|

ترفند تمیز کردن آینه بدون موندن ذره ای لک؛ از جای چسب تا جلوگیری از بخار آینه حموم

تمیز کردن آینه گرچه که کار آسونی به نظر میاد اما اصول داره و در این مثاله از پاک کردن چسب تا تمیز نمودن بخار رو یاد می گیریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- احتمالا پیش خودتون میگین مگه آینه تمیز کردن هم ترفند داره و کار سختیه؟ که خب باید در پاسخ بگیم گرچه کار سختی نیست، امه بله ترفند داره چرا که اگه به یک لکه سمج مثل جای خمیر دندون یا روغن بر بخورید و با پاک کردن اشتباهش بیشتر رگه بر روی آینتون بیوفته اونقت می بینید که سخت شدا. که خب با این روش ها به خوبی میتونید به آینه ای تمیییز و بدون ذره ای لکه برسید. 

قطعا داشته آینه تو هر خونه ای لازمه که خب بستگی داره، اگر دختردار باشید قطعا تعداد آینه ها بیشترم هستند چرا که در کل خانوما عاشق دیدن خودشون در اینه می باشند و در هر حالت، ناراحت و گریه و خوشحال و خوشگل و زشت و …. همه جوره میخوان خودشون رو ببینن!

ناگفته نمونه چند سالی هم میشه که سلفی گرفتن تو آینه خیلی ترند شده اما مشکل اینجاست که اگه آینه کثیف باشه چه اتفاقی میوفته؟ قطعا عکس بد میشه و ممکنه بعد از انتشار اون در فضای مجازی یه دور هم این مدلی مورد تمسخر قرار بگیرین! پس بریم تا یاد بگیریم چجوری میشه یه آینه براق و تمیز داشته باشیم.

how_to_clean_mirrors_streak_Free

- استفاده از الکل میتونه یکی از فوق العاده ترین روش ها برای پاک کردن لکه از روی آینه باشه. الکل تو همه خونه ها پیدا میشه و میشه گفت وسیله ای کاربردی و راحته. 

- همونطور که میدونید استون یک پاک کننده لاک هستش و به دلیل ترکیبات شیمیایی خاص میتونه کمک رسان شما در تمیز کردن لکه از روی آینه و شیشه باشه. 

- جالبه که بدونید بیشتر پاک کننده ها دارای صابون هستند و صابون بیشتر باعث ایجاد رگه بر روی آینه خواهد شد. پس چه باورتون بشه و چه نشه، باید بگیم استفاده از سرکه سفید میتونه از راه حل های جذابی باشه که البته ترکیب داره. نصف فنجان آب مقطر، نصف فنجان سرکه سفید، یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت رو با هم مخلوط کنید و با اسپری بر روی آینه بزنید بعد با دستمال میکروفیبر (یا روزنامه) به تمیزی دلخواهتون برسید.

Clean-actylic-mirror

- خوشبو کننده هوا نیز یکی از تمیز کننده های خوب میتونه باشه. شاید براتون عجیب به نظر بیاد اما جالبه که بدونید با اسپری کردن خوشبوکننده هوا بر روی آینه و پس از خشک شدنش با دستمالی نمدار تمیز کردن، باعث از بین رفتن لکه ها میشه. 

- تونر صورت، با ترکیب هر نوع تونر صورت با آب به راحتی محلولی پاک کننده میسازید که میتونه هر لکه ای رو از روی آینه پاک کنه.

- ترکیب آبلیمو با آب نیز علاوه بر تمیز کردن لکه از روی آینه و شیشه، میتونه از بین برنده بوی بد از هوا هم باشه.

- و در نهایت فیلتر قهوه چون هیچ کرک و پرزی نداره، جهت پاک کردن آینه و شیشه میتونه با اسپری پاک کننده مورد استفاده قرار بگیره.

Untitled

اما چطور از بخار آلود شدن آینه حمام جلوگیری کنیم؟

قطعا همه ما میدونیم و تجربه کردیم که در هنگام دوش گرفتن آینه حمام رو بخار میگیره، پس چجوری این مشکل رو رفع کنیم؟

یک فنجان آب ، یک فنجان سرکه و یک قاشق چای خوری صابون رو با هم قاطی کنید و با اسپری بزنید روی آینه و پس از چند ثانیه با پارچه میکروفیبر یا روزنامه آینه رو پاک کنید و حالا از صافی و تمیزیش لذت ببرید.

mirror-cleaning-how-to-no-streaks-1307438

آخه چجوری جای چسب رو از روی شیشه و آینه تمیز کنیم؟

قطعا پاک کردن جای چسب از روی آینه بعد از خشک شدنش میتونه یکی از رو مخ ترین موضوعاتی باشه که احتمالا برای هر کسی یکبار در زندگی پیش میاد. هرگاه به این مشکل برخوردید از مواردی که در ادامه ذکر شده میتونید استفاده لازمه رو داشته باشید.

سرکه سفید، گرما، بخار آب، یخ، نوار چسب، روغن زیتون، روغن بچه، سس مایونز، کربنات سدیم بلورین، محلول چربی زدا، جوش شیرین، سیم ظرفشویی، سمباده نرم، تینر، بنزین، اسپری مو، وازلین.

Untitled

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی