|

گیاهان مقاوم به سرما؛ پاییز و زمستون قراره مهمونت باشن گلای رنگارنگ این فصلا رو بشناس

با شروع فصل سرماشما هنوز هم میتونید یه سری از گیاهان مقاوم به سرما رو داشته باشید که وسط زمستون هم گل دهی دارن که براتون چندتاشو معرفی کردیم

لینک کوتاه کپی شد

این روزا دیگه هر کسی توی خونش گل و گیاه داره و با این زیبایی های خلقت به خونش صفا میبخشه ولی خب میدونید بعضی از عوامل هستن که یه جورایی برای گیاهان مضر هستن که در این بین سرمای شدید یکی از اون هاست ولی خب جای نگرانی نیست چون طبیعت قدرت فوق العاده ای داره و در این بین یه سری گیاهان مقاوم به سرما وجود دارن که میتونن در مقابل سرما از خودشون مقاومت فوق العاده نشون بدن و شما رو شگفت زده کنن و در صورت نگهداری از اون ها توی تراس خونه همچنان بهشت زیباتون رو محفوظه چون این ها گیاهان مقاوم به سرما هستن.

در کل سرما جوری هست که شاید مود افراد رو کاهش بده و اون ها رو در معرض افسردگی قرار بده ولی خب از طرف دیگه گیاهان دارای انرژی مثبت هستن و میتونن این حالت رو از شما دور نگه دارن و حس خوبی رو بهتون منتقل کنن و شما با نگاه کردن بهشون حال خوشی بهتون دست بده ولی خب مسلما برعکس این موضوع هم وجود داره و اگر با سرما ببینید که گیاهانتون خشک شدن و به مرگ زمستونی محکوم شدن حالتون بدتر میشه بنابراین در این مقاله سعی کردیم که تعدادی از گیاهان مقاوم به سرما رو براتون معرفی کنیم.

گیاهان مقاوم به سرما

گل کوکب از گیاهان مقاوم به سرما

به علت این که شکوفه های دلفریب کوکب آخرای تابستون و در اووایل پاییز باز میشن، این گیاه رو زمستونی و عاشق سرما میدونن. در صورتی که بخواهید گل کوکب رو توی باغچه نگه دارید باید در طول تابستون حسابی آفتاب بخورن و آب فراوون بهشون برسه تا بتونن زیبایی خودشون رو بیشتر آشکار کنن. این رو هم اضافه کنیم کوکب از اون دسته از گیاه هاست که طیف وسیعی از رنگ ها و اندازه ها رو داراست مثل کوکب پاکوتاه که زیبایی منحصر به فردی داره و گل اون میتونه تا سی سانتی متر هم رشد داشته باشه.

گیاهان مقاوم به سرما

آنتوریم از گیاهان مقاوم به سرما

آنتوریوم هم در لیست گیاهان مقاوم به سرما قرار داره که از بومی های کوریشکا و گواتمالا هست. ارتفاع این گیاه فوق العاده به بیشتر از سی تا چهل سانتی متر میرسه و برگ های اون یه مقدار پهن، به رنگ سبز تیره و دارای طول بیشتر از هجده سانتی متر هستن. گل ها میتونن به رنگ های مختلفی باشن مثل قرمز، زرد، صورتی و یا سفید. گل های این گیاه آخرای بهار و در طول تابستون ظاهر میشن و از وسط گلبرگ ها یه آذین سنبله ای بیرون میاد که میتونه به رنگ قرمز و یا زرد باشه و موندگاری این گل ها دو الی سه ماه هست.

گیاهان مقاوم به سرما

بگونیا از گیاهان مقاوم به سرما

این گل از اون دسته از گیاه هاست که گونه های فراوونی داره و باید نور غیر مستقیم دریافت کنه اما جالبه که تمام گونه های این گیاه خارق العاده توی زمستون و داخل خونه گل نمیدن مگر بگونیای زمستونی که قادر در طول شب های بلند و طولانی زمستون گل بده. در خصوصو آبیاری این گیاه باید بگیم که بعد از این که گل داد باید اجازه بدید که خاک کامل خشک بشه و بعد آبیاریش کنید ولی در مواقع دیگه که گل نداره باید فقط نصف خاک خشک بشه و بعد آبیاری انجام بشه.

گیاهان مقاوم به سرما

گل برفی از گیاهان مقاوم به سرما

این گیاه رو میشه یه گل زمستونی کلاسیک بشمار آوورد. در خصوص انواع مختلفی که از این گل وجود داره باید بگیم همشون شدیدا مشهور و محبوب هستن و علاوه بر این پیاز اون ها گرونه و باید هزینه ی زیادی بابتشون بپردازید. برای این که یه گل برفی اقتصادی داشته باشید که پیازش رو میشه توی کل منطقه و زمین هایی با خاک مختلف کاشت توصیه ی ما به شما گل برفی nivalis و یا  گل های elwesii هست که نسبت به هم نوع های خودشون قیمت کمتری دارن.

گیاهان مقاوم به سرما

گل خورشیدی از گیاهان مقاوم به سرما

گل خورشیدی هم یکی دیگه از گیاه های مقاوم به سرما هست که میتونید اون رو داخل خونتون داشته باشید. در صورتی که در منزلتون یه اتاق دارید که هوای سردی داره و دارای نور کافی هم نیست میتونید با این گیاه اتاقتون رو مزین کنید. دقت کنید که در خصوص آبیاری این گیاه خاکش نباید خیلی مرطوب باشه و نیازمند آب کمی هم هست. گله های این گیاه زیبا شکل خوشه های شیپوری هستن و رنگ های متنوعی مثل نارنجی، قرمز، صورتی دارن. این گل رو میشه توی گلدون کوچیک کاشت و نور غیر مستقیم بهش رسوند.

گیاهان مقاوم به سرما

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی