|

طرز تهیه شربت زعفران برای محرم؛ با این نوشیدنی نذرت رو ادا کن و حاجت روا شو

شربت زعفران

شربت زعفران یکی از شربت های مقوی و خاص ایرانیه که در فصل گرم سال کاربرد داره و برای جلوگیری از گرمازدگی مصرف میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بارسیدن فصل تابستون و همزمان با گرم شدن هوا، مصرف انواع نوشیدنی و شربت بالا میره و نیاز بدن به مایعات زیاد میشه همچنین نوشیدن یه  شربت خنک و خوش طعم تو فصل گرما واقعا لذت بخشه بنابراین اگه دنبال یه نوشیدنی شیرین و نشاط آور هستین که به راحتی توی خونه تهیه ش کنید پیشنهاد ما بهتون شربت زعفران هستش طعم این شربت برای ایرانی ها با هیچ نوشیدنی قابل مقایسه نیست و جزو طعم های نوستالژی و خاطره انگیزه و در جشن ها و مراسم ها به خصوص در ایام محرم به عنوان یه شربت پرطرفدار محسوب میشه و در عین سادگی از ابهت و جلال خاصی برخورداره علاوه بر اینکه این روزها تهیه غذای نذری هزینه ی بالایی داره اما تهیه کردن شربت زعفران به صرفه ست و یه ایده ی خیلی خوبیه و البته این نکته رو بگم که این شربت به دلیل داشتن زعفران به عنوان ادویه طلایی و لاکچری شادی آوره و به تقویت حافظه کمک میکنه.

پس اگه تصمیم دارید اون رو به راحتی و در زمان کمی برای تعداد زیادی تهیه کنید در ادامه مطلب شایانیوز مواد لازم و طرز تهیه شربت زعفران برای تعداد 100 نفر رو برای شما به اشتراک گذاشته با ما همراه باشید.

syrup

مواد لازم برای تهیه شربت زعفران برای 100 نفر

آب

20 لیتر

شکر

3 کیلوگرم

زعفران

10مثقال

گلاب

نیم لیتر

دانه هل

4 عدد

 

567917

طرز تهیه شربت زعفران برای 100 نفر

مرحله اول: آماده کردن زعفران

تو این مرحله ابتدا باید زعفران رو آب کنیم پس خوب بسایید و پودر زعفران رو  همراه با مقدار کمی آب جوش داخل یه ظرف شیشه ای بریزید و روی کتری در حال جوش قرار بدید تا کمی دم بکشه سپس چند تکه یخ داخل زعفران بندازید و روی اون رو با نعلبکی بپوشونید چونکه این کار باعث وارد شدن شوک و خوش رنگ شدنش میشه.

7c0dd7e7r

مرحله دوم: تهیه کردن شهد با حل شدن شکر

درون قابلمه بزرگ 20 لیتر آب بریزید و روی گاز با شعله متوسط بزارید آب که جوش اومد در ادامه شکر رو هم اضافه کنید و هم بزنید تا حل بشه تو این مرحله چند بار با فرچه دور قابلمه رو تمیز کنید تا شکرک نزنه.

مرحله سوم: اضافه کردن زعفران

پس از حل شدن شکر حرارت رو کم کنید و دانه هل ،گلاب و زعفران دم کرده رو به شربت اضافه کنید .15 تا 20 دقیقه طول میکشه تا شربت به غلظت مورد نظر برسه و قوام بیاد.

مرحله چهارم: قوام اومدن شربت

بعد از غلیظ شدن، شعله رو خاموش کرده تا شربت در دمای محیط خنک بشه.قوام شربت وقتی خوبه که اگه داخل آب بریزید ته نشین بشه.

مرحله پنجم: سرو کردن شربت

شربت آماده شده رو میتونید به دلخواه خودتون با آب و خاک شیر یا تخم شربتی که از قبل در آب داغ خیس کردید مخلوط کنید و سرو کنید. حتما باقیمانده شهد رو درون ظرف درب بسته توی یخچال نگهداری کنید تا کیفیتش کم نشه. نوش جان.

8796pfr5n

فوت و فن های تهیه شربت زعفران

1. برای اینکه شربت خوش رنگتر بشه موقع دم کردن یه تیکه یخ داخل زعفران بریزید تا شوک وارد بشه و خوب رنگ پس بده.

2. اگه به گلاب حساسیت دارید میتونید به جای اون از عرق هل یا عرق بیدمشک استفاده کنید.

3. میتونید از تخم شربتی یاتخم ریحان یا خاکشیر به شربت اضافه کنید و این نکته که تخم شربتی معلق بمونه و ته نشین نشه با آب داغ خیس کنید.

4. برای اینکه شکرک نزنه میتونید یه قاشق غذاخوری جوهرلیمو یا آب لیمو علاوه کنید.

5. اگه خواستید شربت چند رنگ باشه کمی گل پنیرک رو با آب سرد خیس کنید رنگ بنفشی پس میده صاف کنید و اون آب رنگی رو روی شربت بریزید و اگه چند قطره آبلیمو اضافه کنید رنگش صورتی میشه.

94fa22636f418e8cfd2af10f3f89b004

نحوه ی سرو کردن شربت زعفران

پس از آماده شدن شربت زعفران  برای هر وعده سرو به اندازه 15 تا 20 درصد لیوان رو از شربت غلیظ پر کرده و بقیه ی  لیوان رو با آب و یخ پر کنید.

gg-1

خواص شربت زعفران

این شربت به دلیل داشتن زعفران و گلاب برای کسایی که دچار اضطراب، استرس، افسردگی و تپش قلب شدید دارن خیلی مفیده همچنین دارای ویتامین های E، C، A و ویتامین های گروه B هستش و باعث افزایش اشتها و تقویت معده و بهبود مبتلایان به آسم و چربی خون میشه.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی