|

بهترین زرشک پلو با مرغ عمرت رو به جای رستوران تو خونه خودت بخور / طرز تهیه و نکات پخت

در این مقاله طرز تهیه یه زرشک پلو با مرغ درجه یک و رستورانی که درست کردنش هم سخت نیست ولی طعم و مزه بی نظیری داره رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- بعضی از غذاها اونقدر محبوب و پر طرفدارن که توی همه مهمونی ها و همه رستوران ها اثری ازشون هست! غذاهایی مثل خورش قیمه، خورش قورمه سبزی، چلوکباب و... از این دست غذاهای معروف و محبوب به حساب میادن. یه غذای دیگه هم که خیلی خوشمزه ست و انتخاب خیلی ها توی مهمونی و رستورانه، زرشک پلو با مرغ هست که توی این مقاله می خوام طرز تهیه اون رو بهتون آموزش بدم. یه زرشک پلو با مرغ درجه یک و رستورانی که درست کردنش هم سخت نیست ولی طعم و مزه بی نظیری داره. تا پایان همراه من باشید...

zereshpolo7

مواد لازم برای تهیه زرشک پلو با مرغ رستورانی

برنج 4 پیمانه

مرغ 4 تیکه

پیاز متوسط یک عدد

نمک یک قاشق چایخوری

زردچوبه نصف قاشق چایخوری

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده غلیظ 4 قاشق غذاخوری

آبلیمو یک قاشق غذاخوری

گلاب یک قاشق غذاخوری

زرشک یک پیمانه

شکر 2 تا 3 قاشق غذاخوری

خلال پسته 100 گرم

کره 50 گرم

این میزان مواد برای 4 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای واسشون زرشک پلو با مرغ درست کنی، این مقدارها رو کم و زیاد کنی.

zereshpolo8

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ رستورانی

مرحله اول

زرشک رو داخل یک کاسه آب خیس می کنیم و بعد از 15 دقیقه آبکش می کنیم و کنار می ذاریم.

مرحله دوم

پیاز رو نگینی خرد یا رنده می کنیم و داخل یک قابلمه مناسب که روغن ریختیم، تفت می دیم. وقتی پیاز سبک و کمی طلایی شد، تکه های مرغ رو به قابلمه اضافه می کنیم و کمی نمک می ریزیم.

zereshpolo4

مرحله سوم

وقتی مرغ ها تغییر رنگ دادن، زردچوبه رو اضافه کرده و دو دقیقه دیگه هم تفت می دیم. دو لیوان آب جوش اضافه می کنیم و وقتی به جوش اومد حرارت رو کم می کنیم تا مرغ ها بپزن.

مرحله چهارم

داخل یک ماهیتابه کمی روغن ریخته و رب گوجه فرنگی رو تفت می دیم تا رنگ رب باز بشه. نیم ساعت آخر پخت مرغ، رب سرخ شده، آبلیمو، نصف زعفران آب کرده و گلاب رو به مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم. نمک خورشت رو تست می کنیم.

zereshpolo1

مرحله پنجم

برنج رو که از یک ساعت قبل با نمک خیس کردیم، آبکش کرده و دم می کنیم.

مرحله ششم

داخل ماهیتابه کره و کمی روغن ریخته و زرشک رو کمی تفت می دیم. خلال پسته و شکر و نصف باقیمونده زعفران رو هم اضافه کرده و مخلوط می کنیم و از روی حرارت برمی داریم.

zereshpolo6

مرحله هفتم

وقتی پلو دم کشید مقداری از پلو رو با ترکیب زرشک و زعفران مخلوط می کنیم. پلو سفید داخل ظرف مورد نظرمون کشیده با پلوی زعفرونی روی اون رو پر می کنیم و مرغ رو در کنار پلو قرار می دیم. زرشک پلو با مرغ رستورانی ما حاضره و از عطر و طعمش لذت ببرین.

نکات پخت زرشک پلو با مرغ رستورانی

-مرغ در نهایت سس غلیظی باید داشته باشه و نیازی به آب خورشت نیست.

-میزان روغن رو در هر مرحله کم بریزید تا در نهایت غذا خیلی چرب نشه.

zereshpolo3

-برای گرفتن بوی خامی مرغ می تونید از چند ساعت قبل، تکه های مرغ رو داخل آب نمک داخل یخچال بذارید. به ازای هر تکه مرغ یک قاشق چایخوری نمک و نصف لیوان آب.

-شکر برای متعادل کردن مزه ترش زرشک استفاده میشه که در صورت تمایل میتونی حذفش کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی