|

آمارهای رسمی نشان داد:

افزایش چشمگیر کسری تجاری آمریکا در ماه فوریه

افزایش چشمگیر کسری تجاری آمریکا در فوریه در شرایطی است که رشد فعالیت های اقتصادی این کشور در مقایسه با سایر قدرت های جهان سریعتر بوده است.

لینک کوتاه کپی شد
شایانیوز- آمارهای رسمی نشان می دهد کسری تجاری ایالات متحده در ماه فوریه 2021 میلادی نیز روندی صعودی داشته است. خبرگزاری رویترز اعلام کرد، افزایش چشمگیر کسری تجاری آمریکا در ماه فوریه در شرایطی است که رشد و رونق فعالیت های اقتصادی این کشور در مقایسه با سایر قدرت های اقتصادی جهان سریعتر بوده است و این احتمال هست که رشد اقتصادی آمریکا در سال 2021 به روند صعودی اش ادامه دهد.

بسته نجات اقتصادی 1.9 تریلیون دلاری عامل افزایش کسری تجاری

تحلیلگران بین المللی بر این باورند که بسته های محرک مالی که از سوی دولت بایدن معرفی و اجرا شده، تاثیر مستقیم و مهمی بر رشد فعالیت های اقتصادی و تجاری طی ماه های اخیر داشته است. برنامه واکسیناسیون سراسری و بسته نجات اقتصادی 1.9 تریلیون دلاری دولت بایدن برای مقابله با تبعات شیوع ویروس کرونا، عامل مهمی برای افزایش تقاضای داخلی بوده و این مساله تاثیر زیادی بر رشد واردات و در نتیجه افزایش کسری تجاری آمریکا داشته است.

رئیس جمهور آمریکا به تازگی نیز طرح زیربنایی 2 تریلیون دلاری را برای توسعه زیرساخت های عمرانی این کشور پیشنهاد داده است. این طرح نیز می تواند عامل مهمی برای رشد چشمگیر واردات تا پایان سال 2021 شود. وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرده است که کسری تجاری در ماه فوریه به رکورد 71.1 میلیارد دلاری رسیده که این رقم نسبت به ژانویه بیش از 4.8 درصد افزایش داشته است. 

بالاترین میزان واردات مواد خام و صنعتی  از اکتبر 2018

صادرات آمریکا با 2.6 درصد کاهش به کمتر از 187.3 میلیارد دلار رسیده است. واردات نیز با 0.7 درصد کاهش به رقم 258.3 میلیارد دلار رسیده است.  در حالی که واردات کالا به طور کلی با افت 0.9 درصدی روبرو شده و به 219.1 میلیارد دلار رسیده ولی واردات کالاهای سرمایه ای رشد فزاینده ای را تجربه کرده است. واردات مواد خام و صنعتی نیز به بالاترین میزان خود از اکتبر 2018 رسیده است.

از سوی دیگر واردات خودرو و قطعات یدکی در این مدت با افت زیادی همراه بوده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، مسدود شدن 6 روزه کانال سوئز می تواند موجب کاهش مبادلات تجاری آمریکا در ماه مارس شود.  این گزارش افزود: در شرایطی که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه پایانی سال گذشته به 4.3 درصد رسیده ولی پیش بینی ها نشان می دهد رشد اقتصادی این کشور در سال 2021 به 7 درصد خواهد رسید که این رقم سریعترین و بالاترین رشد اقتصادی از 1984 میلادی به شمار می رود. 

 بدترین عملکرد اقتصادی این کشور در 74 سال اخیر 

این در حالی است که اقتصاد آمریکا در سال 2020 با افت 3.5 درصدی روبرو شد و این بدترین عملکرد اقتصادی این کشور در 74 سال اخیر بوده است. صندوق بین المللی پول نیز برآورد کرده است که رشد اقتصادی جهان امسال به 6 درصد می رسد. پیش بینی صندوق بین المللی پول برای رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری میلادی نیز 6.4 درصد بوده است.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی