|

(عکس و ویدیو) ماجرای تشریح زنده زنده سگ در دانشکده دامپزشکی شوشتر

تشریح سگ زنده در شوشتر

روز 25 خرداد سگی ماده در کلاس تشریح دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد شوشتر توسط استاد دانشگاه کشته شد.

لینک کوتاه کپی شد

براساس روایت هایی که دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد شوشتر در فضای مجازی منتشر کرده اند، 25 خرداد در کلاس تشریح  دانشگاه آزاد شوشتر، زمانی که استاد دانشگاه می خواست از سگی زنده برای آموزش دانشجویان خود استفاده کند، بعد از این که پس از تزریق چند دُز آمپول کتامین (داروی بیهوشی) نتوانست  سگ  را بکشد، رگ پای او را برید تا آن قدر خون از بدن  سگ  برود که بمیرد.

تصاویری دلخراش از تشریح سگ

تصاویری دلخراش از تشریح سگ

کشتن سگ زنده در کلاس  تشریح  دانشکده دامپزشکی  دانشگاه آزاد شوشتر  در شرایط رخ داده است که وزارت علوم سال 98 در بخشنامه ای تاکید کرده است که دانشگاه ها باید استفاده از حیوانات زنده برای آموزش را محدود و تنها به موارد خاصی منحصر کنند که «به هیچ وجه» امکان استفاده از روش های جایگزین وجود نداشته باشد.

هشدار این ویدیو ممکن است برای شما آزاردهنده باشد

ماجرا از به دام انداختن یک سگ سالم از محوطه دانشگاه با استفاده از خفت‌گیر آغاز شد؛ سگی که بنا بود پیش از آغاز تشریح با استفاده از داروهایی چون کتامین و کا‌سی‌ال، یوتانایز (معدوم) شود اما بخت یارش نبود و داروهای تزریق‌شده مرگ آرام را برایش به ارمغان نیاوردند.

این سگ نگون‌بخت احتمالا به دلیل استفاده نادرست از داروها، ۴۰ دقیقه از وقت استاد و دانشجویانی که منتظر مرگش بودند را گرفت اما هوشیاری خود را به طور کامل از دست نداد. در نتیجه استاد به منظور صرفه‌جویی در وقت، رگ‌های کشاله ران سگ را که اندام‌هایی مانند دم و زبانش هنوز حرکاتی داشتند برید و حیوان دقایقی در خون خود جان کند و تلف شد.

توجیه عجیب مسئولان دانشگاه برای تشریح سگ زنده

مسئولان  دانشگاه آزاد شوشتر پس از انتقاد فعالان حقوق حیوانات نسبت به کشتن و  تشریح  یک سگ  زنده در دانشگاه آزاد شوشتر در بیانیه ای تاکید کردند با توجه به این که این  سگ  به نوعی اسهال عفونی مبتلا بوده است، از آن برای کلاس تشریح استفاده کرده اند.

​این توجیه اما موجب تشدید انتقادات فعالان حقوق حیوانات شده و آنها تاکید کرده اند که حتی وقتی یک حیوان خودش در شرف مرگ باشد، انسان حق ندارد که برای سرنوشت زندگی اش تصمیم بگیرد. البته بعضی دانشجویان کلاس تشریح دانشکده  دامپزشکی  دانشگاه آزاد شوشتر در فضای مجازی گفته انند که این حیوان ظاهری سالم داشته و به نظر نمی رسید که مشکل خاصی داشته است.

1374030_121

تصویر سگ قبل از تشریح و کشته شدن

در این ماجرا نیز به گفته فعالان  حقوق حیوانات ، روش های جایگزین و بدون خشونت بسیاری به جای کشتن یک حیوان زنده جهت آموزش دانشجویان دامپزشکی وجود داشته است، اما ظاهرا دانشگاه مربوطه و استاد آن مانند بسیاری از دانشگاه های دیگر هیچ توجهی به این روش ها نداشته اند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • نوشین ارسالی در

    اشغال روانی تواستادی یا دیوانه خاک بر سر دانشجوها امثال شمتها میشین پدر بابک خرمدین ایشالله خودتم همینطوری جون بدی عوضی نکبت

  • امید ارسالی در

    ازسگ پرستی گربه پرستی خسته نشدیدول کن

  • شهرزاد ارسالی در

    تا زمانیکه همچین جنایتکارهایی آزادانه در کنار مردم عادی زندگی میکنند نباید توقع داشت خدا نگاهی به این مملکت و مردمش بیندازد. کسی که میتواند در چشمان و صورت مخلوق بی پناه و بی دفاع و گشنه ی خدا نگاه کند و همچین جنایت کثیفی را انجام دهد قطعا سلاخی کردن یک انسان برایش هیچ کاری ندارد. بترسید از حیوان آزارها که اینها آزار دادن انسان برایشان ساده تر است!!! شرم و ننگ بر کسانی که به حمایت از مخلوق ضعیف و بی پناه خداوند میگویند سگ پرستی و گربه پرستی!!! اینها همان پیروان شیطانند که هیچ ارزشی برای مخلوقی که خداوند خلق کرده قائل نیستند!!

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها