|

روش تمیز کردن توالت فرنگی؛ دوست داری همه بگن به به عجب خانومی؟ پس این ترفندا رو بزن

clean toilet shayanews

تمیز کردن توالت فرنگی رو شاید آسون ببینید، اما در اصل مراحلی داره که در این مطلب گفته شده تا توالتی برق افتاده تحویل بگیرید.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- تمیز کردن هرآنچه که در سرویس بهداشتی و حمام هست قطعا ستخته. تمیز کردن توالت فرنگی نیز یکی از اون سخت تریناش، که معمولا هم به بعد موکول میشه. در حالی که باید توجه داشته باشید اتفاقا تمیز کردن و شستشوی توالت فرنگی یکی از مهم ترین قسمت هاییست که در خونه وجود داره چرا که محلی بسیار مناسب برای رشد میکروب ها می باشد. 

نظافت توالت فرنگی قطعا کار خوشایندی نیست اما بدونید که واقعا کثیف موندنش و قدیمی شدنش کثیفی ها کار شما رو هزار برابر میکنه. بنابراین هم برای راحتی خود و هم برای دوری از مریضی های پوستی و داخلی، از تمیز کردن توالت فرنگی فراری نباشید و بهش اهمیت زیادی بدید. اگر نظافت توالت فرنگی براتون دشواره، پس با ادامه مطلب همراه باشید تا گام به گام برای تمیز کردنش بریم جلو.

VB_51L_Subway1271_featuredImage

ترفند تمیز کردن توالت فرنگی؛ گام اول نظافت کاسه توالت فرنگی 

البته که شما میتونید با توجه به تصمیم خودتون مراحل رو جا به جا کنید و به هم بزنید، اما اگه قراره عجله ای این کار رو انجام دهید پس بهتره که ابتدا کاسه توالت رو تمیز کنید. در این بخش وقتی دارید کاسه توالت رو تمیز می کنید احتمال اینکه کثیفی به اطراف بریزه هست، پس ابتدا کاسه رو کاملا نظافت کنید.

قطعا در این مرحله باید از شوینده های مورد نظر یک برس استفاده داشته باشید. بگذارید کمی مواد شوینده بر روی کاسه توالت بمونه تا اثرش رو بذاره و اگه جایی غلظت کثیفی زیاد بود برس رو بر روش مدت زمان بیشتری نگه دارید.

shutterstock_516985210

ترفند تمیز کردن توالت فرنگی؛ شستشوی درپوش توالت فرنگی به این روش

تو دومین گام بهتره که به سراغ درپوش برید که خب در این مرحله هم میتونید از شوینده ها استفاده کنید و یک حوله نرم قدیمی تا سطحش رو برق بی اندازید. پیشنهاد می کنیم در این مرحله از استفاده مسواک غافل نشید چرا که برای تمیز کردن درپوش و بدنه نیاز دارید تا با یک وسیله ریز تر شستشو رو انجام بدید و همه لا به لا ها رو با مسواک تمیز کنید. اینجوری دقت و ظرافت کارتون بیشتر میشه.

20151110lnp1-toilet

ترفند تمیز کردن توالت فرنگی؛ بدنه توالت فرنگی رو به این شکل بشویید

در آخرین مرحله به سراغ بدنه توالت فرنگی میریم که باز هم به کمک شوینده و اسپری بر روی بدنه میتونید برق تمیزی رو ببینید اما پس از اسپری باید با حوله ای تمیز و یا روزنامه باطله بدنه رو تمیز و خشک کنید.

اگر دسترسی به اسپری کردن ندارید پس بهتره که مقداری از مواد شوینده رو روی دستمال بریزید و بعد شروع به تمیز کاری کنید. بعضی قسمت های توالت فرنگی هستند که کیم به دور از چشمن ولی جزو بدنه به حساب میان، این قسمت ها مانند پایه توالت و مخزن پشت رو فراموش نکنید. اگر میخواید تمامی مراحل رو با دقت و تمیزی بیشتر انجام بدید تو همه گام ها از آب گرم غافل نشید

how-to-clean-a-toilet-1900297-04-597935262d2049acbe84c61fce95611c

ترفند تمیز کردن توالت فرنگی؛ جرم گیر خونگی بسازید

جهت تمیز کردن همونطور که گفتیم از جرم گیر ها و مواد شوینده استفاده کنید اما اگر هم قصد استفاده از مواد خونگی رو دارید، برای این نیز روشی جالب دارید.

برای درست کردن جرم گیر مورد نظر به سه چهارم لیوان کوچک بوراکس (سدیم تترا بورات) ، یک فنجان سرکه سفید، 10 قطره اسانس اسطوخودوس و 5 قطره اسانس لیمو نیاز دارید. همه مواد گفته شده رو در بطری مخلوط کنید.

پیش از آنکه کار نظافت توالت فرنگی رو شروع کنید، باید ابتدا خیسش کنید. این کار رو می تونید با استفاده از سیفون یا برس خیس انجام دهید. محلولی که درست کرده اید رو در توالت فرنگی تان خالی کنید. محلول باید به مدت حداقل چند ساعت تا یک روز اونجا بمونه. سپس کاسه رو تمیز کنید و سیفون رو هم بکشید. دقت داشته باشید که در هنگامی که ماده جرم گیر در داخل توالت فرنگی هستش، تحت هیچ شرایطی از اون استفاده نکنید.

Untitled

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • محسن ارسالی در

    مگه توالت تمیز کردن فقط برای خانوماس ک چنین تیتری زدین، از چیزای کلیشه ای استفاده نکنین، برابری رو رواج بدین.

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی