتون میاد که چه آیتم هایی رو باید کجا و چطور قرار بدید تا زیبایی فضا بیشتر بشه و حتی دیگه میفهمید آیا یه آیتم به خونه شما میاد یا نه.

البته که در این بین باید از مدهای روز هم اطلاع داشته باشید و بدونید که چیا اومدن روی بورس چون بالاخره کسی دوست نداره که دکوراسیون خونش دمده و بی کلاس دیده بشه البته که شاید دنبال کردن همیشگی مد در این زمینه یه مقدار گرون تموم بشه براتون ولی لازم نیست که حتما عینا اون رو دنبال کنید یعنی شما میتونید به سراغ آیتم هایی برید که نزدیک به اون هست و به قولی همیشه مد میمونن تا اینجوری هم در هزینه هاتون صرفه جویی بشه و هم دکور مجلل باشه. اما در این بین یه موضوعی که وجود داره رنگ استفاده شده در دکوره که در وهله ی اول توجه خیلی ها رو به خودش جلب میکنه که در این بین یه سری از رنگ ها هستن که آرامشبخش و ضد افسردگی هستن که توصیه میکنیم برای داشتن حال و روحیه ی خوب به سراغ اون ها برید. حالا ما هم برای این که کارتون رو راحت کنیم در این مقاله قصد داریم که چندتاشون رو معرفی کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

رنگ های ضد افسردگی

آبی در دکور باعث میشه همه ی استرستون به باد بره

آبی رو میشه نماد صلح و آرامش بشمار آوورد که تاثیر بینظیر در مدیریت استرس و اضطراب داره چرا که این رنگ فشارخون و استرس رو کاهش میده و ذهن شما رو سامان میبخشه و از فکر کردن به مشغله های روزانه دور میکنه. نظر خیلی از طراحان دکور در خصوص آبی این هست که آبی حس آرامش رو خنکی رو به افراد منتقل میکنه و از این رو برای استفاده در اتاق خواب حتی اتاق کودک بسیار خوبه.

رنگ های ضد افسردگی

صورتی نماد سرزندگی و انرژی مثبت

صورتی رو شاید خیلی ها رنگ دخترونه بدونن و خب در صورتی که از اون در دکور هم استفاده بشه خیلی ها ازش استقبال نکنن در حالی که باید بگیم این رنگ میتونه انرژی و احساست درونی شما رو تحت تاثیر قرار بده و خشم و عصبانیتتون با دیدن این رنگ کاملا فروکش خواهد کرد. در اصلی حتی توی فنگ شویی هم از آرام کننده بودن این رنگ که ذهن و افکار رو طبقه بندی میکنه صحبت شده و خیلی ها استفاده از این رنگ خاص رو توصیه کردن.

رنگ های ضد افسردگی

سفید نمادی از سادگی

یکی دیگه از رنگ های آرامشبخش سفید هست که نه تنها باعث انتقال احساس آرامش هست بلکه میتونه فضای شما رو روشن تر و حتی بزرگتر هم جلوه بده و خب میشه اون رو یه رنگ حذف نشدنی و جداناپذیر بشمار آوورد که توی همه ی مکان ها مثل محل کار، آشپزخانه، پذیرایی و اتاق خواب استفاده میشه و چه بهتر که رنگ دیوار ها سفید باشه چون هم علاوه بر این دستتون برای انتخاب رنگ های دیگه در دکور باز خواهد بود فضا هم دلباز دیده خواهد شد. پس در صورتی که میخواهید سرزندگی، انرژی و نور بیشتری در فضا داشته باشید انتخاب سفید در وسایل میتونه یه انتخاب عاقلانه باشه.

رنگ های ضد افسردگی

خاکستری نمادی از استقلال

یکی از رنگ هایی که میتونه دو وجه داشته باشه خاکستریه یعنی در صورتی که شما خاکستری تیره رو در فضا استفاده کنید احتمالا احساس غم و افسردگی بهتون دست بده اما از اون طرف در صورتی که اعتدال رو رعایت کنید و افراط و تفریط نداشته باشید میتونید به طرز باورنکردنی فضا رو با این رنگ جذاب و زیبا به نظر بیارید و صد البته طوری باشه که به جای غم احساس سرزندگی و نشاط ازش دریافت بشه. در خصوص رعایت تعادل هم مثلا میتونید طیف های مختلف طوسی رو در کنار هم استفاده کنید و برای مکانی مثل اتاق خواب دیوارها رو سفید رنگ کنید و به عنوان مثال تخت رو خاکستری تهیه کنید.

رنگ های ضد افسردگی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی