|

بهترین روش برای تهیه سوپ جو رستورانی / پاییزه و خوردن این سوپ تا خود بهشت می بردت

سوپ جو رستورانی یکی از بهترین نوع سوپ جو هست که بسیار لعاب دار و خوشمزه ست و اینجا طرز تهیه اون رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تعداد خیلی زیادی از آدما به غذاهای رقیق مثل سوپ و آش علاقمندن و هر موقع که این غذاها رو هوس کنن، دست به کار میشن و از بین تنوع خیلی زیادی از آش ها و سوپ ها، اونی که بیشتر دوست دارن رو می پزن و با عشق میل می کنن!

آش رشته، آش برنج، آش اسفناج و آش گندم از خوشمزه ترین آش های سنتی ایرانی هستن و سوپ جو، سوپ ورمیشل و سوپ شیر هم از محبوب ترین سوپ ها. سوپ جو رستورانی یکی از بهترین نوع سوپ جو هست که بسیار لعاب دار و خوشمزه ست و ما در این مطلب، طرز تهیه اون رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

supejo-2

مواد لازم برای تهیه سوپ جو رستورانی

جو پوست کنده یک پیمانه

هویج بزرگ یک عدد

گوجه فرنگی ۳ عدد

سیب زمینی متوسط یک عدد

پیاز یک عدد

سینه مرغ بدون استخوان 200 گرم

سیر ۲ حبه

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

آب مرغ یک لیتر

جعفری خرد شده 5 قاشق غذاخوری

لیمو ترش یک عدد

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار کافی

روغن به مقدار کافی

supejo-1

طرز تهیه سوپ جو رستورانی

مرحله اول

در ابتدا جو پوست کنده رو بشویید و از حدود چهار ساعت قبل داخل با مقداری آب خیس کنید. سپس اون رو به همراه ۴ لیوان آب داخل یک قابلمه بزرگ بریزید و روی حرارت متوسط قرار بدید تا جو به طور کامل بپزه و لعاب بندازه.

مرحله دوم

نیم ساعت بعد، هویج رو نگینی خرد کرده و به همراه آب مرغ به قابلمه اضافه کنید. یک تابه روی حرارت بذارید، کمی روغن بریزید و سینه مرغ خرد شده، پیاز، سیر و نمک، زردچوبه و فلفل رو کمی تفت بدید. یک فنجون آب اضافه کنید تا مرغ بپزه.

supejo-4

مرحله سوم

وقتی مرغ پخت اون رو ریش ریش کنید و به قابلمه سوپ اضافه کنید. گوجه فرنگی و سیب زمینی رو هم درشت خرد کنید و داخل قابلمه بریزید.

مرحله چهارم

وقتی سیب زمینی پخت اون رو به همراه گوجه فرنگی، از قابلمه خارج کرده و با سیر و پیازی که مرغ رو همراهش پختید به وسیله گوشتکوب برقی پوره کنید. این مخلوط رو داخل قابلمه سوپ جو بریزید.

مرحله پنجم

یک ملاقه از مایه سوپ رو بردارید و رب گوجه فرنگی رو با اون مخلوط کنید. وقتی یکدست شد اون رو به سوپ جو اضافه کنید.

supejo-6

مرحله ششم

حالا در قابلمه رو ببندید و اجازه بدید سوپ با حرارت ملایم جا بیفته. پس از اینکه سوپ تقریبا آماده شد، آب لیمو ترش رو به همراه جعفری خرد شده به قابلمه اضافه کنید.

مرحله هفتم

در انتهای پخت سوپ جو رستورانی، نمک و فلفل سوپ رو اندازه کنید. ۱۰ دقیقه دیگه زمان بدید سپس قابلمه رو از روی حرارت بردارید. در پایان سوپ رو در ظرف مورد نظرتون بکشید و با کمی جعفری تازه خرد شده تزیین کنید. نوش جان.

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها