|

ماجرای اتهامات آزار جنسی نامجو

عذرخواهی محسن نامجو از آزار جنسی؛ عذر بدتر از گناه!

در هفته گذشته، سه زن هنرمند ایرانی به روایت آزار جنسی خود توسط محسن نامجو، خواننده معروف پرداختند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- متهم شدن محسن نامجو، خواننده و نوازنده ساکن خارج از کشور به تعرض و آزار جنسی و بعد هم انتشار ویدئوی عذرخواهی وی از قربانیانش، یکی از خبرهای جنجالی در چند روز اخیر بوده است. در هفته گذشته در یکی از رو‌م‌های کلاب هاوس که با موضوع اتهاماتِ تعرض و آزار جنسی محسن نامجو  تشکیل شده بود، سه زن به روایت داستان آزارهای مورد ادعای خود پرداختند.

زنان قربانی محسن نامجو را وادار به عذرخواهی کردند

پانیدا، خواننده ایرانی ساکن هلند که با شرکت در یک مسابقه استعدادیابی به شهرت رسید، یکی از این سه زن آزاردیده بود؛ لونا شاد، بازیگر و مجری سابق شبکه ماهواره‌ای صدای آمریکا و بشرا دستورنژاد، بازیگر و نقاش ایرانی ساکن آمریکا از جمله دو زن دیگری بودند که به بیان جزییات ماجراهای آزار جنسی‌شان توسط محسن نامجو در کلاب هاوس پرداختند.

محسن نامجو پس از انتشار گسترده روایت‌های سه زن آزاردیده در کلاب هاوس، روز جمعه 27 فروردین با انتشار ویدئویی اتهامات را پذیرفته و عذرخواهی کرد. این خواننده در ابتدای این ویدئو خطاب به مخاطبان گفت: «دوستان، خانم‌های محترم؛ بنده، محسن نامجو بابت هر گونه رفتار یا گفتاری که در سال‌های گذشته نسبت به شما اشتباه یا آزارنده بوده صمیمانه، خالصانه و متواضعانه عذرخواهی می‌کنم؛ هم از شما و هم از خانواده نجیب‌ و محترم‌تان و همچنین دوستان مشترک دلجویی می‌کنم. انتظاری هم ندارم که عذر من را الان بپذیرید.»

البته این خواننده ساکن خارج از کشور، رفتار خود را برآیند عدم آموزش صحیح در یک فرهنگ هزاران ساله مردسالار خواند و در ادامه هم گفت مدت‌هاست که از طریق روانکاو و مطالعه و مشاوره در تلاش برای درک ریشه‌های این گونه رفتار است.

واکنش‌ها به عذرخواهی نامجو

انتشار ویدئوی عذرخواهی محسن نامجو با استقبال عده‌ای مواجه شد و حتی برخی وی را برای پذیرش رفتارهای غلطش و عذرخواهی بابت آن‌ها مانند یک قهرمان ستایش کردند. هر چند این ویدئو موجب خشم عده‌ای از کاربران در فضای مجازی هم شد و آن‌ها عذرخواهی وی را بیشتر رفع تکلیف و ناکافی دانستند؛ در واقع به نظر این کاربران نامجو در این ویدئو بیشتر به دنبال توجیه رفتارهای ناشایست و آزارهای جنسی با حواله کردن آن به فرهنگ مردسالار و سنت‌هاست.

چیزی که خشم عده‌ای از فعالان حقوق زنان و حتی آزاردیده‌ها را شعله‌ورتر کرد انتشار یک فایل صوتی بود که محسن نامجو در آن از زنان آزاردیده و قربانیانش انتقاد می‌کرد.  این خواننده در این فایل صوتی با اشاره به حرکت زنان ایرانی که در ماه‌های اخیر، روایت تعرض و آزار جنسی خود را توسط برخی سلبریتی‌ها علنی کرده‌اند، می‌گوید: «چه جوری است یک جنبشی تشکیل شده و یک سال از آن می‌گذرد اما یک اسم آدم حسابی در آن نمی‌بینم. همه یک سری آدم‌هایی هستند که تنها باری که اسم‌شان شنیده شده، از همین ماجرا بوده.» نامجو در بخش دیگری از این فایل صوتی هم مدعی می‌شود ارزش هر ساعت نفس کشیدن وی برابر با شش ماه از زندگی این افراد( زنان مورد آزار قرار گرفته توسط وی) است.

در شهریور سال گذشته برای اولین بار یک کاربر توییتری ناشناس با نام ماهی به بیان روایت آزار جنسی خود از سوی محسن نامجو پرداخت و ادعا کرد این اتهامات را به پلیس هم گزارش کرده است. بعد از انتشار این ادعا، محسن نامجو در یک ویدئو در صفحه اینستاگرامش، آن را واهی خوانده و قویا تکذیب کرد. همچنین نامجو مدعی شد این اتهام‌ها مربوط به حدود هفت سال پیش است که همان موقع هم آن‌ها را رد کرده است؛ حتی آن‌ها را تسویه شخصی خواند و گفت اگر لازم شود از افرادی که این اتهام‌ها را مطرح کرده‌اند، شکایت خواهد کرد.

در سال گذشته برخی از زنان ایرانی تحت تاثیر جنبش جهانی Me-too به بیان تجربیات خود از آزار و تعرض جنسی پرداخته‌اند. در این میان عده‌ای هم ادعا کرده‌اند توسط برخی از سلبریتی‌ها و هنرمندان مشهور مرد ایرانی مورد تعرض و آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی