|

گیاهانی که سریع رشد می کنند / به اینا بگی "ف" رفتن تا ته فرحزاد با سرعت نور

افرادی دنبال گیاهانی که سریع رشد می کنند، هستن که براتون معرفیشون کردیم ولی باید این موضوع رو در نظر بگیرید که این گیاه ها عمرشون کوتاهه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی از افراد هستن که به دنبال گیاهانی که سریع رشد می کنند هستن چرا که دوست دارن سریع تر یه رنگ و نمای زیبا توی خونشون داشته باشن که فضا رو به کلی عوض کنه. نکته ای که در رابطه با رشد گیاه ها وجود داره این هست که گیاهان تا زمانی میتونن زود رشد باشن و سریع قد بکشن که ریشه ی اون ها این اجازه رو بهشون بده. اما شمایی که یه دنبال گیاهانی که سریع رشد می کنند، هستید آیا میدونستید که این دسته از گیاه ها عمر کمتری هم خواهند د اشت یعنی نمیشه که هم خدا رو خواست و هم خرما باید به یکی فاکتور رو در این وسط قربانی کنید.

یکی از دلایلی که باعث میشه یه گیاه رشد سریعتری داشته باشه این هست که ریشه ی گیاه مدنظر بزرگتر از خودش هست و به این علت ریشه، غذای خیلی بیشتری رو نسبت به حالت عادی به دیگر بخش های گیاه میفرسته و خب طبیعتا رشد بالا میره و همچنین نسبت ریشه و بدنه در گیاه های اینطوری باعث میشه که گیاه با سرعت بیشتری توی جای خودش محکم بشه و تمام انرژی خودش رو برای رشد دادن قسمتی که از خاک بیرون هست میذاره در حالی که درخت ها باید همزمان انرژی روی رشد ریشه و قسمت بیرونی بذارن و برای همین سرعت رشدشون کمه، حالا چند تا از گیاهانی که سریع رشد می کنند رو براتون معرفی میکنیم.

گیاهانی که سریع رشد می کنند

ختمی از گیاهانی که سریع رشد می کنند

در حالت کلی گل ختمی دو نوع مختلف داره که یه نوعش گرمسیریه و نوع دیگش سرخسته؛ نوع گرمسیری گل ختمی بیشتر به علت داشتن زیبایی و جذابیت بالا و البته خواص درمانی فوق العاده اش معروفه و شاید براتون جالب باشه که بدونید چای ترش از گل ختمی درست میشه. این نوع از ختمی همونطور که از اسمش هم پیداست تحمل سرما رو نداره و به مراقبت بیشتری هم احتیاج داره.

ولی خب در مقابل این نوع یه ختمی سرسخت هم داریم که میتونه شرایط متفاوت رو تحمل کنه و مراقبت کمتری احتیاج داره و تحمل سرماش هم بالاست. به طور کلی ختمی توی فصل های بهار و تابستون رشد خیلی بهتری داره و میشه اون رو یه گیاه همیشه سبز هم محسوب کرد و این رو هم بگیم که طول عمرش هم بالاست و میتونه توی ماه های متوالی گل بده.

گیاهانی که سریع رشد می کنند

سرنیزه ای از گیاهانی که سریع رشد می کنند

این گیاه توی ایران با اسم  سینگونیوم پودوفیلوم که نام علمی اون هست هم شناخته میشه و در دسته ی گیاهانی که رشد سریع دارن قرار داره. برگ های این گیاه شکل قلبی دارن و از چند تا شاخه منشعب میشن و حسابی زیبایی و جلوه ی خاصی به اون میبخشن، البته که داشتن تنوع رنگی هم بی تاثیر در این زیبایی نیست و شما میتونید سرنیزه ای رو در رنگ های سبز، صورتی و یا سفید ببینید. سر نیزه ای نوع های مختلف داره که بیشترشون به نور زیادی احتیاج دارن.

ولی در بین اون ها سرنیزه ای سبز رنگ احتیاجی به نور زیاد نداره. نگهداری از این گیاه زیبا خیلی راحت هست و در صورت رسیدگی کم به اون هم میتونید شاهد رشد روزافزون و سریع اون باشید. یکی از خواص و قابلیت هایی که این گیاه داره تصفیه هوا هست. این رو هم اضافه کنیم سرنیزه ای جزء اون دسته از گیاه هایی هست که رطوبت رو خیلی دوست داره و از این جهت خوبه که اون رو توی محیط مرطوب قرار بدید و یا با یه اسپری رطوبت براش ایجاد کنید.

گیاهانی که سریع رشد می کنند

رز مینیاتوری از گیاهانی که سریع رشد می کنند

اوناع مختلفی از رز توی دنیا وجود داره که به خاطر گلبرگ های زیبا، عطر و بوی فوق العاده و رشد سریع و بالایی که دارند معروف هستن که در بین اون ها میشه گفت که رزهای مینیاتوری طول دو تا سه هفته جوونه میزنن و مثل دیگر رزها اینطور نیستن که در محیط بیرون فقط دووم بیارن و شما میتونید اون ها رو داخل خونه هم پرورش بدید و داشته باشید. زیبایی منحصر به فرد و نیاز کم به مراقبت در رزهای مینیاتوری اون ها رو به محبوب ترین گیاه های خونگی تبدیل کرده.

رشد این گیاه به طور معمول تا سی سانتی متر هست و با این حساب میشه در هر قسمتی از خونه اون ها رو نگهداری کرد. شاید یه نکته ی دیگه ای که این گل ها رو خاص میکنه تنوع بالا در رنگبندی اون هاست و شما نمیتونید تصور کنید که در هر رنگی که بخواهید این زیبارویان رو میتونید تهیه کنید از شرایط نگهداری اون آبدهی منظم و نور کافی هست.

گیاهانی که سریع رشد می کنند

دیفن باخیا از گیاهانی که سریع رشد می کنند

یکی از گیاه هایی که رشد فوق العاده سریعی دارن و ظاهر اون ها هر کسی رو جذب میکنه دیفن باخیا هست. اما خب یه نکته ای که در خصوص این گیاه زیبا وجود داهر این هست که دیفن باخیا دارای یه شیره ی سمی هست که در صورت بلعیده شدن اون میتونه قدرت تکلم رو به شکل موقت از بین ببره برای همین بهتر هست که این گیاه رو از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید. از شرایط نگهداری این گیاه باید بگیم که دیفن با خیا نیازی به نور زیاد نداره و محیط های مرطوب رو خیلی دوست داره و با این حساب نگهداری اون تو خونه یا حتی حموم موردی نداره و میشه به عنوان دیزاین حموم استفاده بشه!

گیاهانی که سریع رشد می کنند

پاپیتال از گیاهانی که سریع رشد می کنند

پاپیتال علاوه بر این که از اون دسته از گیاهانی که رشد سریعی دارن محسوب میشه بلکه جزء گیاه های همیشه سبز هم هست و با وجودش میتونه فضای داخلی خونتون رو شکل و شمایل زیبایی ببخشه. این گیاه به عَشَقه هم معروفه و میتونه با تصفیه کردن هوا مشکلات تنفسی رو از بین ببره. از دیگر ویژگی های این گیاه میشه به این موضوع اشاره کرد که پاپیتال علاوه بر توانایی رشد توی گلدون میتونه مثل یه گیاه رونده روی دیوار و قفس ها هم رشد کنه. 

بنابراین اگر علاقه دارید که ای زیبا رو رو به عنوان یه گیاه رونده داشته باشید باید براش تکیه گاه مناسب در نظر بگیرید و از طرفی هم به موقع هرسش کنید چون این گیاه میتونه در زمان کمی فضای مجود رو تصاحب کنه.

گیاهانی که سریع رشد می کنند

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی