|

فرش را چند وقت یکبار بشوییم؟ / هر چیزی حدی داره نه اونقدر وسواس به خرج بده نه ولش کن!

جواب به این سوال که فرش را چند وقت یکبار بشوییم؟ در وهله ی اول به این بستگی داره که فرشتون چقدر کثیفه و ظاهرش بهم ریخته یا نه

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مسئله ی نظافت و تمیزی همیشه بین ما ایرانی ها مطرح بوده و خیلی هم موضوع مهمی هست تا جایی که هر کسی حداقل موقع عید و سال نو هم که شده کل خونش رو از کف تا سقف بهم میریزه و قشنگ تمیزش میکنه اما یه موضوعی که وجود داره این هست که برخی از اسباب در منزل هستن که شاید به یکبار شستن اون ها در سال اکتفا نکنیم مثلا برای خیلی ها سوال هست که فرش را چند وقت یکبار بشوییم، که خب میشه گفت که سوال به جایی هست چرا فرش از جمله وسایلی هست که حسابی پا خوره و به علت رفت و آمد روی اون امکان کثیفی و آلودگی در اون خیلی بیشتر از سایر وسیله های منزل هست.

اما در پاسخ به این سوال که فرش را چند وقت یکبار بشوییم، در ابتدا باید بگیم که نیاز به شستشوی فرش شما میتونه به علت های مختلف باشه که مهم ترین اون ها این هست که آیا فرش شما کثیف هست یا خیر؟ مسلما در صورتی که کثیفی فرش شما اونقدرا زیاد توی چشم هسست که یه جورایی اذیتتون میکنه و نمای بدی به منزلتون داده باید اون رو بشورید اما اگر کثیفی خاصی روی فرش دیده نمیشه و صرفا جهت رعایت نظافت و پاک کردن آلودگی های احتمالی میخواهید اقدام به شستشوی اون اون کنید این سوال که فرش را چند وقت یکبار بشوییم؟ سوال خوبیه که در ادامه جوابش رو میدیم، پس با ما همراه باشید.

فرش را چند وقت یکبار بشوییم

شستن زیاد فرش اشتباهه؟

قبل از این که به این سوال که فرش را چند وقت یکبار بشوییم، جواب بدیم به یه سوال که شاید به ذهن شما هم خطور کرده باشه میخواهیم جواب بدیم که اون سوال این هست که آیا فرش رو زیاد شستن اشتباهه؟ که در جواب باید بگیم که در صورتی که تعداد دفعات زیادی فرش رو بشورید و یا در دفعات کم از شوینده های قوی و زیاد استفاده کنه، مطمئن باشید که به فرشتون صدمه ی جدی وارد میشه. بنابراین باید وسواس رو کنار بذارید چرا که در صورت شستشوی زیاد با مرور زمان متوجه خواهید شد که فرشتون در حال خرابی و یا حتی پوسیدگی به خاطره رطوبت بیش از حد هست.

در خصوص مواد شوینده ای هم که باید برای فرشتون استفاده کنید اول باید اون رو روی یه قسمت کوچیکی از فرش امتحان کنین و این رو بگیم که به هیچ وجه حتی در مقدار اندک هم از وایتکس استفاده نکنید، به طور کلی میشه گفت که بهترین شوینده ی خونگی برای این کار شامپوی فرش و یه مقدار کم پودر شستشوی دستی هست. در صورتی که خودتون میخواهید فرش روبشورید باید آب ولرم باشه چون در صورت گرم بودن اون لطافت فرش از بین میره و در صورت سرد بودن هم که آلودگی ها راحت خارج نمیشن.

فرش را چند وقت یکبار بشوییم

چرا باید چند وقت یه بار فرش ها رو بشوریم؟

میدونید که حتی در صورتی که فرش شما در ظاهر هم کثیف به نظر نرسه، اما با گذشته زمان رنگش تیره تر میشه و کم کم لبه های اون یه شکل نامطلوب پیدا میکنن و در صورتی که اون رو نشورید، گرد و غبار به عمق تار و پودش نفوذ میکنه و این موضوع که فرش پشمی و یا نخی هم باشه مهم نیست چون وقتی روی اون راه میریم این ذرات گرد و غبار سبب از بین رفتن و ساییدگی الیاف فرش میشن. بنابراین در صورتی که فرش رو جارو نکنید و غبار رو از روی اون حذف نکنید و شستشوی منظم انجام ندید رفت و آمد شما روی اون به مرور زمان باعث کهنگی فرش میشه و کثیفی ها رو روی اون تثبیت میکنه.

فرش را چند وقت یکبار بشوییم

فرش را چند وقت یکبار بشوییم؟

این موضوع واضح هست که در صورت به جا موندن کثیفی و آلودگی رو فرش این وسیله آسیب میبینه و ارزشش کم میشه و در صورتی که حیوون خونگی دارید یا توی خونه بچه دارید مطمئنا احتمال کثیفی بالاتر میره و برای این که لکه های ایجاد شده به علت این کوچولوها و یا هر کثیفی احتمالی دیگه ای که توی خونه ممکن هست به وجود بیاد مثل ریختن غذا و یا آبمیوه از روی میز روی فرش، شما نیاز دارید که دوبار در سال و هر شش ماه یکبار فرشتون رو بشورید و در صورتی که جمعیت و رفت و آمد در خونه ی شما زیاده بین این دو شش ماه فاصله نندازید.

فرش را چند وقت یکبار بشوییم

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی