|

گیاهان رونده؛ با این دلبرا یه کاری کن که هر کی رسید بهت بگه تو دیگه کی هستی بابا خفن

بعضی از گیاهان رونده آپارتمانی در تمام فصول سال هم میتونن سبز باشن که به معرفی چندتا از اون ها پرداختیم.

لینک کوتاه کپی شد

خیلی از افراد این روزا علاقمند به نگهداری از گل و گیاه هستن توی خونشون که یکی از اون ها گیاهان رونده هستن که زیبایی منحصر به فردی به فضای خونه ی شما میبخشن و میشه با اون ها یه بهشت خونگی ایجاد کرد و یه دکوراسیون به روز و شیک ساخت چرا که شما میتونید حتی پارتیشن بندی خونه رو هم به گیاهان رونده بسپارید و یه دیوار پوشیده از این گیاه داشته باشید که با هر بار نگاه کردن به اون حس خوبی بهتون دست بده و انرژی های منفی که در طول روز با اون ها سر و کله زدید رو به کلی به فرواموشی بسپارید.

یه خوبی که گیاهان رونده دارن این هست که این زیبارویان میتونن در فضای کم نوری که داخل آپارتمان ها هست به خوبی رشد کنن ولی سرعت این رشد در برابر گیاهان عادی متفاوته ولی خب این گیاهان رو میشه از جمله گیاهایی دونست که بسیار اقتصادی و قانع هستن و تنها بستری که برای رشد اون ها باید فراهم کنید یه سطح و یا دیوار عمودی هست که اون ها بتونن با خیالی راحت به راه خودشون ادامه بدن، حالا در این مقاله قصد داریم تعدادی از این گیاهان رونده رو بهتون معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

گیاهان رونده

کوکدما از گیاهان رونده

کوکدما، کوکداما و کوکه‌داما هر سه تاشون یه گیاه زیبا هستن که به توپ های خزه ای هم مشهور هستن و میشه از اون ها به عنوان یه نوع روش کاشت گیاه در آپارتمان یاد کرد که طی اون گیاه رو توی توپ خاکی که داخل سیم و نخ و خزه هست میپیچن و پرورشش میدن. کوکه یه اسمه ژاپنیه و به معنای خزه هست و قسمت دوم اسم اون یعنی داما هم به معنای توپه و میشه گفت به طریقی یه بونسای تغییر شکل یافته محسوب میشه.

بنابراین به هر گیاهی که به شکل توپی و خزه ای پرورش پیدا میکنه که طی اون ریشه های یه گیاه در هم تنیده میشن کوکدما میگن.​ نور مورد نیاز این گیاه میتونه مستقیم و غیر مستقیم باشه رشدش خیلی سریعه و محیط نگهداریش هم باید مرطوب و معتدل باشه.

گیاهان رونده

پاپیتال از گیاهان رونده

پاپیتال رو میشه از اون دسته از گیاهان رونده به شمار آوورد که همیشه سبز هست و توی غرب آسیا و داخل اروپا از اون برای پوشش فنس ها و دیوارها استفاده میکنن و از جمله بهترین گیاهان آویز هست. با وجود زیبایی منحصر به فردی که این گیاه داره، پاپیتال جزء گیاهان سمی محسوب میشه و به صورت طبیعی روی دیوارها و صخره ها رشد میکنه. همچنین پاپیتال از اون دسته از گیاهان هست که مصرف دارویی داره.

به این صورت که اول اون رو با دست میچینن و میذارن جلوی آفتاب خشک بشه و بعد از عصاره ی برگ های خشک شده ی اون برای درمان بیماری های مثل امراض کبد و کیسه صفرا استفاده میکنن. پاپیتال یکی از اون دسته از گیاهان رونده ی آپارتمانی هست که رشدش سریع و طبیعیه و به همین علت باید در نگهداری اون وسواس زیادی به خرج بدید. آبیاریش هم باید تنها زمانی که خاک خشک میشه انجام بشه و نور زیاد و گاها مستقیم لازم داره برای رشد.

گیاهان رونده

موچسب از گیاهان رونده

موچسب هم یکی دیگه از گیاهان رونده به شمار میاد که در تمام فصول سال همیشه سبز هست و شما میتونید توی پاییز هم یه دیوار زیبا و سرسبز داشته باشید که نظر هر بیننده ای رو به خودش جلب میکنه. این گیاه دارای گل هایی به رنگ قرمز هست که توی فصا بهار هم زیباییش با وجود این گل ها کمتر از حسن یوسف و شمعدونی نیست. موچسب از جمله گیاهایی هست که انواع مختلفی داره که شباهت های ظاهری زیادی به هم دارن مثل ویتچی.

این گیاه به هفته ای یه بار آبیاری نیاز داره بجز فصل های بهار و تابستون که باید بیشتر و منظم تر اون ها رو آبیاری کنید. محیط این گیاه باید ثابت باشه و نور موردنیاز اون باید غیر مستقیم و متوسط باشه.

گیاهان رونده

سیسوس از گیاهان رونده

گیاه سیسوس از جمله گیاهان بالارونده هست که در صورتی که برای پرورش گیاه هایی از این دست مبتدی هستید بهتون توصیه میشه. سیسوس یکی از گیاه هایی هست که با کمترین رسیدگی و امکانات میتونه یه سایه گستر خارق العاده برای خونه ی شما باشه و باعث زیبایی فوق العاده ای در دکوراسیون خونه ی شما بشه. در صورتی که منزل شما ویلایی هست میتونید از این گیاه زینتی به عنوان سایه بون در حیاط و آلاچیق ها استفاده کنید و چهاردیواری حیاط رو تبدیل به بهشت کنید.

گیاهان رونده

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی