|

امامزاده های معروف تهران / اینا عاشقا رو بهم میرسونن با یار بری سال بعد زیر یه سقفید

در این مقاله چندتا از معروف ترین امامزاده های تهران رو بهتون معرفی کردیم تا با سر زدن بهشون برای لحظاتی از مشکلات غافل بشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در دنیایی داریم زندگی میکنیم که همه دوست دارن بهترین ها رو برای خودشون داشته باشن و خب برای به دست آووردن اون ها هم تلاش میکنن چرا که میگن نابرده رنج گنج میسر نمیشود و خب شما باید برای این که به اون بهترینی که توی نظرتون دارید برسید نهایت تلاش خودتون رو کنید و اصلا اینطوری هست که قدر به دست آوورده ی خودتون رو میدونید مثلا در صورتی که تلاش کنید و یه ماشین خوب بخرید موقعی که خراب شد اون رو برای تعمیر ببرید به بهترین تعمیرگاه های ماشین در تهران اینطوری هست که نشون میدید ماشینتون براتون مهمه و برای این که براتون سال های زیادی کار کنه و سالم بمونه تلاش خودتون رو میکنید.

البته که به دست آووردن بهترین ها شاید برای افراد زیادی جنبه ی مادی داشته باشه در حالی که رسیدن به بهترین ها میتونه یه حال و هوای معنوی هم به خودش بگیره مثلا در صورتی که شما میخواهید بهترین خاطرات رو کنار خانواده و اطرافیان خودتون رقم بزنید طوری که با هر بار یادآوری اون خاطرات لبخند بشینه روی لبتون باید به دنبال پیدا کردن بهترین راه ها برای این منظور باشید مثلا شما میتونید در این حالت یه برنامه برای تفریح با اون ها حالا در بهترین پارک های تهران و یا زیباترین روستاهای اطراف تهران بچینید و اینطوری یه خاطره ی خوش و به یادموندنی رقم بزنید که وقتی توی جمعتون ازش یاد میشه همه با هم متفق القول بگید یادش بخیر چقدر خوش گذشت. حالا ما هم در این مقالات خودمون برای پیدا کردن بهترین ها در زمینه های مختلف در کلانشهر تهران بهتون کمک میکنیم تا کار شما در این خصوص راحت تر بشه ولی خب مقاله ی امروز شاید خاص تر باشه چرا که میخواهیم در اون در خصوص معروف ترین امامزاده های تهران صحبت کنیم که خب میتونن یه پاتوق خوب برای مامانا و مامانبزرگ ها و صد البته عاشقایی که دوست دارن برای رسیدن بهم نذر کنن باشن، پس در ادامه برای شناختن اون ها با ما همراه باشید.

امامزاده های معروف تهران

امامزاده صالح (ع)

امامزاده صالح فرزند امام موسی کاظم (ع) هستن و مرقدشون در منطقه ی تجریش تهران واقع شده و اینطور که گفته میشه ضریح توی قرن هفتم و هشتم هجری قمری ساخته شده و بعد از اون توی زمان های مختلف بازسازیش کردن. معماری بنای این امامزاده بسیار دیدنی و خاص هست طوری که مهم نیست که واسه بار چندم برای زیارت به اونجا میرید مسلما مثل روز اول متحیر زیبایی بارگاه و همچنین مبهوت حس خوبی خواهید شد که در این امامزاده جریان داره و حال دلتون رو خوب میکنه. در اصل امکان نداره که کسی تا تجریش تهران بره و دلش برای رفتن به این امامزاده پر نکشه پس در صوتی که شما هم در شلوغی های شهر به دنبال فضایی هستید که روحتون رو جلا ببخشید میتونید به این فضای سرشار از معنویت سر بزنید.

آدرس: استان تهران، شهر تهران، ضلع جنوب شرقیِ میدان تجریش، حرم امامزاده صالح (ع)

امامزاده های معروف تهران

امامزاده زید (ع)

یکی از معرف ترین امامزاده های تهران که ضریح اون توی بازار تهران قرار داره امامزاده زید هست که از زندگینامه، علت سفر و همچنین نحوه ی وفاتش اونقدرا که باید و شاید اطلاعاتی در دست نیست اما براساس کتیبه ای که توی صندوق چوبی بقعه ی امامزاده قرار داره گفته میشه که نسب ایشون برمیگرده به امام سجاد (ع). شاید براتون جالب باشه که بدونید اولین زیارتگاه برای این امامزاده در دروه ی صفویه ساخته شده ولی در زمان فتحعلی شاه زیارتگاه به کلی ویران شد و ضریح جدیدی جایگزین اون شد و در حال حاضر یکی از زیباترین اماکن مذهبی در تهران بشمار میاد که از ساعت نه صبح تا بعد از نماز مغرب باز هست.

آدرس: استان تهران، شهر تهران، خیابان پاچنار، خیابان بازار کفاش‌ها، خیابان بازار خیاط‌ها، امامزاده زید (ع)

امامزاده های معروف تهران

امامزاده عبدالله (ع)

امامزاده عبدالله رو میشه یکی از امامزاده های معروف شهرری بشمار آوورد که نسبش به امام زین العابدین (ع) میرسه. این امامزاده در قم متولد شده و در شهرری هم وفات یافته. اولین مقبریه ی ایشون در زمان صفویه ساخته شده و از اونجایی که حجره های اطراف صحن معماری پهلوی داشتن سال ها به عنوان مقربه های خانوادگی مورد استفاده قرار میگرفتن. این امامزاده به قدری حس خوب به افراد منتقل میکنه که رفتنتون با خودتعون خواهد بود و برگشتنشون با خدا پس در صورتی که دلتون از سختی های روزگار شکسته میتونید با سر زدن به این فضا خودتون رو آروم کنید.

آدرس: استان تهران، شهرستان ری، بخش مرکزی شهرری، خیابان فدائیان اسلام، سه راه ورامین، حرم امامزاده عبدالله (ع)

امامزاده های معروف تهران

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها