|

گیاهان آپارتمانی مضر برا آلرژی / تویی که هی فین و عطسه میکنی این گلارو تو خونه نذار

یکسری گیاهان آپارتمانی هستن که گرد افشانی دارند و برای افراد دارا حساسین اذیت کننده میشن پس نباید ازشون نگهداری کرد!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب دیگه تو فصل قشنگ بهار هستیم، اما انگارهیچ چیز در این دنیا تنها پر از خوبی نیست و ضرر های خاص خودش رو هم داره! حتی بهار. فصل بهار پر از سرزندگی و خوشگلی و شکوفه های رنگیست، در حالی که هوای خنک هم می وزه و همه چیز بر وفق مراد پیش میره. اما از طرفی هم آلرژی و حساسیت ها در این فصل به اوج خود میرسند و هر چه در توان دارند رو برای اذیت و آزار ما میزارند. علائمی به مانند عطسه مداوم، آبریزش بینی و خارش چشم به شدت کلافه کننده هستند که خب به دلیل گرد افشانی درخشان و گیاهان رخ میده.

خب در این شرایط بهترین راه حل اینه که تو خونمون تا جای ممکن بمونیم، اما مشکل اینجاست که برخی از گیاهان آپارتمانی هم این آزار رو دارند و در فصل بهار گرده افشانی بسیاری انجام میدن. البته که این موضوع در ذات و طبیعت این موجودات زنده هستش و در کنار زیبایی و انرژی مثبت و تصفیه هوایی که دارند، خب ممکنه برای برخی افراد باعث حساسیت هم بشن! اگر شما نیز از دست افرادی هستید که از آلرژی های بهاره رنج میبرید، توصیه ما به شما اینه که از این چند گیاه آپارتمان نگهداری نکنید چرا که به تشدید شدن شرایط شما کمک زیادی دارند.

گیاهان آپارتمانی مضر برا آلرژی

گل داوودی خوشگل و تزیینی ولی با کلی گرده

گل داوودی یکی از محبوب ترین گل ها در جهان محسوب میشه که در رنگ و شکل و اندازه های متنوع دیده میشه و تو خیلی از گپل آرایی ها و همچنین دسته گل عروس استفاده شده و کاربرد فراوونی داره. این گل از دست گل هایی هستش که مراقبت خیلی کمی رو میطلبه و در مقابل کم آبی و خشکسالی نیز مقاومت خودش رو داره. با این حال و با این میزان خوبی، گل داوودی به مقدار زیادی گرده داره به همین دلیل توصیه میشه که افراد مبتلا به آلرژی از داشتنش خودداری کرده و نگهداری نکنند.

گیاهان آپارتمانی مضر برا آلرژی

سرخس گل نداره ولی گرد افشانی میکنه خفن

شاید تعجب کنید و بگید سرخس که گل نداره پس چجوری گرده افشانی میکنه، که خب در پاسخ باید بگیم گرد داره و از طرفی هم این گیاه بدون گل، ریشه و ساقه و برگ حقیقی داره و با استفاده از هاگ تولید مثل میکنه. تا به امروز 10500 نوع از گیاه سرخس شناخته شده و همچنان ادامه داره، چرا که تخمین زده شده این گیاه تا 15 هزار گونه هم داره. سرخس ها از دست گیاهان غیر سمی محسوب میشن که خب همین موضوع باعث شده تا ازشون به عنوان گیاه آپارتمانی استفاده و مراقبت بشه. با این حال از طرفی هم تنفس از هاگ سرخس میتونه باعث بروز خارش پوست و عطسه و سوزش و خارش چشم هم بشه. ناگفته نمونه که برخی علائم تنفسی و واکنش های آلرژیک مخصوصا در افراد مبتلا به تب یونجه هم بشه.

گیاهان آپارتمانی مضر برا آلرژی

گل کوکب خیلی خوشگله اما دارای گرده

کوکب اسم یه گیاه گل داره که از خانواده کاسنیان هستش و آرایش خاص گلبرگ ها و رنگای متنوعش این گل رو به یه گل محبوب و دوست داشتنی بین گل ها تبدیل کرده که علاقمندان فراوونی هم داره. گل کوکب تقریبا 36 گونه مختلف داره که اغلب هم در گل آرایی ها استفاده میشه. کوکب یه عالمه گرده داره که میتونه منجر به آلرژی بشه. با این حال گفته میشه که یک سری از گونه های این گیاه فاقد آلرژی هستن و میشه بدون نگرانی از بروز حساسیت ازش نگهداری کرد.

گیاهان آپارتمانی مضر برا آلرژی

هویا کارنوزا رو حتی دست هم بهش نزن

هویا کارنوزا، اسم یه گل شمعی یا مومی هستش که خیل خوشبو و معطره. این گیاه با بیش از 200 گونه مختلف هستش که گل های خوشگلش از چند گل کوچیک ستاره ای شکل تشکیل شده اند. این گل چند ساله و همیشه سبزه که اغلب هم به شکل خزنده یا پیچ دیده میشه و به دلیل زیبایی خاص گلاش، از دست گیاهان زینتی پرطرفدار محسوب میشه. گیاه هویا کارنوزا دارای آلرژی هایی هستش که میتونن از طریق هوا به دستگاه تنفسی برسن و منجر به بروز بیماری های جدی بشن. به علاوه اینکه نگهداری از این گل میتونه باعث ایجاد واکنش های آلرژیک مثل رینیت، قرمزی چشم، سرفه و آسم هم بشه. در صورتی که تماس مستقیم با این گیاه در هنگام هرس یا آبیاری داشته باشید، ممکنه به انواع واکنش های پوستی مبتلا بشید و توصیه میشه در هنگام تماس باهاش حتما از دستکش باغبانی استفاده نمایید.

گیاهان آپارتمانی مضر برا آلرژی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی