|

افزایش متراژ آشپرخانه؛ این مدلی چراغ و نور پردازی میتونه فضارو دو سه برابر کنه

اگر شما هم آشپزخونه ای کوچیک دارید که نمیدونید چطور بزرگتر نشونش بدید، پس حتما به این مطلب مراجعه کنید که مختص به خودتون نوشته شده.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آشپزخونه قلب تپنده هر خونه محسوب میشه، در حدی که میشه گفت بعد از هال و پذیرایی، این آشپزخونه هستش که نگاه هر فردی رو به خودش جلب میکنه و از طرف هم از نظر کاربردی به شدت مهم تر از هر قسمت خونه هستش. چرا که این فضا در هر شرایط کمک رسان اعضای خونوادست و در واقع هر چی خدماته به دست این فضای نقلی سپرده میشه. حالا چرا میگیم نقلی؟ چون دیگه این روزا خونه ها تبدیل شدن به آپارتمان های کم متراژی که خیلی بزرگ نیستن و در نتیجه اتاق و آشپرخونه و حموم و دستشویی بزرگی هم ندارند. 

اما همیشه برای هر مشکل راه چاره ای هست. آشپزخونه ای که کوچیک باشه هم از نظر بصری و هم به لحاظ کاربردی شاید کمی اذیت کننده به نظر بیاد در حالی که خیلی راحت فقط با چند ترفند میشه فضا رو بزرگتر نشون داد. جالبه که بدونید در این مطلب قراره از ترفند نورپردازی استفاده کنیم. شاید بگین مگه نور هم میتونه آشپزخونه رو بزرگ کنه؟ که در پاسخ باید بگیم بله، نور توانایی کوچیک کردن و یا بزرگ کردن هر فضا رو داره. توانایی زیباسازی و یا پنهان کردن هر وسیله ای رو هم داره. با کم و زیاد شدن نور، و همچنین مدل نورپردازی همه اینها انجام میشه در حالی که شاید گاهی ما اصلا متوجهش نشیم! اما این بار میخوایم متوجهش بشیم و کاملا دونسته بریم جلو. پس با ما همراه باشید.

بزرگتر نشون دادن آشپزخونه

آویزهای سقفی آشپزخونه رو بزرگ تر میکنن

یکی از رایج ترین بهترین راه ها برای بزرگ تر نشون دادن هر فضا، استفاده از فضاهای عمودی می باشد. مثلا کمک گرفتن از آویز های سقفی یکی از این راه حل ها محسوب میشه چرا که وقتی شما یک آویز سقفی رو نصب می کنید، ناخودآگاه افراد چشمشون به سمت بالا کشیده میشه و در نتیجه سقف بلند تر و فضا بزرگ تر تصور میشه. آویز های سقفی یک افزودنی جالب هستند که میتونن فضایی روشن و متمرکز خلق نمایند. شما میتونید برای سقف های استاندارد با ارتفاع 2.4 متر از آویزهای 30 الی 51 سانتی متری استفاده داشته باشید و بافت‌ هایی مثل حصیر و رنگ های طبیعی برای نورپردازی سقفی نیز به شدت مناسب هستند.

بزرگتر نشون دادن آشپزخونه

با ابزار و آیتمای شیشه ای توهم آشپزخونه بزرگتر ایجاد کن

در اینجا شما باید اتصالات و ابزارهای نورپردازی شفاف و کمرنگ رو انتخاب کنید، مثل چراغ آویز های که شیشه ای هستن. چرا که نور میتونه از این آیتم به خوبی رد بشه و بهم ریختگی بصری رو کم کنه. از طرفی هم فضا رو روشن تر کرده و توهم یک آشپزخونه بزرگ تر رو ایجاد خواهد کرد. چراغ های آینه ای نیز از دیگر پیشنهاداتی می باشند که میتونن آشپزخونه رو بزرگ تر نشون بدن چرا چون با تاباندن نور به اطراف، چشم ما رو گول میزنن و خیال یک فضا بزرگتر رو ایجاد می کنند.

بزرگتر نشون دادن آشپزخونه

لایه بندی نورپردازی این روزا خیلی ترند شده

وجود تنها یک نورپردازی در مرکز آشپزخونه باعث میشه تا گوشه ها و کنج ها تاریک بمونن که خب همین موضوع باعث میشه تا فضا تنگ تر و کوچیک تر دیده بشه. گزینه های زیادی برای نورپردازی هستش که خب میشه با استفاده از حداقل دو یا سه حالت نورپردازی مختلف ظاهری گسترده تر در فضاهای کوچیک ایجاد کرد. یکی از پرطرفدار ترین ترفند ها لایه بندی نورپردازی می باشد که این روزها خیلی ترند شده. در این ترفند شما میتونید یک اتاق کوچیک رو به اتاقی بزرگ تبدیل کنید در حالی که پیچیده هم هست و به همین دلیل پر طرفدار شده.

بزرگتر نشون دادن آشپزخونه

انتخاب رنگ نور مناسب میتونه آشپزخونت رو از این رو به اون رو کنه

در اینجا باید بگیم خب علاوه بر اینکه تجهیزات نورپردازی اهمیت زیادی داره، خوده رنگ نور هم تو بزرگتر به نظر رسید فضا تاثیر بسیار زیادی داره. مثلا رنگ سفید میتونه خیلی خوب از رنگ سطوح منعکس بشه و باعث بزرگتر نشون دادن فضای آشپزخونه خواهد شد. با این حال استفاده بیش از اندازه ازش موجب سرد دیده شدن و نا آرومی فضا میشه که خب در این شرایط توصیه می کنیم در کنار نور سفید، از رنگ های گرم تری همچون نور آفتاب هم استفاده کنید.

بزرگتر نشون دادن آشپزخونه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی