|

گیاه های عجیب در کل دنیا / اینارو آدم فضایی ها کاشتن اونم توی سنگای آهکی!

گیاه های عجیب بیشماری در دنیا وجود دارن که بیشتر عجیب بودنشون به ظاهرشون برمیگرده که غیر معمولیه که در این مقاله چندتاشون رو معرفی کردیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی از ما هستیم که دنیا رو خیلی محدود میبینیم و فکر میکنیم که هر چیزی که ما برای اون دلیلی منطقی نداشته باشیم بنابراین وجود نداره و این در حالی هست که یه عالمه شگفتی در این دنیا وجود داره که هنوز هیچ کدوم کشف نشده و انسان ازشون بیخبره اما امروز میخواهیم به سراغ یه سری از گیاه های عجیب بریم که تا به امروز دیده شدن و مسلما تنها یه درصد کوچیکی از گیاه های عجیب دیگه هستن که میتونه توی دنیا وجود داشته باشه بالاخره این همه جنگل در کل دنیا وجود داره که انسان ها به همه شون سر نزدن بنابراین پوشش های گیاهی عجیب میتونه بیشمار باشن.

بنابراین میشه گفت که طبیعت میتونه هر لحظه برای ما شگفتی هایی داشته باشه چه از لحاظ تنوع حیوانات و حشرات و چه از نظر تنوع در گیاه های عجیب. بنابراین به خودتون یه قول بدید که در صورتی که متوجه چیز عجیب و تازه ای توی زندگیتون شد از روی فکر بسته اون موضوع رو کتمان نکنید و چون همون اندازه که میگن باید توقع هر حرکتی رو از آدم ها داشته باشی و شوکه نشی چون هیچ چیز از هیچ کس بعید نیست همون اندازه هم باید توقع تنوع در اتفاقات و موجودات این جهان رو داشته باشی، حالا در ادامه چند تا از گیاه های عجیب رو بهتون معرفی میکنیم که ظاهر بسیار جالبی دارن، پس با ما همراه باشید.

گیاه های عجیب

دست شیطان از گیاه های عجیب

این گیاه که جزء گیاه های عجیب به شمار میاد ظاهری بسیار تماشایی و جالب داره و به پنجه یا دست میمون هم شناخته میشه و به علت ظاهر عجیبی که داره در آمریکا و اروپا توی جشن های خاص مثل هالووین این گل رو هدیه میدن و برای تزئینات هم توی این مراسم به کار برده میشه. به طور معمول این گیاه رو توی کشور مکزیک پرورش میدن و توجه مذهبی خاصی به دست شیطان دارن. شاید براتون جالب باشه که این گیاه میوه هم میده و طعمش یه جورایی مثل خاکه و حتی خاصیت دارویی هم داره و توی سال های گذشته برای درمان عارض هایی مثل حمله ی قلبی ازش استفاده شده.

گیاه های عجیب

گل زنبور از گیاه های عجیب

خب همونطور که از اسم دومین گیاه عجیب لیستمون پیداست علت این نامگذاری شباهت داشتن این گیاه به زنبوره خصوصا زنبورهایی که درشت هستن. نقاط ریز جالبی که مثل ابرو هستند در لبه های این گیاه قابل مشاهده هست بعضی از گل های این گیاه رنگ های قهوه ای، کرم و طلایی دارن که کاملا به زنبور شبیه هستن. فرآیند تکثیر این گیاه بسیار پیچیده و سخته و برای این منظور این گیاه نیاز داره که به یه نوع قارچ همزیستی پیدا کنه که همین موضوع تکثیرش رو سخت میکنه.

از مکان های رشد این گیاه باید بگیم که گل زنبور رو بیشتر میتونید توی مراتع ببینید اما امکان رشد اون ها توی سنگ آهک خشک و سخت هم وجود داره. یه نکته ی جالب دیگه ای که راجبه این گیاه وجود داره اینه که در کمال ناباوری عطر گل های زنبور مثل عطر زنبورهای ماده هست که همین موضوع باعث میشه که زنبورهای نر به سمت اون ها کشیده بشن و گرده افشانی صورت بگیره که این فرآیند در استرالیا راحت تر برای این گل اتفاق میفته ولی مثلا در انگلیس زنبورهای مناسب این کار وجود ندارن و بنابراین صفر تا صد گرده افشانی رو خود گیاه باید انجام بده.

گیاه های عجیب

گل سیکوتریا از گیاه های عجیب

سیکوتریا که به گل لب هم معروفه اسم های زیادی داره و با عناوین مختلفی شناخته میشه. رنگ این گل قرمزه و شکل اون طوریه که شبیه لب دیده میشه البته که این رو بگیم که حالت لب ماننده این گل فقط برای چند رو باقی میمونه و بعد از اون گل های زرد و سفید و ریز روی اون به وجود میاد، اما حتی یه نکته ی جالب هم درباره ی این گل های ریز وجود داره که اون ها یه جوری دیده میشن که که انگار گیاه میخواد زبونش رو دراز کنه و شما رو مسخره کنه!

یه موضوع ناراحت کننده که در خصوص این گیاه وجود داره اینه که در حال انقراضه. سیکوتریا در مناطق گرمسیری رشد میکنه مثل پاناما، کلمبیا و کاستاریکا. این گیاه از خونواده ی گیاه های روناسیان هست و گونه هاش کم هست ولی مختلفه و یه سری نقطه های تیره رنگ برآمده روی اون وجود داره که مملو از باکتری هستن.

گیاه های عجیب

گل صورت خفاشی از گیاه های عجیب

این گیاه اسم های متفاوتی داره مثل مرغ مگس خوار گیاهی یا کاپهی که فرقی نمیکنه با چه اسمی صداش کنن این گیاه جزء گیاه های عجیب عجیب زینتی و زیبا محسوب میشه و توی مکزیک و در تپه های سبز و وسیع این کشور رشد میکنه و گل های بنفش تیره و قرمزی اون شما رو به یاد خفاش میندازه. این گیاه تو جاهای مختلف به طور میانگین دو الی پنج سانتیمتر رشد میکنه و در مقابل خشکسالی خیلی مقاومه و تنها با هفته ای یکبار آبیاری دووم میاره و این گیاه همونطور که از اسمش پیداست مرغ مگس خوار اسم داره و این به علت اینه که پروانه ها رو به سمت خودش میکشه.

گیاه های عجیب

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی