|

پیش بینی بازار بورس فردا (4) آذر 99؛ شاخص بورس همچنان مثبت خواهد بود؟

ارزش صندوق پالایشی یکم امروز سه شنبه 4 آذر ۹۹ . ارزش و قیمت شرکت های نماد پالایش یکم یا دارا دوم در بورس امروز سه شنبه آذر ماه چقدر است؟…

لینک کوتاه کپی شد

پیش بینی بازار بورس

ارزش صندوق پالایشی یکم سه شنبه 4 آذر ۹۹. ارزش و قیمت شرکت های نماد پالایش یکم یا دارا دوم در بورس سه شنبه 4 آذر ماه چقدر است؟ آیا روند صعودی پالایشی ها ادامه دارد؟ ارزش روز صندوق پالایشی یک سه شنبه چهارم آذر ۹۹ چقدر است و آیا روند صعودی بورس ادامه دارد؟ سهامداران پالایشی یکم در سود هستند یا همچنان در ضررند؟

پیش بینی بازار بورس فردا سه شنبه چهارم آذر

با شروع معاملات این هفته بازار سهام، عرضه در نمادهای شاخص‌ساز افزایش پیدا کرده است. اما بورس فردا چه خواهد شد؟

به گفته کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بورس فردا گفت: روند معاملات امروز خوب بود اما نماد خودرو نتوانست مقاومت 400 تومانی را بشکند که به نظر می‌رسد در جریان معاملات بازار سهام فردا نماد خودرو نیز از محدوده مقاومتی خود عبور خواهد کرد و کلیت بازار سهام فردا مثبت خواهد بود. شاید طبق روال معاملات این هفته فردا نیز عرضه در برخی نمادهای ارزمحور زیاد باشد اما تک‌سهم‌ها و نمادهای خودرویی و بانکی روند خوبی خواهند داشت.

پیش بینی بازار بورس فردا (4) آذر 99؛ شاخص بورس همچنان مثبت خواهد بود؟

رد پای هیجان و ترس سهامداران خرد در بازار به چشم می خورد

برخی دیگر از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که رد پای هیجان و ترس سهامداران خرد در بازار به چشم می خورد و این می تواند بازار را مجددا نوسانی کند و ممکن از شاخص را تا مرز ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی پیش ببرند و مجدد به محدوده ۱ میلیون ۳۰۰ هزار واحدی برسانند. اما می توان گفت که در اواسط ماه آینده یعنی اواسط دی ماه روند صعودی پایدار بازار سرمایه آغاز خواهد شد .

با توجه به اخبار منتشره در رابطه با عرضه دارا سوم که تشکیل شده از سهام بانکی باقیمانده دولت است و همچنین عرضه اولیه تپسی، باشگاه پرسپولیس-استقلال، پتروشیمی بوعلی سینا و اروند می توان گفت به آینده این بازار و سودده بودن آن نسبت به بازار های موازی هیچ شکی نخواهد بود. با توجه به حجم معاملات امروز و همچنین رشد چشمگیر شاخص هم وزن که بیان گر رشد سهم های کوچک می باشد می توان وضعیت بازار بورس فردا ۴ آذر ماه ۹۹ را متعادل و صعودی پیش بینی کرد.

پیش بینی بازار بورس فردا (4) آذر 99؛ شاخص بورس همچنان مثبت خواهد بود؟

بازار شایعات

همچنین در فضای مجازی شایعه شده که قرار است برای بعضی از سهام شرکت های بزرگ بازاری به نام بازار برتر با دامنه نوسان 10% تشکیل شود که از روز شنبه قرار است اجرایی شود. این شایعه که منتسب به شورای عالی بورس شده، بنظر می آید درست نباشد. چرا که مصوبات شورای عالی بورس تاکنون چنین موردی را اعلام نکرده است. یکی دو سال پیش قرار بود در بورس تهران این اتفاق بیفتد که متاسفانه این طرح بدون هیچ توضیحی کنار گذاشته شد. برای کسب اطلاع دقیقتر، این موضوع را از مسئولین بورس پیگیر شدیم که تاکنون پاسخی ندادند. در صورت کسب اطلاع در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

دو اتفاق تاثیرگذار بازار بورس در آینده

دو اتفاقی که قول آن داده شد ولی هنوز انجام نشد: / مجمع سهامداران حقیقی در مجلس به کجا رسید؟ / EPS چه زمانی قرار است برگردد؟

نمایندگان مجلس پاسخ دهند: بالاخره مجمع سهامداران حقیقی چه زمانی در صحن علنی مصوب و اجرا خواهد شد. نبود نمایندگان حقیقی برای احقاق حق سهامداران، ضربه جبران ناپذیری به آنها زده است. آقای قالیباف اصل ریاست سازمان بورس: قول دادید به زودی EPS بر خواهد گشت ولی تا این لحظه خبری نشد. چرا؟؟؟؟ بازار از بی تحلیلی رنج می برد و مردم نگاهشون شده به یکی دو سهم؛

مثبت شد همه خریدارند و منفی شد همه فروشنده. متولیان بازار سرمایه باید بفکر راههایی برای تحلیلی کردن بازار باشند و فرصت را از دست ندهند. چند ماه است که پیگیر برگشت EPS هستیم. قولش را هم از جناب قالیباف گرفتیم ولی اینکه چرا هنوز بعد از چند ماه این اتفاق نیفتاده است ایشان باید پاسخگو باشند.

نگاهی به بورس تهران دوشنبه ۳ آذر 99

به گزارش فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه سوم آذرماه با رشد ۱۶ هزار و ۶۹۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۷۵ هزار و ۵۳۸ واحد رسید. این در حالی است که ابتدای روز شاخص کل ۲۶ هزار واحد رشد کرده بود و در ادامه دچار روند نوسانی شد. رشد ۱.۲۳ درصدی شاخص کل و ۱.۲۹ درصدی شاخص هم‌وزن نشان می‌دهد شرکت‌های کوچک شرایطی بهتر از نماد‌های شاخص‌ساز داشتند. امروز نماد‌های شپنا، کگل، کچاد، شتران و وبملت بیشترین تلاش را برای افزایش شاخص کل به کار گرفتند و در طرف مقابل شستا و فولاد عوامل اصلی کاهش شاخص کل بودند.

هرچه بیشتر از آغاز معاملات فاصله گرفتیم، بر تعداد نمادهای قرمزرنگ روی نقشه اضافه شد. بررسی نقشه بازار در ساعات پایانی معاملات نشان می‌دهد امروز خودرویی‌ها توانستند عنوان برترین گروه صنعت از نظر ارزش معاملات را حفظ کنند. در این گروه خودرو و خگستر رشد نسبی داشتند و خساپا، خپارس و ختور با صف خرید روبرو شدند. بانک‌ها و موسسات اعتباری امروز اغلب صف خرید بودند.

دوران سلطنت فلزات اساسی بر بازار سرآمده. فملی بعد از یک هفته صعود مداوم امروز با رنگ قرمز به کا خود پایان داد. فولاد و ذوب هم شرایط مشابهی داشتند و کار فخوز، کاوه، ارفع و فسرب به صف فروش کشید. صندوق‌های سرمایه‌گذاری آرام آرام در روند صعودی حرکت می‌کنند و اغلب آنها سبز تیره بودند. هولدینگ‌ها زیر بار قرمزی شستا قرار دارند. محصولات شیمیایی بازاری متعادل را تجربه می‌کنند. اغلب نمادهای بزرگ این گروه با قیمتی نزدیک به قیمت پایانی روز گذشته معامله شدند. پالایشگاه‌ها صف خرید خود را تا پایان معاملات حفظ کردند. زراعت، استخراج کانه‌های فلزی، غذایی‌ها، دارویی‌ها، سیمانی‌ها، بیمه‌ها، قندی‌ها و رایانه دیگر گروه‌های سبزرنگ بازار امروز بودند.

پیش بینی بازار بورس فردا (4) آذر 99؛ شاخص بورس همچنان مثبت خواهد بود؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی